Projektor til kombinert bruk fotball/film/spill, budsjett ca. 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor til kombinert bruk fotball/film/spill, budsjett ca. 10k

Hei, har lest litt fram og tilbake nå og konkluderer med at det er like greit å be om konkrete anbefalinger til mitt budsjett/bruk.

Projektoren skal brukes til litt av hvert. I utgangspunktet håper jeg å se mye film, men mistenker at den blir mindre brukt enn planlagt, og at det i hovedsak er fotballkamper som blir prioritert. Skal også ha PS3 tilkoblet (og forhåpentligvis få spilt litt på den også).

Projektoren skal henge i kjellerstue, her er det lyse vegger og jeg har ingen planer om å gjøre det om til noen batcave. Å male veggen som lerretet henger på sort kan selvsagt vurderes dersom det er mye å hente på det. Det er ett vindu i rommet, som jeg tenkte å maskere med en rullegardin.

Kasteavstand: ca. 3.7 meter. Har mulighet til å henge projektor i senter av lerret.

Lerretet ligger an til å bli Adeo P83 Piano HT

Det er spotter i taket, og jeg ser for meg at disse kommer til å være på 90% av tiden (helt neddimmet). Har ikke hat PJ før, så mulig jeg tar feil her.

Har sett på følgende produkter innenfor budjsett:

Benq W1200
    Epson TDWH 3200
    Optoma HD20

Samt registrert at prisspranget ikke er så veldig langt opp til:
    Benq W6500
    Epson TDWH 3600/4400
    Optoma HD82

Hva vil være beste valg til mitt bruk/budsjett?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy

Kunne selvsagt tenkt meg en som er støysvak. Forslag/anbefalinger? Trenger ikke nødvendigvis være en av de jeg har listet opp. Har sånnsett ingen merkepreferanser.

Bare sånn at jeg har basisforståelsen rett:

1: Lyst rom betyr at jeg må ha en lyssterk PJ?

2: Lyst rom betyr at jeg burde ha grått lerret?

3: Relativt lite lerret (77"-83") veier til en viss grad opp for at rommet er lyst med tanke på hvor lyssterk PJ må være.?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Monterte Epson TW3200 og DreamScreen grått på fredag i et rom som er ganske likt ditt mht lys og lyse vegger.
    Må si meg ekstremt fornøyd.
    Har sett 2-3 filmer og en del tennis, samt testet Blur på PS3.
    Ikke noe hakking eller etterslep, og supert bilde hele veien.
    Jeg skrur av spotter da rommet får lys fra lerretet og refleksjon fra vegger og tak.

Er du bekymret for lysstyrke bør du vurdere å velge et billigere lerret og heller legge mer i PJ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også kikket litt på Benq w1200 men etter en del søking på nettet ville jeg iallefall gjøre deg oppmerksom på at en del har klaget på "input lag" over 200 ms med denne modellen. I praksis gjør det spilling uaktuellt ettersom alle knappetrykk du gjør ikke gir umiddelbar reaksjon. Konsensus ser ut til å være at w1100 er langt bedre til spillbruk da den er noe enklere konstruert og ikke har den ekstra forsinkelsen. I prinsippet kan kanskje dette løses med nyere firmware men det er virkelig ikke lett å finne noe informasjon fra benq om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tw4400

Får vel neppe noe bedre enn TW4400 til rundt denne prisen. Den koster 13000, men det er jo ca 10 000.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hibtone
    Får vel neppe noe bedre enn TW4400 til rundt denne prisen. Den koster 13000, men det er jo ca 10 000.
    Er klar over at den er bedre, men er jo ca. 5000 å spare på å gå for TW3200 (som jo er halve budsjettet ). Spørsmålet er om det er stor nok forskjell til å forsvare å gå opp ett hakk for meg, eller om jeg blir plenty fornøyd med TW3200. (Har selvfølgelig ikke tenkt å prøve begge to, alltid bedre å ikke vite hva man går glipp av). Kan legge til at jeg på ingen måte er interessert nok til at jeg kommer til å legge mye energi i kalibrering/justering. Må ha noe som ser akseptabelt ut fra boksen. Er på ingen måte kresen, men klarer f.eks. ikke ha tv'n dynamisk modus...

Min erfaring med lyd er at man kan få godt og dyrt utstyr til å høres ganske middelmådig ut hvis man ikke legger litt arbeid i oppsettet, regner med at dette gjelder for PJ også?

Når det gjelder lerretet så er det det største jeg har funnet som ikke er mer enn 2 meter bredt totalt. Lysstyrken er vel uansett ikke noe problem på såpass liten skjerm, selv om man ikke har bra lyskontroll? Skal man ned på 70" er jo de store plasmaskjermene plutselig fristende konkurrenter...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •