Offisiell tråd for HS-50 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 31 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 620
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jeg har av den nye batchen, med software 1.0.2.

Jeg ser ingen VB i det hele tatt, men synes ikke jeg får 100% skarpt bilde fra PC på 1080x768. Dette imidlertid via VGA. Skal se nærmere etter når jeg får alle de andre kablene (DVI/HDMI) i hus.
    Du vil aldri få den oppløsningen skarp på projektoren. Sett "skrivebordet" til 1280x720, og du får perfekt bilde.

For øvrig har VB ingen ting med hvilken firmware projektoren bruker å gjøre. Tror nok dere alle har noe VB, men dere har ikke AK's kritiske (og trente) øyne. Jeg så også VB på demomodellen jeg lånte, men de var så lite at jeg ikke anså det som et tema.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Noen som irriterer seg over stegene til autoirisen?
    Akkurat det har jeg vel kommentert ca 100 ganger, så jeg kan vel med trygghet si at det iriterte meg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det har jeg vel kommentert ca 100 ganger, så jeg kan vel med trygghet si at det iriterte meg.
    Vi får se etterhvert Jeg har ikke fått testet nok enda. Blir mere testing i kveld etter at solen har gått ned

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optikken er ikke like god som på HS10/20. Bildet er ikke 100% beint i nedre kant, uansett hvor linsen står plassert. Lensshiften er latterlig løs, men det er strengtatt ikke noe stort problem.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at projektoren skuffer slik. Når AK er såpass negativ blir jeg usikker på om dette er den rette for meg. Kanskje jeg må spare meg opp til en H78.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier ikke at projektoren er dårlig, men kanskje at jeg hadde litt vel høye forventninger Jeg synes forøvrig at den gir gode bilder nå som jeg har tuklet litt med den. En veldig positiv ting med HS50 er fargene. iflg. DVE mønsteret kan jeg tune alle fargene spot on, til og med grønt.
    På HS10/20 var det ikke mulighet for å stille fargene individuelt, dety er det på HS50.

Jeg har også testet litt med autoiris til "on" og "off", men det blir aldri like bra som "auto" posisjonen. Screendoor er ikke plagsomt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten irriterende ting er at man ikke kan lagre en "RCP" color setting under hver user mode. Man må mao. bestemme hvilken color setting man vil bruke hver gang. Jeg ville hatt det slik at når jeg valgte User1, fikk jeg også den color settingen jeg hadde valgt hver gang User1 ble valgt. Samme med andre mode.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Lensshiften er latterlig løs, men det er strengtatt ikke noe stort problem.
    Det er meldt som et problem fra flere hold.
    Særlig SVS-folket med HS50 kan fortelle om stadig behov for etterjustering av vertikal lensshift da linsen "faller".

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Særlig SVS-folket med HS50 kan fortelle om stadig behov for etterjustering av vertikal lensshift da linsen "faller".
    Godt jeg ikke har SVS da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående kabel-TV:
    Det som sendes på analogt kabel-TV er vanlig PAL signal, altså det vi kaller komposite. Du kan gjerne vri øra av deg selv, uten å få noe bedre kvalitet enn med vanlig komposite inn på projektoren. Kilden er for dårlig. Skaff digital tuner, eller lev med det....

Løs lensshift:
    Send den til service, og be dem stramme den opp. De har gjordt det med suksess før har jeg lest ett sted. Ble litt mer tungt å flytte på bildet, men det er måten å gjøre det på om man har stor sub. Dette gjelder desverre ikke meg :?

Oppløsning og skarphet:
    Projektoren har en fastlåst oppløsning, i motsetning til CRT PC monitorer. Den oppløsningen er 1280x720. Alt annet vil bli utydelig. Dette fungerer for øyeblikket kun på VGA inngang. Se tidligere i tråden angående HDMI. (Desverre ikke noen oppdatering der ennå)

Jeg har fått vite at infocare har fått tak i den originale softwaren for dem som vil nedgradere for å få en slags 1:1 HDMI mapping med blanking rund kanten. Skal sende min inn etterhvert i alle fall. Synd å miste noen pixler langs kanten, men det er verd å slippe "skogskablen" jeg har hengende gjennom stua for å få frem VGA kabelen til dagligdags bruk. Filmkvelder vil fortsatt kreve VGA tilkobling for å slippe den grå ramma rundt.

Min oppfatning av auto-irisen er at det er synlig når man ser film, men kun i plutselige overganger til mørke scener. Jeg har også lagt merke til at når den "åpner" i overganger fra mørke til lyse scener, så er fargekontrollen litt ute å kjøre, og alt ser litt vel rødt ut sånn helt med en gang. Mulig det er øynene mine :roll: Likevel plages jeg ikke av dette på noen måte når jeg ser på film generelt. Det er bare enkelte filmer det er synlig på, og da skjer det ikke oftere enn at jeg greitt kan leve med det. Heller det enn regnbuer. Irisen kunne nok kanskje vært endel raskere dog.

-Ko_deZ-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Har snakket med Rob hos Sony USA igjen. Det ser dårlig ut for ny software/firmware versjon for HS50 gitt. Derimot ser det lysere ut for muligheten til å velge mellom scaling, blanking og 1:1 i kommende projektorer fra Sony. Der var visstnok fryktelig vanskelig å overbevise folk der borte om at overscan ikke nødvendigvis kreves av alle videokilder :roll: :cry:

Nedgradering til gammel firmware versjon ser ut til å være eneste utveg for meg i alle fall. Det er sinnsykt tåpelig at det forsvinner 64 pixler i bredden, og 36 pixler i høyden bare for å skjerme dårlige TV-tilbydere i USA....

Jeg vurderer å kontakte Sony USA gjennom Sony Norge. Kanskje en henvendelse fra dem kunne være mer av en tankevekker. Eventuelt be Sony UK eller Sony Tyskland fremme vår sak...

Får vel si som nemi... SKUFFAAA!!!
    Ikke overrasket riktignok, men....

-Ko_deZ-

Newcomer MJV sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uhgg!!

29 sider med spørsmål og svar på en projektor som jeg har falt helt pladask for... :lol: :lol: :lol:

I'm in heaven or not :?: :lol: :lol:

Whery weel får bare begynne fra start og se hva dere har skrevet.

Men er det ikke så at da trådene blir så her lange så kommer mye negativt frem som egentlig ikke en novis (nybegynner=meg) ikke trenger ta det så hardt? For det må jo være en grunn til at så mange skriver om Sony HS50. :wink:

Får komme atter etter natta da jeg har fått sett på alt dere har skrevet. :lol: :lol: :lol:

Mine muligheter er en Toshiba Satellite Wide Screen dator som er 1 år gammel som jeg har tenkt først å bruke som DVD spiller til hjemmekino anlegg. HUSK er nybegynner så tar det derfra. Noen kommentar?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Ser ikke noe til VB jeg heller.

Vedr. TV-titting så er det nesten bare fotballkamper jeg ser fra parabol/fiber (tilkoblet via komponent/s-video). Her har jeg skrudd skarpheten ned på 20. Fikk litt konturer rundt div. objekter av og til. Synes dette hjalp en del.
    Bildet er veldig uklart eller ut av fokus. Kan det skyldes videospilleren? Eller er det pga lav oppløsning fra avsender,(NRK, TV2...)?
    Etter å ha koblet VHS`en til reciveren med S-video ble det noe helt annet. Gjelder bare å stille inn signalet fra VHS`en på riktig måte. Settes til mest mulig nøytrale innstillinger.
    Når det gjelder DVD-bildet, blir det bare bedre og bedre for hver dag. Har også nøytrale settings der. Lønner seg å bruke DVE til å begynne med. Kjekt å lytte til "speaker`n" også, da det blir lettere å forstå hvor man skal gjøre hva.

Newcomer MJV sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klokken er 05:19 og jeg har gått igjennom alle innlegg her plus en annen tråd med 9 innlegg. :lol: :lol:

Det jeg lurer på?

Kabler:
    Hva vad det som kom med i forpakkninga? Finner det sikkert ut noen annen sted type www.sony.no men spør likevel. Leser om en del av det i innleggen, hva er best som i mitt fall fra bærbar PC?

Lerret:
    Den Ikea rullegardinen har jeg lest om på andre steder også. Helt sikkert ikke i nærheten av en vanlig lerret, men ser ut som man kan starte med den til en Sony HS-50? (PJ er jo rett så dyr for en nybegynner)

Dere som har hatt den en stund nå, hva siger dere? (dere har jo sagt mye allerede, flere som vil kommentere?)

Ser på nettet at det er ca 2-5 dagers leveringstid. Utopi eller facts?

*OF TOPIC
    Denne og siden en Sony HDR-FX1 Halvproff Videokamera så kunde jeg begynne og ta Video fra Caravanmesser istede for bilder.

Vil ha....:lol:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Ikea rullegardinen har jeg lest om på andre steder også. Helt sikkert ikke i nærheten av en vanlig lerret, men ser ut som man kan starte med den til en Sony HS-50? (PJ er jo rett så dyr for en nybegynner)
    Funker nok det, men sjekker du litt på nettet får man et greit lerret til ca 1k som er MYE bedre enn Ikea rullegardin.

Hva vad det som kom med i forpakkninga? Finner det sikkert ut noen annen sted type www.sony.no men spør likevel. Leser om en del av det i innleggen, hva er best som i mitt fall fra bærbar PC?
    Kun strømkabel.

Ser på nettet at det er ca 2-5 dagers leveringstid. Utopi eller facts?
    Stemmer kanskje det. Du må høre med de forskjellige forhandlerne.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg har ikke sett så mye film enda, bortsett fra Underworld da, og der ser man det ganske godt.
    Underworld er jo en ganske krevende film mhp. sortnivå, så tviler ikke på at irisen jobber "overtid" der. Tror nok det er en bra film å teste dette på, men det er heldigvis ikke alle filmer som er like krevende som den.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neisa, Underworld er temmelig mørk Jeg synes forøvrig sortnivået er rimelig bra, og det beste jeg har sett fra en digital projektor, men allikevel ikke i nærheten av en god CRT.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ak: Skuffer HS50'en såpass at du legger den for salg? Hva blir det neste?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    shit var den så dyr den imx linsa di :shock: hva gjør den linsa egentlig? trodde det var noe alla NDx2...?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    shit var den så dyr den imx linsa di :shock: hva gjør den linsa egentlig? trodde det var noe alla NDx2...?
    Ak om IMX: Link.

Kort sagt: IMX er 'optisk oppskalering' av bildet. Består av mange smålinser som skal redusere screendoor.

Side 22 av 31 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •