Offisiell tråd for HS-50 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 31 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 620
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    FYI. Sony regner med å ha løst leveranseproblematikken i løpet av Mai...
    Edit: Jeg mener i løpet av April.. ops:
    Holder du holder ut enda? (jeg hadde gitt opp for lenge siden og kjøpt noe annet)
    Skjønner ham godt jeg!
    Bedre å vente et par måneder på noe bra fremfor å slite med salget av noe annet og dårligere når Sonyen omsider ankommer! :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernet innholdet her.
    Beklager Lyngren. Ble litt revet med der. Ikke helt fornøyd for tiden. Pollen og dritt nå....

-Ko_deZ-

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fint om du tar kabelspørsmålet i en ny tråd, Ko_deZ. PÅ FORHÅND TAKK!

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk dette svaret fra Sony i dag så da regner jeg med at problemet er løst?

"Det var kun den første forsendelsen som kom med programvare som ble tilbudt oppdatering. Alle senere har oppdatert programvare."

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ko_deZ
    Fjernet innholdet her.
    Beklager Lyngren. Ble litt revet med der. Ikke helt fornøyd for tiden. Pollen og dritt nå....

-Ko_deZ-
    LOL, Pollen!

Denne prosjektoren er altså utsolgt over hele landet?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er vel mulig å skaffe på AVshop og Nettdata, men er det gammelt lager, med gammel FW tro...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pollen ja. Du vet. Snufsing, nysing, kløe rundt øyene, konstant dopa på allergimedisin osv. Diverse ting som får deg på dårlig humør en vakker vårdag :x Hindrer god tankegang for å si det mildt. Og nå har jeg levert inn projektoren også. Hva i all verden skal en stakkar finne på den kommende uka? "Av med klærne, opp i trærne" funker ikke spesielt bra. Dette ble veldig off topic. :roll:

-Ko_deZ-

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligst prøv å holde denne tråden teknisk gutter Snart kan jeg forhåpentligvis bidra med masse teknisk tullprat ang. HS50 selv

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket litt rundt og får bare kvasi-svar om HS-50 og firmware. Noen sier det ikke har noen betydning, for det er "bare" å sende inn til ett Sony-verksted for oppgradering. Sikkert pga. at de sitter med "gammelt lager". Andre er ikke sikker på hvilken FW de har på lager.

Sony sier de nye forsendelsene har ny FW, men svarer ikke på om det er en garantisak på de som ligger på lager rundtomkring på lager, eller om dette er noe de dekker.

Dette er ett sammendrag av ca. 10 svar fra div. folk med peil.
    Litt kjipt å ikke få skikkelige svar. Hadde vært fint om noen viste noe konkret.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som er på lager i Norge er med "gammel" firmware. Det er ikke kommet en eneste projektor til landet med ny firmware enda. Det er i hvert fall infoen jeg har fått fra Sony.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom noen gir kvasi-svar er dette bare tull. Sony skal og må kjøre oppgradering av første batch. Flere apparater har ikke kommet til Norge etter dette.

En ren garantisak/reklamasjon med andre ord - og som ikke skal koste forbruker én krone (inkl. frakt).
    Også samme årsak til at Sony har valgt å ikke ta inn flere før problemene er rettet.

Noe annet blir det med alt arbeid og medgått tid ifm. å få den oppgradert...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom den har feil som gjør at den skalerer 720p feil på 50Hz (dette skjer på alle innganger på 50Hz 720p etter hva jeg har lest), så er det en garantisak. Det er bare å levere inn projektoren hos infocare (jeg leverte den inn på kontoret deres. Stoler ikke på posten nok. Dessuten slapp jeg å betale porto for å sende den til kongsvinger eller hvor det nå enn er). Avtalen de har med Sony er 5 virkedager. På min side hos infocare står det at den forventes ferdig etter 7 virkedager (dvs tirsdag). Antar den er ferdig før det.

-Ko_deZ-

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ko_deZ
    Dessuten slapp jeg å betale porto for å sende den til kongsvinger eller hvor det nå enn er.
    Det slipper du uansett når det er snakk om garanti/reklamasjon. Du må kanskje legge ut, men det får du tilbake.

InfoCare pleier også å sende kurér for å hente apparatet samt levere det tilbake til deg.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor ett stykke unna Infocare, så jeg må stole på posten, men tviler nå litt på Sony faktisk. Det virker som det er farli` å ta ansvar. De nevnte kun at serviceleddet, som jeg ikke får tak i, har fått oppgraderingspakke. Ikke ett ord om det jeg spurte om, nemlig:
    GARANTI, ELLER IKKE GARANTI..........

Er det kult å ha gummirygg da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er åpenbart en produksjonsfeil. Det er blitt forventet av enhver som kjøper denne projektoren at den skal mappe 1:1 på 720p innsignal, no matter what. Hvis dette ikke går under garanti, så går det under reklamasjonsrett. Da kan du bare levere den inn tre ganger, og om ikke problemet er fikset så kan du heve kjøpet. Med andre ord så er dette noe Sony MÅ ta på egen kappe. Kan hende det til og med for dem er så åpenbar garantisak at de ikke skjønnte at det var det du spurte etter...

-Ko_deZ-

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier noe der, alle gode ting er 3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg leverte min HS50 til oppgradering, fortalte de på sjappa hvor jeg kjøpte den at de hadde oppgradert hele lagerbeholdningen sin hos Infocare. De ville også oppgradere alle nye lagervarer da det ville spare kunden for mye unødig brydderi. Det er bra service og det er sikkert mange andre sjapper som selger HS50 som har gjort det samme.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vær vennlig ta forhandlerdiskusjon under "pris -og produktjakt", og forhold denne tråden teknisk.

På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yess. Endelig er projektoren min oppgradert!

Jeg kobler til PCen, den blir gjenkjent riktig, og voila! Et billde med sikkert 5% overscan dukker opp. :evil: :evil: Uansett hva jeg finner på, så er det overscan! WTF! skulle de ikke fikse dette greiene nå da? Nå er kvaliteten på bildet i windows i alle fall helt ubrukelig. Fatter ikke hva sony har drevet med.

Har snakket med antagelig samtlige i sony norge. Ingen hadde noen svar. Ringte deretter til USA i desperasjon. Der var det ei kjærring som satt og påstod at jeg ikke kunne kjøre DVI signalet inn på HDMI inputen fordi DVI signalet var mpeg2 kodet og HDMI var mpeg4 kodet! Imponerende å ikke ha noe forsinkelse i det hele tatt over HDMI kabel da, når det både kodes og dekodes på veien. Det var jo åpenbart bullshit, så jeg la på og ringte igjen. Etter mye om og men fikk jeg snakke med en som skjønnte problemet mitt, men insisterte på at hs-50 var et TV apparat, og de ikke støttet signal fra PC inn på det. Etter at jeg insisterte kraftig nok, havnet jeg hos enda en person (jeg har vært innom ørten som ikke hadde peil til nå) som faktsik skjønnte problemet. Han var visst produktekspert. Han syntes det hele hørtes utrolig ut, og leste gjennom hva nøyaktig den firmware oppgraderinga gjør. Det stod ikke noe om det der, så han skulle sende saken til "engineering department". Jeg skal få svar innen 48 timer. Høres ut som en kjent filmtilttel..... Utrolig at sony klarte å kludre det til igjen. De er jo en av hovedbedriftene bak hdmi, og så sitter en systemekspert og påstår (ja, hun presenterte seg som systemekspert) at det går mpeg4 signal på hdmi kabelen?

Velvel. Får håpe det kommer en oppgradering til, hvis ikke så får Sony bare ta tilbake den projektoren min. Det er jo utrolig synd, for jeg er veldig fornøyd med den ellers.

-Ko_deZ-

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback