Offisiell tråd for HS-50 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 31 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 620
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Var mye stygg lesing om HS-50. Litt synd for jeg hadde virkelig troen på denne.

Irriterer meg at man nesten bare er nødt til å forholde seg til tester/skrifter/ord "på gata" når man skal velge PJ nå om dagen. Nesten ingen butikker som selger pj's der de har gode fremvisninger slik at man kan slappe av og velge en. Neida man må som med så mye annet på nettet for å handle.
    Ikke trekk forhastede slutninger. Det er skrevet flere ganger her nå at dette faktisk var så dårlig at noe må være galt med denne enheten.
    Det er altså svært sansynlig at produksjonsmodellene vil prestere på et helt annet nivå. Denne pre-produksjonsmodellen (eller anre pre-modeller) har jo allerede prestert meget bra andre steder).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler sterkt på om HS50 ville blitt vist frem om noen i Sony seriøst mistenkte at det var noe feil på produktet. Da ville den garantert forsvunnet ut bakdøra før noen hadde rukket å se den. At selgere som blir konfrontert med den manglende kontrasten forsvarer seg med at det ”antakelig er noe feil på produktet”, er vel ingen stor bombe.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nåså, la oss vente å se... Hvis dette er korrekt, Hi-Fil, er iallfall Widescreen Review helt på jordet med sine målinger. Det tror jeg rett og slett ikke kan være tilfelle, for dette bladet gjør som oftest en relativt god jobb, såvidt meg bekjent! -Vi får vente å se!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler sterkt på om HS50 ville blitt vist frem om noen i Sony seriøst mistenkte at det var noe feil på produktet.

Enig i det, men på den annen side kan det jo være at kontrollen på produktet ikke var god nok før det ble motatt på messen?
    Vi vet heller ikke noe om settingene på DVD spilleren, for det vi vet kan jo den være seriøst tuklet med..

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er riktig at brightness ikke lot seg justere lavt nok til at mørke detaljer "druknet", er det i seg selv en bekreftelse på at det er snakk om en softwarefeil, utfra lyset i rommet.

Da ville den garantert forsvunnet ut bakdøra før noen hadde rukket å se den.
    Skulle jo tro det, men utfra en uttalelse av "sony-mannen" tror jeg kanskje det er en mulighet at han ikke hadde nok teknisk innsikt til å forstå nettopp det. Kameraten min spurte om sony-subben i hjørnet: "åja, så den har ingen bassport?"
    svaret: Joda! disse 4 avlange hullene under er bassrefleksportene... :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant noen screenshots av HS51 på avsforumet, det er riktignok dårlig kvalitet bildene men de ser mye bedre ut en det som ble presentert på messa i helgen.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...p;pagenumber=5

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ser noe bedre ut ja, men desverre forteller ikke screenshots mye om kvaliteten på bildet. De fleste kameraer har så mange auto funksjoner at de forandrer totalt på bildet.

Velkommen til forumet sk

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Therefore we can say that the Sony HS51 is highly recommended, contingent upon it being combined with the DVDO iScan HD+. Without the iScan HD+, many users will be better off to opt for the Panasonic AE700 or some other lower cost product that offers a better price/performance proposition for standard definition sources.
    HS50 med iScan HD blir fryktelig dyrt. :roll:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at de synes det er et så stort problem, men det er vel ganske typisk ProjectorCentral å rakke ned på Sony produkter. For hvert eneste år så har de klart å finne småting å henge seg opp i som stort sett de fleste ikke anser som noe problem.

iScanHD er beregnet for de som ønsker å kombinere flere kilder til HDMI inngangen, eller evt. ikke har en spiller/datamaskin som klarer å sende ut bildet i 1280x720. Scaleren er vist ikke 100% hverken i progresivt eller interlace.

I testen så virker det som om det bare er noen få DVD spillere som støtter 720p, men det har jo etterhvert blitt veldig mange gode spillere som støtter den oppløsningen. Er selvsagt enig i at jeg skulle gjerne ha hatt flere digital innganger, men det har vel heller ingen av de andre konklurentene. (Med untak av HS-20 som har både HDMI og DVI inn.)

ProjectorCentral sine omtaler har i det siste vært lite informative og veldig subjektive. Gleder meg til cine4home klarer å få tak i en HS-50 for testing..

PS! Jeg sjekka testen av HS-20 opp mot HS-51, og det virker som om HS-20 er ca. dobbelt så lyssterk som HS-51. Skummelt med tanke på at skjermen min er 133", kan fort bli for mye å fylle opp.. :-/

mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HS50 med iScan HD blir fryktelig dyrt.
    Det gjør det definitivt, samt at det ikke heller vil være noen løsning for de fleste av oss med "vanlig" lommebok.

The one significant weakness of the HS51 is in its scaling of standard definition material through the analog ports. For example, with a DVD source input via 480i or 480p through the component video port, there is an edge enhancement in the horizontal dimension that is not related to the sharpness control. This has the effect of imparting an artificial sharpness to the image which makes it appear decidedly more digital and less film-like. Once the signal is upscaled externally to 720p, bypassing the internal scaler, the artifact is eliminated and the picture is smooth and clean.
    De skriver ikke noe om 480i/576i via DVI/HDMI. Kanskje dette ser bedre ut?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thus there is a practical consideration in setting up and using the HS51. In order to get the best image performance, owners will want to avoid using the component, S-video, and composite video inputs ports for standard definition sources whenever possible.
    Hmm, har virkelig Sony levert så dårlig intern prosessering? HS10/HS20 klarer seg da godt i det domenet.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AK, de skriver jo at det er scaleren som er problemt. Kan ikke tenke meg at den skal fungere noe bedre på interlaced inn, vil mest sansynlig få akkurat samme problemet.

Nå må vi huske på at PC ikke er nøytral i sine omtaler av produkter, de selger ikke Sony prosjektører, men surprise, surprise, iScan HD+ selger de....

Mvh,
    Tore K.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AK, de skriver jo at det er scaleren som er problemt. Kan ikke tenke meg at den skal fungere noe bedre på interlaced inn, vil mest sansynlig få akkurat samme problemet.
    Standard definition television and DVD are also fine as long as they are fed through the HDMI port.
    Det betyr da at man ikke trenger bekymre seg dersom man har an DVD spiller med DVI/HDMI. Problemet er vanlig tv da. En extern scaler er jo fryktelig dyrt, og egentlig ikke et alternativ for meg ihvertfall.

Edit: Fikset skrivefeil

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin skriveleif det der Ak, "Påromlemet"(problemet), høres ut som om du har drukket litt for mye.. hehe

Iallefall, stemmer vist det du sier der ja. Men så har den jo bare 1 digital inngang også, der er iScan HD+ definitivt en fordel. Hadde faktisk vurdert en slik løsning før det ble nevnt at de analoge signalene ville bli et problem, da jeg uansett liker å ha muligheten til å switche mellom forskjellige HDMI inputs også. (Vet ikke om iScan HD+ støtter forskjellige HDMI signaler?)..

Jeg har f.eks.:
    1xDenon 3910 (HDMI)
    1xJVC D-VHS spiller (HDMI)
    1xHTPC (DVI)

Alle disse ville jeg helst ha inn på den ene digitale porten, i tillegg hadde det jo vært fint om jeg kunne ha tatt inn Xbox, video/tuner.

mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror uansett jeg venter og ser hvor dårlig det eventuellt er før jeg bestemmer meg. For det vi vet kan det være at den interne scaleren liker 576i bedre enn 480i også. Såvidt jeg ser er det kun 480i PC har testet.

Er det sagt noe om det er forskjell på elektronikken i HS50 vs 51 utenom Ethernet porten?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt morsomt å se hva WSR skriver i forhold til PC hva skalering angår:

PC:

The one significant weakness of the HS51 is in its scaling of standard definition material through the analog ports. For example, with a DVD source input via 480i or 480p through the component video port, there is an edge enhancement in the horizontal dimension that is not related to the sharpness control. This has the effect of imparting an artificial sharpness to the image which makes it appear decidedly more digital and less film-like. Once the signal is upscaled externally to 720p, bypassing the internal scaler, the artifact is eliminated and the picture is smooth and clean.

WSR:

Scaling picture quality and lack of artifacts was excellent in all modes

Jeg synes WSR sitt review var mye mer gjennomført, og velger foreløpig å stole på det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg synes WSR sitt review var mye mer gjennomført, og velger foreløpig å stole på det.
    Du er nå litt morsom også da AK.
    Ikke farget av ønsket om ny HS50 i det hele tatt. :lol:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At PC's test av HS50 er farget av at de faktisk selger iScan HD er så paranoid, at jeg nesten begynner å lure på hvilken agenda DU har tklev. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er poenget med å lese tester hvis man har bestemt seg for at negative tester er feil og positive tester er rette. Da er det jo bare å handle inn uansett.

Side 7 av 31 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •