Plassering Panasonic PT AE4000 2.35:1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plassering Panasonic PT AE4000 2.35:1

Hei

Skal montere min PT AE4000 i nytt dedikert av rom. Jeg har frem til nå hatt den ca 15cm fra taket på en standard oppheng. Men jeg har måttet justere ned lenshiften hver gang jeg bytter til 2.35:1 cinemascope filmer... Dette skal være mulig å unngå med rett plassering. men hva er rett plassering?

Fra lerrettets øverste kant til taket er der bare 18,5cm. Hvor må pj stå for at zoomingen skal være sømløs uten behov for videre justeringer på lens shift?

Kan nevne at avstanden er ca 4 meter og at lerrettets størrelse er 235cm bred og 100cm høyt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har forstått er rett plassering nøyaktig i høyde med øvre kant på lerretet. Da skal zoom fungere uten å måtte kompensere med lens-shift.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svaret.

Vet du om det gjelder øverste kant av linsa eller fra tak til projectorens øverste deksel (altså lengden på selve takstativet)?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder projektorplassering, så er det vel alltid snakk om senter i linsen. Kan du ikke heve lerretet ditt litt (få noen til å holde det), slik at du får sjekket at dette stemmer før du flytter projektoren?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Når det gjelder projektorplassering, så er det vel alltid snakk om senter i linsen. Kan du ikke heve lerretet ditt litt (få noen til å holde det), slik at du får sjekket at dette stemmer før du flytter projektoren?
    Takker for tilbakemeldingen. Skal sjekke. Er nok lettere for meg å flytte PJ en lerret. Lerretet er "malt" på en plate som igjen er skrudd i veggen :-). Holder på å gjøre noen tester av maling kontra lerret (Paint on screen vs div duker....vs andre overfleter kansje :-))

Du Gorm driver med kalibrering av PJ...? Har du en ide om hvordan jeg rengjør min PT-AE4000 for støv? Skal bytte pære nå (Fikk 1800 timer på den orginale) og tenkte kansje det ville være en ide å få rengjort slik at de to "blå tennisballene" forsvant. Men jeg har erfaring fra en kompis som sendte inn sin...fikk den tilbake med nytt støv istedenfor en ren PJ.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med å "rengjøre" LCD-projektorer er at sjansen for å introdusere annet støv på panelene er ca 99,99% ;-)

Jeg ville sjekket hvem som gjør service for Panasonic, ringt dem, og forhåpentligvis fått en beskrivelse av hvordan man best rengjør den, og hva man absolutt ikke bør gjøre. Vet mange som har brukt trykkluft, og endt opp med enormt mye større problem etter rengjøringsarbeidet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Problemet med å "rengjøre" LCD-projektorer er at sjansen for å introdusere annet støv på panelene er ca 99,99% ;-)

Jeg ville sjekket hvem som gjør service for Panasonic, ringt dem, og forhåpentligvis fått en beskrivelse av hvordan man best rengjør den, og hva man absolutt ikke bør gjøre. Vet mange som har brukt trykkluft, og endt opp med enormt mye større problem etter rengjøringsarbeidet.
    Hahaha, jeg prøvde den snarveien med en pc en gang. Glemte at uten vannavskiller går der en del fukt i luften. Den pcn står enda i et hjørne i kjelleren :-).

Kan høre med on/off i stavanger? De repparerer muligens for panasony? Er nok ikke så enkelt å få støvfritt nei. Hørte eller leste en plass at "luftfilteret" burde renses hver 100 timer. Min var gått 1800 timer og renset kansje tre ganger. Må nok skjerpe meg litt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •