Offisiell tråd for HS-50 - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 31 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 620
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter det jeg har oppfattet; nei. Heller ikke dette blir bra.

Komponent og VGA (i tillegg til ren HDMI) er visstnok det som gir bra bilder.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig. Finnes det noen firmware som fikser dette problemet?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jo - skulle jo liksom fikse dette, den siste firmwaren da....
    Men så ble det som kjent ikke. Det er mange som ergrer seg over dette fenomenet. Sony har endret noe som var dårlig til noe som er dårlig, bare på en litt annen måte... :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt misforståelser her. HDMI er NØYAKTIG samme videosignal som DVI, men pluggene er bedre på høye frekvenser, som gir mulighet for 1080p@50Hz og høyere, noe DVI sliter med etter sigende. HDMI kan også frakte digital audio i samme kabelen. DVS at ren HDMI er like dårlig som DVI->HDMI. Grunnen til at det ser bedre ut, er at eneste kilden man har med ren HDMI er fra DVD, og det er ikke like lett å identifisere der.

Gunnen til at det er slik har jeg beskrevet før. Det er slik på grunn av at Sony har valgt å gjøre det slik. HDMI signalet går gjennom en bildeprosessor som VGA signalet hopper over. Dette fører til at bildet får mindre skarpe kanter, og ser generelt dårligere ut.

Det finnes to firmware, også dette har jeg beskrevet før. Tar det igjen dog. Den første gir 1:1 pixelmapping, men maskerer bort 32 pixler på hver side, og 18 oppe og nede. Dette for å fjerne "feil" langs kanten av bildet, noe som er vanlig hos enkelte HD leverandører i US. Den andre versjonen viser nøyaktig like mye av bildet, men nå er det skalert med 5% overscan. Ikke bare minster du nå også deler av bildet, men det er ikke lenger 1:1 pixelmapping.

Jeg har fått bekreftet at det er slik "first hand" av en av de som var med og designet projektoren, og karen sa at det irriterte ham også grønn, men han fikk ikke gjennomslag for det.

Når det kommer til zoom, så er det beste å zoome bildet så lite som mulig. Skal forsøke å forklare hvorfor. Dette gjelder forøvrig mer for dem med høy gain på lerretet sitt.
    Dersom projektoren står så nerme som mulig lerretet, og er zoomet 100% ut, så vil lyset som kommer fra linsa treffe lerretet i forskjellig vinkel over hele lerretet. Dersom dere tenker dere at man bytter ut lerretet med et speil, så skjønner dere at man i ett punkt vil se speilbildet av linsa. Med et lerret så spres også lyset litt på samme måten som med et speil. Høy gain, vil si bedre spredning og mindre problem med dette. Hva er problemet? Jo, der lyset treffer lerretet med skarpest vinkel, vil den kraftigste delen av lyset reflekteres i motsatt vinkel ut av lerretet, og det hjørnet vil være mørkere enn midten på lerretet. Dersom projektor er lengst mulig fra lerret, vil lyset treffe med jevnere vinkel på lerretet, og bildet vil ha mer jevn intensitet.

Det der var kanskje litt dårlig forklart, men nå orker jeg ikke sitte her lenger. Altfor varmt....

-Ko_deZ-

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nuh ja, vel ja...
    Dette stemmer ikke helt med det jeg opplever selv (DVI/HDMI).

Når jeg kjører HDMI fra D-VHS er dette akkurat like bra som komponent. Skarpt og flott.

Dersom jeg forsøker meg på et DVI-signal i 720 blir dette helt elendig, og det er ingen tvil om at HDMI fra D-VHS (1080i) er som det skal. Er å sammenlikne med 720 fra VGA.

Hvordan forklarer du da at HDMI er HDMI (i negativ forstand), uansett om det kommer fra/via DVI eller som rent HDMI-signal?

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Vennligst ta priser og forhandlere under "pris -og produktjakt".
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Sony HS-50 bra eller dårlig?

Nå har jeg lest igjennom hele tråden og er veldig i tvil på hva den generelle oppfatningen av denne projektoren er? Da tenker jeg kun tilkoblet dvd og ikke HTPC. Er HS-50 bra? Det virker litt som om de fleste på tråden synes den er dårlig. Eller har jeg misforstått? Eller er det bare Sony sin service man er irritert på?

Jeg har lest de fleste testene fra forskjellige blader, og der får den jo knall bra omtaler...

Var veldig positiv til HS-50 etter ny firmware, men mange virker veldig misfornøyde. Det kan da umulig være så stor kvalitetsforskjell etter oppgraderingen. Kan ikke dette kompenseres med nye innstillinger og kalibrering?

Selv lurer jeg på om jeg skal slå til på en HS50 og et 93" lerret med Goo Systems-maling. HS-50 skulle vel passe bra med grått lerrett og med ca.
    1,3 gain. Noen som har prøvd denne kombinasjonen.

Jeg er også eier av en kraftig SVS sub. Er det mange som har problemer med vibrasjoner på projektoren?

Dersom HS-50 er så dårlig må jeg kanskje se nærmere på Optoma H78, men den blir også en del dyrere.

Jeg skal kun bruke projektor til dvd-spiller og den fremtidige Playstation3.

Det hadde vært fint for oss som ikke har sett HS50 og fått en litt informativ omtale etter såpass lang tid. Regner med at mange her på forumet nå har brukt HS50 en del timer...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv lurer jeg på om jeg skal slå til på en HS50 og et 93" lerret med Goo Systems-maling. HS-50 skulle vel passe bra med grått lerrett og med ca.
    1,3 gain. Noen som har prøvd denne kombinasjonen.
    Det er en perfekt kombinasjon. Jeg har selv brukt HS50 og Gooscreen.

Jeg tror kanskje du har misforstått litt om du oppfatter det som om at de fleste ikke liker HS50'n. Vi har mange fornøyde brukere på AVforum. ALLE projektorer har et og annet å sette fingeren på, samme med HS50. Setter man H78 ved siden, er det liten tvil om at den gir et bedre bilde (om man ikke hater regnbuer), men det er ikke veldig stor forskjell.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det høres bra ut AK. Fikk se en lengre demo av Optoma H57 i helgen. Den var meget bra, men også på den sliter jeg med regnbuer. Ikke så mye, men nok til at det er irriterende. Har kikket en del på AE700, som jeg syntes var imponerende til den prisen. Og dersom HS50 er langt bedre, så gleder jeg meg virkelig til en demo.

Da skal jeg forsøke å få en demo av HS50 i Oslo til uka.

Igjen kunne det ha vært veldig artig dersom en av dere "eksperter" kunne ha skrevet en fyldig omtale av HS50. Har som regel litt mer tro på omtaler dersom de blir skrevet av objektive eiere...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Skriver dette fra laptopen som akkurat nå er tilkoblet HS50 via VGA. Pixel mapping er 100%, kvaliteten er suveren. har for øvrig akkurat sett en 720p utgave av "From dusk till dawn". Må si at denne filmen plutselig tok av, og det i en heller uventet retning! :shock:

Når det gjelder lerretstype er smaken som baken. Jeg har et 106" hvitt Grandview og er salig fornøyd med dette. Hva andre (kanskje) er like salig fornøyd med vet jeg selvsagt ikke, men sånn er livet. Er i ferd med å sette siste hånd på verket når det gjelder avblending av rom.

Ingen tvil om at HS50 er en topp LCD-PJ, men så liker jeg heller ikke DLP med sine regnbuer. Ikke det at jeg plages, men ikke f... om jeg gidder å kontinuerlig påminnes om dennes artifakter - heller...

Sjekk ut de alternativer du lurer på. Dermed er du selv ansvarlig for dine valg!

PS:
    Stikk gjerne innom for en demo på vei hjem til Fredrikstad! ;-)

Har ferie nå, men er hjemme!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk RoKo, og god sommer

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nesten alltid noe en kan utsette på produkter. Det er sjeldent noe blir helt perfekt og på slike forum som dette blir det gjerne veldig mye fokus på de små feilene.

Alt i alt er HS-50 en projektor som det er lite å utsette, bare enkelte småting. Du gjør nok ikke noe feil ved å gå for denne projektoren, så lenge du er klar over disse småfeilene og kan leve med dem. H78 er nok neppe perfekt den heller... Jeg tror også at HS-50 er en god match til et grått Goo Systems lerret.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Tusen takk RoKo, og god sommer
    Likeså!
    Ta som sagt kontakt dersom det skulle være interessant å stikke innom.
    Har (selvsagt) SVS selv... :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Takker så mye for tilbudet og tar nok kontakt, ja. Spesielt interesant at du også hadde en SVS (har selv en 20-39PC Plus). Også at du har et hvitt lerrett. Synes ofte at de grå dukene blir som å se verden med et par solbriller. Fargene blir liksom ikke helt etter min smak.

Fint å høre at HS50 virkelig duger. Kjenner jeg meg selv hadde jeg nok sittet og bannet dersom jeg hadde kjøpt en DLP til 25-30k og sett de hersens regnbuene...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen kunne det ha vært veldig artig dersom en av dere "eksperter" kunne ha skrevet en fyldig omtale av HS50. Har som regel litt mer tro på omtaler dersom de blir skrevet av objektive eiere...
    DVD&Hjemmekino testet denne for ikke så lenge siden. Der fikk den 16/20, som er meget bra.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den testem la jeg da vitterlig opp på forumet også. følg denne lenken: http://avforum.no/avnytt/showproduct...7/cat/7/page/1

Den som leter, finner. 8)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest litt her er det jo ikke tvil om at dette er en kjempe bra PJ(kanskje den beste!), men er kontrast 6000:1 reelt? Det er jo veldig mye.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forklaringen på 6000:1 kontrast er dynamisk iris. Du kan lese mer om dette hvis du følger linken i mitt forrige innlegg.
    Irisen fører til høy målbar on/off kontrast, men kontrasten tilgjengelig i en frame er fortsatt under 2000:1. Det at irisen jobber i "step" er også sinnsykt irriterende for noen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.Leste tråden.
    Er dette et stort problem, eller kun der det er en sammenligning med en PJ som er mye bedre? Er dette en PJ du forsatt anbefaler eller er det kommet nye som er bedre?

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert denne selv. Men viste ikke det at irisen jobber i "step" kunne være problem. Vil dette merkes like lett som at noen reagerer på regnbue?

Noen komentar fra de som har den?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Side 27 av 31 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •