Epson EH-TW9000 (W)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson EH-TW9000 (W)

Så TW9000 på 160 tommer duk, i rom med hvite vegger/tak, og i 3D var det mer enn nok lys. Crosstalk kunne skimtes en sjelden gang, men var mye mindre påfallende enn hos konkurrentene. 480Hz har definitivt noe for seg, da tiden der begge brilleglassene er lukket minkes betraktelig, og lysstyrken økes tilsvarende. I forhold til konvensjonell 240Hz, oppnår man 70 prosent bedre lysstyrke ved 480Hz.

Lysstyrken fra TW9000 er med andre ord helt enorm. Spørsmålet er hvor "lavt" det er mulig å tweake lysutbyttet for 2D? Demoen vi fikk i dag ga ikke noe som minnet om sortnivå i 2D (og det på 160"), men så kjørte de også projektoren i dynamic mode, med full spenning på lampen. Gleder med til å kikke litt mer på den i morgen.

"veiledende" priser er forøvrig som følger:
    - EH-TW9000 23.695,-
    - EH-TW9000W 26.395,-

W står forøvrig for wireless. Epson har nemlig konstruert en ny standard som kjører full-HD 3D trådløst til projektoren. Senderen kobles bare til blu-ray spilleren, og overfører uten noe form for tap. Senderen følger selvfølgelig med i prisen, og det er nok grunnen til at modellbetegnelsen som slutter på W har noe høyere pris.

Legger med noen presse-bilder.

Epson sine nye projektorer-epson-eh-tw9000_01red-jpg

Epson sine nye projektorer-epson-eh-tw9000_02red-jpg

Epson sine nye projektorer-epson-eh-tw9000w_01red-jpg

Epson sine nye projektorer-epson-eh-tw9000w_02red-jpg
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget interessant!
    Har du noen data for kasteavstand for denne? Hvor nærme et 106" lerret kan den henge? Jeg er nemlig i markedet for en proje med kort kasteavstand.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener den nye Fujinon linsen skulle ha samme fleksibilitet som resten av EH-TWxxxx serien.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Veldig spennende dette - tydelig at Epson har kastet seg på 3D-bølgen allikevel... Er som du er inne på spennende å se om denne også lar seg tweake til et godt 2D-bilde, men det er jo absolutt ingen umulighet. Prisene var det jo heller ikke noe å si på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre hvordan denne er i 2D ja.

Fortsatt i tenkeboksen på hvilken pj man skal skaffe seg, så da blir det spennende å følge med på denne her ja.

Så Gorm, kom med inntrykk så fort di kan ja .

YNWA

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg liker wireless-funksjonen, spesielt 3D støtten :-)
    Denne kan jo bli aktuell for meg om noen måneder, men da er det sikkert kommet noe nytt, igjen hehe...
    Men må nok undersøke litt mer med kasteavstand og støy. Har begrensninger på begge :-/

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan lerret burde man bruke til en slik projektor? Finnes det noen gode alternativer innen rammelerret som ikke koster 5-siffret beløp? Burde det være hvit eller grått lerret? Lysnivået blir vel kanskje ikke et problem her, sammenlignet med tidligere 3D projektorer.

Steffan

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er TW6000W lillebroren til TW9000 eller?

Hvordan stiller 6000 serien seg i forhold tro...er en grei pris på den for en førstegangs kjøper synes jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Extremt flexibel på plassering i vanlig Epson anda. De har nu en kalkis färdig.

ThrowDistanceCalculator

Till 12000 och växel ser TW6000 (Epson 3010) ut som ett kap for oss som inte har råd med 30,000 på en PJ och som har ett litet rum. Herregud, 114" på 3,5 meter mellan objektiv och lerret.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hva er det TW9000 har som TW6000 mangler? Jeg ser at oppgitt kontrast er lavere for TW6000. Hvordan arter dette seg i praksis? Er TW6000 et alternativ i hjemmekinoen? Hva forsaker man ift TW9000?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det mest vesentlige er vel at TW6000 mangler lens-shift, noe som gjør den svært vanskelig å plassere... Det minste avvik vil da gjøre at du må flytte selve lerretet. TW6000 er mer tilpasset "stue"-bruk, der en gjerne bordmonterer projektoren ved bruk og tar den vekk etter bruk, mens TW9000 er ment for fastmontering i en hjemmekino.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når er det denne kommer?
    Hvordan er brillene på denne?

Kan man stole på leverings tid denne gang?

Hvordan er denne opp i mot JVC DLA3? Tanke på sort nivå, lys styrke, farge dynamikk og dybde i bilde?
    Støy nivået?

Hvordan er kaste avstanden? Har 106" lerret, og kaste avstand på ca 4,3m. Er det noe problem?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo trådløs hdmi og til og med 1.4hdmi med 3d rett i fra spiller :-)

Men da må den vel og takle trådløse signaler rett ifra en Onkyo 3008 forsterker og da?

Selvfølgelig med adapteret til epson.
    Hvordan ser det ut? Tenker fysisk utforming / størrelse.
    Og hvor mange følger med?
    Hvor mange kan man koble opp til PJ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ser du nevner sortnivå først, og i tillegg i forbindelse med X3? Da tror jeg ærlig talt ikke TW9000 er noe for deg? TW9000 er "all about 3D", med dertil høyt lysutbytte, og vesentlig lavere fokus på sortnivå.
    Vel, viktigst er vel lus utbytte, da jeg kan finne på å se film mitt på lyse dagen, og har ikke 100% lyskontroll. Har 4-5 vinduer med rullegardiner og noe glipe på sidene:-(
    Kone sensur, får ikke tette mer enn det:-(

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du nevner sortnivå først, og i tillegg i forbindelse med X3? Da tror jeg ærlig talt ikke TW9000 er noe for deg? TW9000 er "all about 3D", med dertil vekt på høyt lysutbytte. Fokuset på sortnivå er nok vesentlig lavere, og med tanke på teknologien bak (LCD), så kan vi vel heller ikke forvente enormt lysutbytte i kombinasjon med godt sortnivå? Mulig Epson har tilført LCD-teknologien ny magi i så måte, men det så ikke slik ut når jeg fikk den demonstrert. De første enhetene burde vel være "like om hjørnet", og da får jeg sett den i kontrollerte omgivelser.

EDITERT
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Vel, viktigst er vel lus utbytte, da jeg kan finne på å se film mitt på lyse dagen, og har ikke 100% lyskontroll. Har 4-5 vinduer med rullegardiner og noe glipe på sidene:-(
    Kone sensur, får ikke tette mer enn det:-(

Da skal du ikke se bort i fra at TW9000 er midt i blinken? Men som nevnt, du kan nok ikke forvente "det ultimate sortnivå".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony VPL-HW30 vs. Epson TW9000

Hei
    Skal ha ny projektor og har i den forbindelse luktet litt på Sony VPL-HW30. Har testet denne endel (kompis som har den) og den virker jo veldig bra både på 3D og 2D.

Problemet nå er jo at Epson TW9000 er rett rundt hjørnet og jeg lurer på om denne er dårligere/lik/bedre? Skal i en kjellerstue uten lys inn, men veggene og taket er lyse. Skal ha 92" rammelerret.

Er mest opptatt av 2D, men kommer nok også til å bruke 3D-funksjonen endel. Liker bilder med smell og er ikke hysterisk opptatt av sortnivå (men vil jo selvfølgelig ha svart som mulig). Liker også at bildet er skarpt.

Så spørsmålet blir egentlig; er det verdt å vente?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får sikkert svar fra noen mer erfarne etterhvert. Jeg venter i spennig på min TW9000W (trådløs). Og med den spekken, blant annet 480Hz oppfriskning, luktet jeg ikke engang på Sony

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nå er det jo ikke tilfelle at denne har 480Hz lukkehastighet på brillene (noe som veldig lett kan misforstås...), men helt standard 120Hz... Det som imidlertid ER tilfelle, er at den har mye lys i 3D, bl.a. grunnet 4x "boost" eller 480Hz om du vil. Selve lukkehastigheten på brillene er jo imidlertid fremdeles 120 eller 60x2, men for hver gang brillene står åpne "flashes" bildet fire ganger for å booste lyset samt gjøre overgangen mellom hver lukkeoperasjon mindre.

Jeg sier ikke at W9000 dermed er uinteressant, men samtidig bør en jo absolutt ha klart for seg at dette først og fremst er en 3D-projektor med massivt lysutbytte.

Det som imidlertid kan være en mulighet, er å strupe lyset ved bruk av et ND-filter. Hvis det fungerer bra, kan det resultere i et vesentlig bedre 2D-resultat. Et slikt filter burde jo egentlig Epson selv ha forsøkt å få montert i front etter mitt syn, for en DIY-løsning med et slikt filter blir aldri like elegant og enkelt i bruk som et internt rundfilter som en jo finner i en rekke kameraer bl.a....

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg kan konkludere med med en gang, basert på erfaringen med alle de nye Epson 3D projektorene, er at de har vesentlig mer crosstalk enn HW30.

Sony har løst crosstalk problemet ved å booste lyset fra lampen hver gang et brilleglass er åpent, for på den måten å øke kontrasten mellom åpent og lukket glass. Dette systemet har vist seg å være overlegent så langt. Men det kan du kanskje ikke lese direkte i spec'en, det må nok erfares. De som leser seg blinde på spesifikasjoner (480Hz), ender vel ofte opp med middels gode løsninger ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •