Sony VPL-VW95ES

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 134
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony VPL-VW95ES

Da begynner det så vidt å surre noen rykter rundt VW95. Økt kontrast er vel en selvfølge. Så også lettere og bedre 3D briller, og høyere lysutbytte i 3D-modus. Det kanskje mest interessante er nok minneposisjoner for motorene i optikken, noe som gjør bruk av 2.35:1 lerret (uten anamorf linse) langt enklere. Dette kan sikkert også benyttes til tilpassing mot to forskjellige lerret (f.eks individuelle for 2D og 3D). Eller kanskje rett og slett for å kjøre ned bildestørrelsen ved 3D avspilling?

Regner med at vi får se VW95 på IFA.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt foreløbige spesifikasjoner

Lysstyrke over 1,100 lumens
    Kontrast: 150,000:1 (dynamisk) - Advanced Iris 3
    Støynivå 22 dB (eco)
    Linse minne og one-button 2.35:1 modus
    2D-3D konvertering

3D briller 24 prosent lettere
    3D emitter rundt linsen

tilgjengelig i oktober
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og prisen havner på rundt det samme som VW90?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ah, spennende, selv om dette jo ikke var de helt enorme oppdateringene er jo økt lys i 3D en fin ting. Det med minneposisjoner på linsemotorikken er nok veldig lurt av Sony å implementere, det har som Gorm er inne på en rekke bruksområder. Ettersom også motorikken i utgangspunktet er så presis som den er på VW-serien tror jeg denne funksjonen vil være veldig kjekk å ha for mange! Blir veldig spennende å se denne på IFA ja, begynner så smått å krible litt nå!!!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid spennende med projektornyheter fra Sony, men her ser det ut til at det bare er en mellom-modell med (for)små oppdateringer/forbedringer. Et viktig pluss er imidlertid minnefunksjonen.
    Om denne også havner på samme prisnivå som forgjengeren hadde til å begynne med, er jeg redd for at den blir for dyr.
    Blir allikevel spennende å se hva dere finner ut av på IFA...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projektoren over alle projektorer!

Hadde gleden av å kikke på VW95 i dag, og dæven for en projektor det er blitt! Den nye lampedriveren henter ut mer enn nok lys til 3D på 3,6 meter bred 2.35:1 duk, samtidig som 2D fremstår minst like bra som på VW90. Skifte fra 16:9 til 2.35:1 var også imponerende, og virket (i motsetning til AE4000) å være svært presis.
    Dynamikken i bildet er bare i en egen klasse, selv om sortnivået kanskje ikke er helt på høyde med R4000 fra Epson.
    3D brillene er også blitt vesentlig lettere, i tillegg til at de sjeler langt mindre lys enn brillene til VW90. Hvis man har 3D i bakhodet, skal det godt la seg gjøre å finne noe bedre projektor enn VW90. I alle fall etter demoen vi fikk i dag. AVforum har møte med teknisk sjef i Sony Europa i morgen, så da kommer det nok noe mer info.

Projektoren skal forøvrig være tilgjengelig i oktober, og indikert pris i Europa var 5500 euro. Det skulle vel bety at den er vesentlig billigere enn VW90 var da den ble lansert?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hadde gleden av å kikke på VW95 i dag, og dæven for en projektor det er blitt! Den nye lampedriveren henter ut mer enn nok lys til 3D på 3,6 meter bred 2.35:1 duk, samtidig som 2D fremstår minst like bra som på VW90. Skifte fra 16:9 til 2.35:1 var også imponerende, og virket (i motsetning til AE4000) å være svært presis.
    Dynamikken i bildet er bare i en egen klasse, selv om sortnivået kanskje ikke er helt på høyde med R4000 fra Epson.
    3D brillene er også blitt vesentlig lettere, i tillegg til at de sjeler langt mindre lys enn brillene til VW90. Hvis man har 3D i bakhodet, skal det godt la seg gjøre å finne noe bedre projektor enn VW90. I alle fall etter demoen vi fikk i dag. AVforum har møte med teknisk sjef i Sony Europa i morgen, så da kommer det nok noe mer info.

Projektoren skal forøvrig være tilgjengelig i oktober, og indikert pris i Europa var 5500 euro. Det skulle vel bety at den er vesentlig billigere enn VW90 var da den ble lansert?
    Nice! 2D var vel ikke noe problem på VW90, var vel 3D'en som mangla ..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også fått kikket på VW95, og det må sies å være et meget hyggelig bekjentskap.

Som Gorm har nevnt, så er nok 2D-biten rimelig lik som den som er på VW90, men 3D-biten er ny, og her har det skjedd mye. Sony har nå implementert en "dynamisk lamp" teknologi som øker lampespenningen hver gang delbildene vises på skjermen. Det betyr at man sitter igjen med mye mer lys enn tidligere.
    I tillegg så er det nå slik at man i 3D beholder bra med detaljer i de sorte områdene av bildet, samt at fargene faktisk ser veldig bra ut. Med andre ord, et stort steg i riktig retning.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette betyr at jeg må avventer til de nye testene er gjennomført?

VW90 har jo blitt satt ned til en veldig hyggelig pris. Når det gjelder 2D så er vel VW90 noe av det bedre(beste), og det blir jo helt klart sett mest vanlig 2D filmer.

Når det gjelder 3D så er VW90 på langt nær god. Når man først skal investere i en god projector med mulighet for 3D så er det fordi man ønsker å hygge seg med det, og ikke sitte og irritere seg over en projector med dårlig bilde.

3D er jo relativt nytt, og det kommer sikkert til å skje mye her fremover.
    Det evige spørsmålet er jo om når man skal hive seg på ny teknologi. (Innovatør eller etternøler, vel, sikkert for sent å være innovatør). Er VW90 et godt og riktig kjøp, eller skal man vente til VW95 eller andre (JVC) kommer med sin andre generasjons 3D-projectorer?

Har ekspertisen noen anbefalinger å komme med?

Undo

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg absolutt ikke MÅ ha i dag, hadde jeg uten tvil ventet til i alle fall Epson kommer med sine modeller. De er rett rundt hjørnet nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne ser svært lovende ut og kan bli arvtager til min JVC HD750. Eneste punkt jeg er usikker på er vitestøyen, noe jeg er ganske var på. HD750, med sine 19db er ok, men 3db økning på Sony'en er vel klart hørbart. Ville være synd om det blir en deal-breaker.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, har ikke så mye å komme med men jeg vil abonere på denne tråden:smile:

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Denne ser svært lovende ut og kan bli arvtager til min JVC HD750. Eneste punkt jeg er usikker på er vitestøyen, noe jeg er ganske var på. HD750, med sine 19db er ok, men 3db økning på Sony'en er vel klart hørbart. Ville være synd om det blir en deal-breaker.
    Jeg har hatt HD750 og jeg har VW90 nå og de kan ikke sammenlignes, VW90 med lampespenningen på høy bråker mindre enn HD750 på lav. Så man skal ikke se seg blind på specs...

Regner med å bestille VW95 i løpet av uken.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange måter å måle støy på, og det finnes ingen standard. Som Andreas er inne på, så kan man stort sett se bort i fra denne delen av "spec'en". JVC kontra Sony er et godt eksempel på det.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg har hatt HD750 og jeg har VW90 nå og de kan ikke sammenlignes, VW90 med lampespenningen på høy bråker mindre enn HD750 på lav. Så man skal ikke se seg blind på specs...

Regner med å bestille VW95 i løpet av uken.:-D
    Det er bra at ikke alle sitter på gjerdet og venter på at noen andre skal hoppe.

Andreas21 hopper før gjerdet er ferdig bygd og det er imponerende ( jeg er misunnelig )

Når det gjelder viftestøy på Sony sine VW modeller så er den så og si ikke hørbar.
    Jeg har min VW 80 20cm fra hodet og kan knapt høre den.

PS bildet er fra byggingen, nå er det listet og ferdig.

Jeg har en sterk følelse av at det kan bli en VW95 på meg også etter hvert, men nå holder jeg på å investere 25000 i airconditioning i kinoen og jeg er ikke millionær enda.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm, når regner du med å få testet denne?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fort den er tilgjengelig i markedet regner jeg med?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håpte at kanskje du hadde kontakter som skaffet deg et eksemplar før alle oss andre.

Dette er en spennede sak for meg som har så liten kino og lerret ( 180 cm ).

Jeg hoppet over 85 og 90 da jeg ikke følte det var store nok forbedringer i forhold til kostnaden, VW95 ser ut til å være akkurat passe

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg håpte at kanskje du hadde kontakter som skaffet deg et eksemplar før alle oss andre.

Dette er en spennede sak for meg som har så liten kino og lerret ( 180 cm ).

Jeg hoppet over 85 og 90 da jeg ikke følte det var store nok forbedringer i forhold til kostnaden, VW95 ser ut til å være akkurat passe
    Jeg kommer til å se på den den samme dagen den kommer til Norge, så jeg skal poste mine inntrykk her. Og jeg og Gorm er som regel rimelig enig i ting når det gjelder bilde...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine