Offisiell tråd for HS-50 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 31 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 620
    Newcomer mortenr sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Iris HS50

AK

Har du lest på avsforum om muligheten til og justere så irisen lukker raskere? Kanskje instillingen på din Sony står for høyt så den lukker tregere. Kanskje du blir mindre berørt av irisen med litt justering i Factory menyen

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...;pagenumber=17

Min HS50 står på 206

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AK

Har du lest på avsforum om muligheten til og justere så irisen lukker raskere? Kanskje instillingen på din Sony står for høyt så den lukker tregere. Kanskje du blir mindre berørt av irisen med litt justering i Factory menyen
    Det har jeg ikke testet ut.. Takk for linken, skal se på det etterhvert

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og hvorfor i huleste står den ikke på kjappest som default da?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo kjappere irisen blir jo mer synlig vil dem bli. Dette fordi servomotoren som driver den jobber i 6 "trinn". Hadde den operert trinnløst, ville hele problemet vært løst.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Deafault

Det ser ut som om DEFAULT ikke eksisterer på HS50.

Har lest igjennom mange av trådene på avsforum når det gjelder hva som er "Default" innstillinger i servicemenyens W/B instillinger (RGB Gain og RGB Bias instillinger) og Factorymenyens Iris innstillinger, og her er det forskjell hos mange av HS50 eierne. F.eks "Iris Close Reg" som er en innstilling for iris hastighet varierte mellom 198 og 212.

Min står på 206

Morten

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min sto på 208... Skal teste littegranne og se hva som skjer.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - fikk i hus et lass med Monster-kabler i dag, samt Vogel's-opphenget. Endelig er PJ'en på plass i taket :P

Og, det er nesten ikke til å tro, men den 50 fot (15 m) lange HDMI-HDMI-kabelen (HDMI400) fungerer som et skudd fra D-VHS'en til HS50'en!
    Og jeg som hadde ventet at dette ikke ville fungere før jeg fikk satt inn HDMI-boosteren (fra Gefen)!

Ser derimot ikke rare forskjellen i bildet ifht. komponent fra samme kilde, men dette skal bli spennende å sjekke når boosteren kommer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men dette skal bli spennende å sjekke når boosteren kommer.
    Bildekvaliteten forblir nok den samme

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, regner nok med det, men når kabelen er så inn i hampen lang, kan det jo være andre ting som skjer med forsterkning - hvem vet?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå tuklet litt med denne settingen, og funnet ut av en del ting. Jo høyere denne settingen er, jo mere vil irisen lukke i mørke scener. Og omvendt. Ved å sette irisen til ca 200 slipper man unna de verste synlige stegene på skjermen/lerretet. Dette går selvsagt litt på bekostnig av sortnivået. Hvor mye dårligere det er etter en kalibrering er jeg dog usikker på, men noe er det.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Iris

Skal teste den innstillingen jeg også når jeg før min tilbake fra service (Levert in på fredag for bytte av prismeblokka, blå var 2 pixler ute på tur)

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er satt til 203. Leste ett sted på avsforum at flere setter den til 210 - 220. Har ikke sjekke sjøl ennå men har en muligheten til å leke så gjør man det. Disse mye omtalte stegene er nesten ikke synlig hos meg. Ser heller ikke etter de.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har oppskriften på hvordan få skarpt bilde fra PC via DVI-HDMI?
    VGA er skarpt (pixel-mapping), men via DVI-kontakten til HDMI mangler det en god del informasjon på alle sider, samt at bildet er svært uskarpt.
    InfoCare sier at firmwaren zoomer inn bildet, men har ingen oppskrift på hvordan man kan omgå dette.
    D-VHS (HDMI-HDMI) er skarpt og fint.

Jeg vil tro at en custom setting via PowerStrip kanskje er den nærmeste løsningen, men vet ikke helt hvilken oppløsning og hvilke parametre som skal til...
    Regner med at 1366x768 er projektorens fulle visningsstørrelse, men hva skal da de andre (mangfoldige) innstillingene i PowerStrip være?

Skal eksperimentet litt, men fint om noen har tips å ta med på veien... :wink:

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har nå tuklet litt med denne settingen, og funnet ut av en del ting. Jo høyere denne settingen er, jo mere vil irisen lukke i mørke scener. Og omvendt. Ved å sette irisen til ca 200 slipper man unna de verste synlige stegene på skjermen/lerretet. Dette går selvsagt litt på bekostnig av sortnivået. Hvor mye dårligere det er etter en kalibrering er jeg dog usikker på, men noe er det.
    ....åja :!: Har du tukla med den og :?:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....åja Har du tukla med den og
    Alle innstiller ble denne gang skrevet ned, og er nå tilbake til originalt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Er det noen her som har oppskriften på hvordan få skarpt bilde fra PC via DVI-HDMI?
    VGA er skarpt (pixel-mapping), men via DVI-kontakten til HDMI mangler det en god del informasjon på alle sider, samt at bildet er svært uskarpt.
    InfoCare sier at firmwaren zoomer inn bildet, men har ingen oppskrift på hvordan man kan omgå dette.
    D-VHS (HDMI-HDMI) er skarpt og fint.
    VGA er 1:1 uansett ja. På gamle firmwaren er det 1:1 via DVI->HDMI også, men man får denne blankingen som utgjør 32 linjer på hver side, og 18 linjer over og under (5%). På ny firmware har de strukket bildet isteden, og man har 5% overscan, men ikke 1:1 mapping.

Det jeg har sett er at man på HDMI inngangen med gammel firmware likevel ikke får et klart bilde. Hvorfor det er slik vet jeg ikke. 1080i input på HDMI via PC ser derimot mye bedre ut, og er langt skarpere. Det hadde vært fett om du kunne teste med 720p input fra en D-VHS med test-bilder på. Har du mulighet til det? Jeg har bare PC som kilde, men i Linux har jeg satt den opp med standardiserte signaler (front og rear porch og whatever) på alle mulige måter. Projektoren insisterer på å ødelegge bildet. Skulle jeg gjettet på hva som gjøres av bildebehandling ville jeg sagt at det legges på et altfor kraftig sharpening filter, etterfulgt av et altfor kraftig bluring filter. Riktignok har man ikke dette ved 1080i, det bildet blir adskillig skarpere, til tross for ugunstig oppløsning. Det ser virkelig ut som Sony har bæsja på leggen med alt som har med 720p via HDMI porten å gjøre. Etter hva jeg har forstått så gjelder dette også for component input ved 50Hz, men ikke ved 52Hz eller 48Hz. Har ikke testet det selv dog. Merkelige saker foregår her.....

-Ko_deZ-

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Tomshardware sammenlignet HC2000, H79 og HS50/51.

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har også JEG skaffet meg HS-50...
    I min stue til uka..

Takk AK !!

Jeg har lest og lest mine kjære øyne små og såre...
    (kanskje jeg ikke trenger en kvalitets PJ som sony'en lenger? ) :?

Men jeg finner ingenting, her, der eller ute i den store wide web werdenen om hvilken dimensjon skruene som jeg fester HS-50'en til takfeste (i mitt tilfelle B-tech) skal ha... Det er vel ordinære skruer, men jeg vil selvsagt ikke ødelegge gjenger eller bruke for lange skruer...

Muligens et veldig sært spørsmål, men AK og Ko_deZ vet såpass om meg allerede.. ops:

Noen som vet?
    Noen her har vel takmontering, og kanskje PSS-610 fra sony til og med...?
    2 , 3 eller 4 mm Ø går jeg ut fra... ? 3 eller 4 stk?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fulgte det ikke med skruer med takfestet (B-tech), beregnet til PJ'en?

Jeg kjører med Vogel's på min HS50. Der fulgte det med mange skruer, de passer perfekt. Utover dette benytter jeg kraftige treskruer inn i en bjelke.

For din del; du vet nok hva som skal til. Sjekk gjengene, og for selve takfestet; ikke underdimensjoner, og sjekk holdet før du henger opp PJ'en.

Lykke til!
    Du fikk den jo grisebillig da...!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skruene som fulgte med takfestet mitt passa ikke. Jeg fant ut at slike skruer som passer til sykler funka bra. Jeg mener da de hullene i ramma man bruker til å feste sykkelflaske-holdere og pumper-holdere og slikt til. Hadde noen slike liggende, og de passer perfekt. Det er vel bare å skru inn skruen så langt det går, og se om den bunner før den klarer å klemme seg fast i festet...

-Ko_deZ-

Side 24 av 31 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •