Offisiell tråd for HS-50 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 31 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 620
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er testen til http://www.cine4home.de oppe

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rapporter bla. fra AVSforum at det er et tysk firma som selger HS50'er som er målt til 7000:1 ON/OFF. http://www.benedictus.de/
    Det interessante her er at det vanligvis er Cine4home som gjør kalibreringene for dette firmaet. Kanskje vi kan vente en "tuning" guide på HS50 også på cine4home?
    Ellers kommer det også en test av en "7000:1" HS50 i neste Heimkino mag. (Tysk hjemmekino magasin)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Sony Norge i dag, har bestillt en via jobben (personal kjøp) hehe.......De sa at den skulle leveres innen utgang av Januar....dvs. maximum 10 dager!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har rukket å testet HS-50 litt i kveld og har dannet meg noen førsteinntrykk sammenlignet med min gamle Infocus SP 7200. Har ikke kalibrert med DVE enda, men kun lekt meg med fjernkontrollen.

Den er en lek å sette opp med H/V lensshift. Tidligere har jeg brukt en del tid på å tilpasse projektoren lerretet. Nå var det bare å sette den på hyllen, småjustere litt og vips så var bildet på plass. Etter oppstart så blir en imponert over det lave lydnivået fra projektoren. Den høres bare når lyden fra anlegget er nesten avslått.

På bildesiden er som forventet sortnivået en del bedre på HS-50. Har forsøkt å justert både kontrast og lysstyrke, men får ikke bestemt meg for hva som er best. Mulig det henger sammen med den dynamiske irisen, men jeg kjører foreløbig på fabrikkinnst. Det eneste jeg har endret er fargetemperaturen. Denne endret jeg fra lav til middels da lav ga et rødlig skjær på hvitt.

Syns foreløbig at 7200 er litt skarpere. Syns også at den har litt mer dybde i bildet. Jeg sitter med en avstand på 1,5x bildebredden og kan se litt SDE på visse bakgrunner. Så også fotballkamp i dag og syntest at SDE var mer synlig fra parabol enn fra DVD. Har sett tidligere at noen mener at 1,8x bildebredden er passelig på denne og det virker fornuftig på meg. Jeg så ikke antydning til SDE med 7200 så det er tydelig at DLP har et stort forsprang her.

Dette var bare noen førsteinntrykk så vi får se når jeg har fått tweaket noe mer. Er foreløbig postiv til nykjøpet. At man får mye for pengene er i alle fall hevet over tvil :wink:

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi hadde to store tråder om denne, stengte jeg den andre. http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=15679

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fortsetter jeg her fra den andre tråden.
    Jeg har et Screenline Sn-90 lerret (200cm) å sitter cirka 2* bildebredden fra lerretet. Er ikke plaget me SD i det hele tatt. Kjører Monster component kabel fra Yamaha S-1500 dvd spiller, å er meget fornøyd med bildet så langt. Har helder ikke gjort så mye med fabrikkinnstilingene,bare forandret fargetemperatur til middels.
    Prosjektoren var en del større en jeg hadde forventet!
    Men for en drøm å sette den opp! Lens shift er en fin ting!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din avstand kontra bildebredden stemmer godt med mine observasjoner. Hvis man har en avstand fra 1,7-1,8x bildebredden, så vil jeg ikke tro dette er noe tema. Syns ikke SDE er noe problem for min del heller, men det kan skimtes i enkelte scener.

Jeg kjører foreløbig både HDMI og komponent fra Pioneer 868. Hadde sync problemer mellom Pioneer'en og min forrige projektor (via HDMI-DVI), men dette fungerer nå med Sony'en. Får som alle andre et mindre bilde via 720p fra dvd spilleren, men bildet får riktig størrelse med alle andre oppløsninger. Har prøvd å skifte litt mellom 576p, 720p og 1080i, men syns ikke jeg ser noen forskjell i bildekvalitet. 720p blir vel uaktuelt iom. at bildestørrelsen blir mindre så det blir vel 576p eller 1080i. I teorien skulle det kanskje bli best med 576 (i eller p ?) da man slipper med en skalering. Skal man bruke 1080 så må jo dvd spilleren først skalere opp for så å la projektoren skalere ned igjen. Ser heller ikke noe særlig forskjell mellom komponent og HDMI, men dette har jeg testet alt for lite. Uansett så vitner det kanskje om at prosesseringen i Sony'en er bra siden forskjellene ikke er synlige umiddelbart.

Jeg har hvitt lerret med 1,3 i gain og syns foreløbig at dette passer bra i mitt oppsett.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser heller ikke noe særlig forskjell mellom komponent og HDMI, men dette har jeg testet alt for lite.
    Det er bra for min del siden jeg kommer til å kjøre på component

Jeg har hvitt lerret med 1,3 i gain og syns foreløbig at dette passer bra i mitt oppsett.
    Synes du sortnivået er bra med denne duken?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser at man har problemer med HDMI inngangen og 720p input. Man får en slags ramme. Leser også at det samme skjer dersom man kjører VGA input med 1280x720 og 50Hz. Stemmer det? I så fall kan man kanskje forandre på framerate om man kobler til med en PC, og "fikse" problemet med HDMI?

-Ko_deZ-

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ser heller ikke noe særlig forskjell mellom komponent og HDMI, men dette har jeg testet alt for lite.
    Det er bra for min del siden jeg kommer til å kjøre på component

Synes du sortnivået er bra med denne duken?
    Testet litt mer mellom komponent og HDMI i går kveld. Syns kanskje bildet er et ørlite strå hvassere på HDMI, men dette blir snakk om bagatellmessige forskjeller (i mine øyne). Her vil det jo spille inn hvilken dvd spiller man har også.

Syns sortnivået er bra, men det mangler mye på kullsort. Ser jo stor forskjell på den sorte rammen rundt lerretet, men noe annet hadde jeg ikke ventet. Jeg kunne godt hatt et bedre sortnivå, men ikke på bekostning av et lavere lysutbytte.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ko_deZ
    Leser at man har problemer med HDMI inngangen og 720p input. Man får en slags ramme. Leser også at det samme skjer dersom man kjører VGA input med 1280x720 og 50Hz. Stemmer det? I så fall kan man kanskje forandre på framerate om man kobler til med en PC, og "fikse" problemet med HDMI?

-Ko_deZ-

Jeg har ikke testet VGA-inngangen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært morsomt å teste dette. Dersom det er tilfellet så kan man jo bli kvitt "rammen" uten de helt store problemene skulle man tro.

-Ko_deZ-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører 1280*720 via VGA uten problemer her iallefall. Har ikke testet med dvd på pc'en enda.. men regner med der ikke er noen forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken refresh rate bruker du?

Forsøk å tvinge den til 50Hz. Jeg antar du kjører med 60Hz eller mer, siden projektoren greit takler det.

Skjerminstillinger->advanced->monitor Her finner du setting for det. Den står kanskje på "optimal" eller 60Hz eller noe slikt.

Går det an å bytte denne om man kjører med DVI ut? Hvis man med DVI ut fra PCen justerer denne frekvensen (gitt at den kan justeres), skjer det noe spennende da?

*venter i spenning*

-Ko_deZ-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører med 60Hz ja. Kan ikke velge annet en 60Hz her. Det normale skjermkortet mitt er til reperasjon, så nå har jeg bare et gammelt.
    Men hvorfor kjøre 50z??

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yngve S
    Men hvorfor kjøre 50z??
    Fordi PAL materiale er 50Hz. (hvis ikke må pc kompensere for dette og man får "ujevn" avspilling. )

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig. PAL er 50Hz. Derfor er det antagelig den refresh rate som kommer fra DVD spilleren når du sender 720p signal via HDMI. Dersom vi klarer å få til samme signal som sendes på HDMI ut på VGA, så kan vi se om denne ramma er noe folka hos SONY har valgt at skal brukes på 50Hz 720p.

Poenget er at dersom det er noe som kun skjer på 720p 50Hz, så kan vi kanskje tvinge greia opp i 60Hz på digitalutgangen fra PC for å slippe denne ramma. Bakdelen blir at PAL video avspilling vil vise hvert 6 frame to ganger. Det er antagelig lite merkbaret. Til gjengjeld vil amerikansk 30/60Hz avspilles bedre.

Vet noen forresten om det er 60Hz på amerikanske 720p?

-Ko_deZ-

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sony hs50

Var i dag på sonysenteret i bergen for å få en demo på hs50 for å se hva den er god for.Først så jeg den demonstrert med en billig sony dvd spiller som kjørte prog.scan via komponent inngang.Det første som slo meg var at den er meget stillegående og at fargene var meget bra og sortnivå var bra men jeg så skygger rundt ting som var i bevegelse i enkelte deler av bilde noe som var litt irriterende i lengden å se på så også godt pixlene når jeg stod en meter ca i fra lerretet.Så til andre del av demoen som da bestod av en blue ray spiller via komponent inngang og for en forskjell bildet var sylskarpt med detaljer som du ikke fikk med i den første demoen.Bildene var så skarpe og med en sånn dybde at du følte du kunne spasere rett inn i bilde.Fargene var også helt perfekt uten noe form for utglidning og som da virkelig viste hva denne projektoren er god for gitt at den har ett godt inngangssignal.Det som også var imponerende nå var at jeg kunne nesten gå helt frem til lerretet uten jeg kunne registrere pixler Sortnivå lå nå på høyde med en tre rørs projektor .Så nå blir det Sony hs50 på meg

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har innbilt meg at det nå skulle spares penger til HS-50 foran AE700.
    Har nå satt og leste diverse inntrykk og tester av HS-50 på nettet, alt fra ProjectorCentral, AVSForum til readersreviews.

Sitter igjen med et generelt "dårlig" inntrykk av Sony HS-50.
    "Mye" feil, overscan, problemer med strech i bildet, problemer med 720p, bør kjøres med komponentkabler og ikke HDMi!!!!, lysutbyttet oppfattes som "dim", kommer ingen ny firm, overdreven overscan i noen modus, osv osv....

Har nå begynt å slå fra meg tanken på HS-50 igjen og heller spare til en etterkommer hvor alle disse feilene er rettet opp på.

Er dette en skikkelig beta-versjon som er blitt servert folket?

Side 10 av 31 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •