Ny projektor - HW30 / HW90 / HC9000 eller vente

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny projektor - HW30 / HW90 / HC9000 eller vente

Er i markedet for å kjøpe meg PJ til dedikert hjemmekinorom. Jeg har sett på HW30 vs HW90 og lurer på hvilken av disse som er best kjøp. Jeg skal hovedsakelig bruke denne i 2D, selv om 3D selvfølgelig er nice to have. Mitsu har jo også brukbar PJ i sin HC9000 har jeg lest.

Når jeg først skal legge 30k+ i kjøpet så vil jeg ha en solid PJ som leverer topp bildekvalitet. Jeg har nærmest god lyskontroll i rommet, men ikke totalt svart. Planlegger å kjøpe lerret på 265cm til også. Hva vil være en bra kombo? Tror det å vente på HW95 som sikkert kommer på 50k+ blir for dyrt selv om noen sikkert vil anbefale dette. 35k er maks som jeg er villig til å legge ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hw90 er selvfølgelig best, men kun om du har godt utgangspunkt i rommet hvor du skal ha denne: mørke ikke-reflekterende vegger, tak og gulv med full lyskontroll. Hw90 har mer punch i bildet, men sitter du ed refleksjoner fra side Eggen og/eller strølys rundt vil dette vaske ut detaljene i skyggene.

Hw30 er selvfølgelig best på 3d.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes ingen modell som heter HW90, VW90 derimot...

På 2D er VW90 best, og hvis du har litt is i magen havner det kanskje en VW90 eller to på brukten nå som de nye modellene kommer. Jeg har selv en VW90 og lurer litt på VW95...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter også å vurdere ny projektor. 30k er i overkant for mitt budsjett. Derfor er 3D pr. d.d. ikke aktuelt. Nå kommer jo både Epson og Panasonic med nye projektorer utover høsten med 3D. Blir spennende å se hvordan disse klarer seg opp mot Sony. Jeg kommer til å ha litt is i magen så kanskje det kan bli 3D på meg også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i markedet for å kjøpe meg PJ til dedikert hjemmekinorom. Jeg har sett på HW30 vs HW90 og lurer på hvilken av disse som er best kjøp. Jeg skal hovedsakelig bruke denne i 2D, selv om 3D selvfølgelig er nice to have. Mitsu har jo også brukbar PJ i sin HC9000 har jeg lest.

Når jeg først skal legge 30k+ i kjøpet så vil jeg ha en solid PJ som leverer topp bildekvalitet. Jeg har nærmest god lyskontroll i rommet, men ikke totalt svart. Planlegger å kjøpe lerret på 265cm til også. Hva vil være en bra kombo? Tror det å vente på HW95 som sikkert kommer på 50k+ blir for dyrt selv om noen sikkert vil anbefale dette. 35k er maks som jeg er villig til å legge ut.
    Dette er samme problemstilling som jeg står ovenfor. Foreløpig er det kanskje VW90 som ser ut til å gå av med seieren utifra det jeg leser på avforum. AVShop har forøvrig et pakketilbud på HW30 og Phantom HD lerret. Med proffkalibrering og HDMI kabel så ender man på ca 40 lapper. Høres jo ut som en god deal spør du meg. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er info fra IFA ute på avsforum.com

Mitsubishi kommer med HC7800 leveres i okt/nov.
    DLP og 700:1 i reel kontrast vil gi veldig bra bilde med smell i bildet og minimalt crosstalk. pris ca 30000.

700:1 i reel kontrast er på proff nivå ! kravet er ofte over 450:1 såvidt jeg husker

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt avhengig av lysstyrke så klart, men jeg vil hevde at 700:1 ANSI-kontrast er på kanten av hva øyet klarer å oppfatte? Detaljer i mørke områder vil nødvendigvis gå tapt, pga at vi faktisk vil bli blendet av de lyse områdene/objektene.

Når det gjelder Epson og 3D, så har de mange nye spennende modeller, men det er ett seriøst "hull" i programmet, og det er 3D projektor for dedikert hjemmekino. Det kommer ikke i år, men forhåpentligvis til neste år. Har man mørkmaskert hjemmekino, med normalt stort lerret er det egentlig kun R4000 som er aktuell (eller ideel), og den har ikke 3D. W9000 og W6000 har alt for høyt lysutbytte for 2D i et maskert rom. Dette kan selvsagt løses med ND-filter og grå lerretsduk for 2D, men det spørs om det er "akseptabelt" for en kresen videofil?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også nevne at JVC kan være verd å vente på, før man tar en beslutning. De har noen virkelige overraskelser på gang, men dessverre er det embargo på informasjonen frem til 8. september.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Må også nevne at JVC kan være verd å vente på, før man tar en beslutning. De har noen virkelige overraskelser på gang, men dessverre er det embargo på informasjonen frem til 8. september.
    Takk for heads up. Da avventer jeg og ser hva som skjer på denne fronten tror jeg. Hva mener du er best kjøp av HW30 vs VW90, om vi bare ser på 2D. Er 90'en betydelig bedre enn HW30 på 2D?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bare ser 2D er VW90 klart overlegen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det KUN om 2D tror jeg nok valget ville blitt VW90 ja. Men som jeg nevnte tidligere, sørg nå for at du setter prosjektoren i riktig miljø: full lyskontroll og mørklagte ikke-reflekterende vegger, ellers faller tusenlappene for oppgradering ut i intet.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm

Hmmm,er det lov å håpe på laser som lyskilde tro..:-?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •