Offisiell tråd for HS-50 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 31 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 620
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke se så mye på tester og det du leser om den på nettet gå ned på sonysenteret og se selv hva du mener om den.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det er lett å la seg "blende" i en 15 minutters demo på SonyCenteret.
    Feilene oppdager man 14 dager etter kjøpet, og så begynner man å irritere seg mer og mer.
    Særlig over slike holdninger som Sony har med hensyn til:
    "Vi driver ikke med firmwareupdates, vi lager nye modeller"

Det kan man misunne de som har handlet hos ProjectionDesign.
    Snakk om både firm og hardware updates.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett en del demoer av forskjellige projektorer og er ikke en type som lar seg lett imponere men jeg mener det at skal man få et inntrykk av en ting så er vel det beste å se selv fremfor å lese tester og meninger gjort av andre.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen hjelpe meg med å få oversatt testen via en eller annen siden.

Babelfish-linken klarer det ikke.
    Jeg brukte en google translater, men den oversetter kun første 4.del av testen, resten forblir deutsch.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Babelfish tar ikkje sider med så masse skrift, slik at du må dele det opp og ta litt og litt (meiner det står maks 150 ord).

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.freetranslation.com/

Litt OT dette egentlig, så la os spore tilbake til HS50..

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen

Babelfish-linken klarer det ikke.
    Jeg brukte en google translater, men den oversetter kun første 4.del av testen, resten forblir deutsch.
    Fremdeles litt OT, men kopier hele linken du skal oversette f.eks denne:
    http://www.cine4home.de/tests/projek...0/HS50Test.htm
    til
    http://babelfish.altavista.com
    og lim den inn under der det står "Oversett en nettside" velg tysk til engelsk,
    og oversett. Testen er på ca. 9500 ord og det funker helt fint det :wink:

Synes det var greit å skrive dette da testen gir en veldig god gjennomgang av produktet!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Re: sony hs50

Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    ...noe som var litt irriterende i lengden å se på så også godt pixlene når jeg stod en meter ca i fra lerretet.

Så til andre del av demoen som da bestod av en blue ray spiller via komponent inngang og for en forskjell
    ... jeg kunne nesten gå helt frem til lerretet uten jeg kunne registrere pixler Sortnivå lå nå på høyde med en tre rørs projektor .Så nå blir det Sony hs50 på meg
    Dette er da komplett bullshit!
    Projektoren har like god/dårlig fyllingsgrad på pixlene om den kjører SD eller HD materiale.
    Uansett hvilken kilde du mater den med er det like mange pixler å telle fra venstre mot høyre.
    At en LCD-projektor får bedre fyllingsgrad ved HD materiale har jeg aldri hørt om.

Var hos SonyCenteret i dag selv for å sjekke HS-50.
    For de som vil ha en rettferdig demo av HS-50 er ikke dette stedet å gå.
    Aldri i livet ble det vist noe der i dag som minner om den til tider halleluja-stemningen enkelte har hatt her inne.
    Jeg er levende overbevist om at HS-50 hos SonyCenteret i Bergen ikke er kalibrert.

SDE var liten ja, men samme med hd og sd materiale i mine øyne.
    Projektoren er stillegående, og hardwaremessig stemmer det som blir beskrevet.
    Men, hos SonyCenteret i Bergen var det lørdag 29.01.05 ikke noe sortnivå å skryte av. Adams Sandler sin sorte frisyre i "50 dates" var en monoton grå klatt. Ingen tegn til highlights eller nyanser. Jeg bet meg merke i hvor monoton den faktisk var.
    Fightklubb hadde personer med halvt ansikt i skyggescener. Halve fjeset druknet i sort blekk, hvor etter den andre halvdelen var alt for mørk.

Jeg så potensialet til projektoren, men dagens "kalibrasjon" hos SonyCenter Bergen er ikke representativt for hva denne bør kunne prestere.
    Den står også i et skap, blir tatt fram for demo, satt i skulderhøyde på noen høytalere og koblet provisorisk til for demo.
    HS-20, (heter den det?), er fastmontert i taket for primær demo.
    Jeg spurte hvorfor ikke de hadde montert HS-50 skikkelig, og fikk til svar at det fortsatt var HS-20 de primært ønsket å demonstrere.
    (lagerbeholdning??)

På min oppfordring om å fastmontere HS-50 som den de burde demonstrere fikk jeg til svar at det var ganske mye bal og ledninger det skulle ordnes med.

Jeg fikk også sett HD via BlueRay, men med dagens kalibrasjon må jeg ærlig si at den plasma jeg så med Digital VHS for over 1 år siden produserte et mye bedre bilde en hva jeg så i dag.

Ble kanskje litt off topic her, men det jeg vil fram til er at å sende folk til SonyCenteret i Bergen for å få en demo på HS-50 er lite verdt egentlig med dagens kalibrasjon. En kalibrert AE700 hadde sikkert blåst Sonyen av veien slik den så ut i dag.

Jeg er bare glad for at jeg er velkommen hos Jolly og Alex F for å få demoer av HS-50 og AE700 slik de er ment til å vise bilder.
    Så tar jeg avgjørelsen om Sony er verdt 9-flak ekstra.

Over og ut!

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det synes jeg var leit å høre at du ikke fikk den opplevelsen som jeg fikk da jeg fikk den demonstrert.Var det butikksjefen som foretok demoen?
    Mitt inntrykk var at han hadde peiling på å stille inn prosjektoren men at de andre som jobbet der ikke var på samme nivå(for å si det mildt).Fikk du se de opptakene på blueray som de hadde filmet med et hd-kamera?
    Hva synes du om de?Ellers vil jeg vel bare legge til at jeg synes der er alt for mange forhandlere som er lite flink til å vise den kvaliteten som ligger i mye av det utstyret de selger. :?:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Det synes jeg var leit å høre at du ikke fikk den opplevelsen som jeg fikk da jeg fikk den demonstrert.Var det butikksjefen som foretok demoen?
    Mitt inntrykk var at han hadde peiling på å stille inn prosjektoren men at de andre som jobbet der ikke var på samme nivå(for å si det mildt).Fikk du se de opptakene på blueray som de hadde filmet med et hd-kamera?
    Hva synes du om de?Ellers vil jeg vel bare legge til at jeg synes der er alt for mange forhandlere som er lite flink til å vise den kvaliteten som ligger i mye av det utstyret de selger. :?:
    Nei, det var ikke butikksjefen som viste meg, men jeg mener utstyr bør være kalibrert og klargjort på en slik måte at hvem som helst av ekspeditørene kan vise hva utstyret er godt for.
    I blueray så jeg en del klipp fra filmer samt den japanske stemningsrevyen jeg tror du referer til. Japansk natur, fiskere med usedvanlig lang fiskestang, gress og stråtak osv...

Kanskje en litt dårlig analogi, men når den er så dårlig justert minner det meg om en Mercedersforhandler som stiller ut skitne biler.

Tror nok HS-50 kommer til å imponere meg hos Jolly, men imponerer den 9.000,- mer enn AE700 er dilemmaet jeg står foran.
    Det er jo bare snakk om hvor mange måneder jeg skal leve på knekkebrød og vann for å kjøpe AE700 vs HS-50.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bigtor skrev,"Sortnivå lå nå på høyde med en tre rørs projektor".Har du sett en Barco Cine9 eller Sony G90 før?kan du ikke heller skrive,sortnivå lå nå på høyde med det jeg har sett av CRT projektorer?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivå lå nå på høyde med en tre rørs projektor".Har du sett en Barco Cine9 eller Sony G90 før?kan du ikke heller skrive,sortnivå lå nå på høyde med det jeg har sett av CRT projektorer?
    HS50 har garantert ikke like godt sortnivå som en god CRT. (Ikke vist å diskutere engang)

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener selvfølgelig ut i fra de tre rørs projektorene jeg har sett.De som blir nevnt ligger jo i en helt annen prisklasse enn hs50.Men jeg mener fortsatt at det sortnivå jeg fikk se på demoen med blueray spilleren var meget imponerende.Jeg ønsket bare å formidle den gode opplevelsen jeg hadde med denne projektoren.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei,kult å høre at du er fornøyd med sony HS50 projektoren

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Greit at HS-50 har vertikal lensshift, men har den native offset også.
    Jeg tenker på en eventuell takmontering helt i taket, vil jeg da kunne flytte bildet langt nok ned ?
    (2.40 opp til tak, kasteavstand 4m til 2m bredt lerret.)

Edit:
    Svaret var visst nei, ingen native offset.

In neutral position the centerline of the lens strikes the center of the projected image. From that position the image can be moved up or down in a range equal to 100% of the picture height, or side to side in a range equal to 100% of the picture width. In other words the entire image can be positioned so that it is 50% of the picture height above or below the centerline of the lens, or 50% of the picture width to either side of the center position. However, if you use the vertical lens shift, the range of horizontal shift is reduced, and vice versa.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette kan være av interesse for noen, fant det på projectorcentral

I am projecting on a 106" diagonal Hi-Power Dalite screen. My seating position is about 13 feet away.
    I have tweaked the projector by entering the "service menu." This is done by pressing "enter, enter, up, down, enter." When asked to enter the service mode press "up." When you scroll through the menu items, you will notice a "W/B" option at the very bottom. This allows you to enter the white balance menu and tweak individual gain and bias for red, green and blue.

My red gain is set at 128, Green at 60 and blue at 62. This give pretty good colors. In the picture mode, I set the contrast at 90, brightness at 60 and left the color and tint at 50. I lowered sharpness to 30. I have turned off any black adjustment or gamma adjustment. I have the mode in "auto iris" and "low" lamp.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk for all del å skrive ned originalinnstillingene først, ellers kan du ende opp i et alvorlig uføre. :shock:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er mange på AVsforum som også er inne i servicemenyen og "roter". Må kanskje prøve dette etterhvert

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten kommentar til Sony Centeret i Bergen: Rommet er langt fra 100% mørkt og lerretet er hvitt. En kan ikke få mørkere/sortere bilde enn det som er i rommet.

Når det gjelder hvorfor ikke HS50 er satt i hyllen i steden for HS20. Dette tror jeg skyldes at HS50 ikke klarer å projisere et lite nok bilde til lerretet fra avstanden det er fra hylla til lerretet. At de skal promotere HS20 er det dummeste jeg har hørt. Jeg kjenner en av eierne, og vil tro at han ønsker å selge mest mulig av HS50, spesielt ettersom kritikkene er så gode (se hva som har skjedd med salget av AE700 etter all god omtale !). Rester av HS20 får de altid solgt til noen med et lavere budsjett !

Tor Rasmussen: Du er som sagt hjertelig velkommen til å teste AE700 hos meg. Men du vil bli skuffet dersom du tror at sortnivået til AE700 er i nærheten av HS50. Det er da vitterlig forskjell på 2000:1 og 6000:1 (selv om 6000:1 tar jeg med en klype salt) :wink:

Sortnivået på AE700 er dog meget bra til prisen og slår andre LCD i dette prissegmentet ned i støvlene. Det er også mye å hente på et Hoya ND filter (håper jeg får mitt i neste uke), men det er fremdeles langt til HS50.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alex F......du får ta han med til meg etter han har vært hos deg, så får han sjå forskjellen

Berre gi meg litt tid til å få opp det nye lerrettet først :roll:

Side 11 av 31 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •