Sony VPL-VW95ES - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 134
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen bruker mere tid på å lete etter neste oppgradering, enn filmtitting vet du
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Drem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    200 timer allerede :shock:, jeg har hatt min siden den første ankom Norge og har rundt 150 timer på min...
    Japp, jag är storkonsument på lampor

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns jeg har brukt min ekstremt mye, men er ikke i nærheten av bruken til Drem og Potetgullmannen og det er kanskje greit da lampen til VW1000 kommer til å bli dyr...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    200 timer allerede :shock:, jeg har hatt min siden den første ankom Norge og har rundt 150 timer på min...
    Hehe. I perioden 2009-2010 hadde jeg ikke mulighet til se så mye film, så har en del å hente igjen, pluss serier også, som Band of brothers, Pacific, True Blood osv... Mye som har støvet i hyllene. Kjører lampa på Low heldigvis, gir nok punch med størrelsen hos meg og med hvitt lerret. Så da varer den vel lengre.

Newcomer Drem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De första två ukerne gick det väldigt många lamptimmar eftersom man lekte mycket med inställningarna för att hitta den perfekta bilden. Nu tycker jag att jag hittat rätt så nu blir det nog "bara" 2-3 timmar lamptid per dag

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drem
    De första två ukerne gick det väldigt många lamptimmar eftersom man lekte mycket med inställningarna för att hitta den perfekta bilden. Nu tycker jag att jag hittat rätt så nu blir det nog "bara" 2-3 timmar lamptid per dag
    Etter å hatt flere Sony før gjør jeg dette på 5 minutter og etter 50-100 timer blir den proffkalibrert av Gorm. VW95 er faktisk den eneste projektoren jeg har brukt til film som ikke er kalibrert av Gorm, da jeg har valgt å ikke gjøre det da jeg får VW1000 forhåpentligvis i løpet av et par uker...:-D

Og nå om dagen blir det lite bruk, da jeg prøver å spare opp litt til VW1000 kommer.
    Mvh Andreas

Newcomer Drem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å hatt flere Sony før gjør jeg dette på 5 minutter og etter 50-100 timer blir den proffkalibrert av Gorm. VW95 er faktisk den eneste projektoren jeg har brukt til film som ikke er kalibrert av Gorm, da jeg har valgt å ikke gjøre det da jeg får VW1000 forhåpentligvis i løpet av et par uker...:-D

Og nå om dagen blir det lite bruk, da jeg prøver å spare opp litt til VW1000 kommer.
    Hur kommer sig att du går till VW1000? Behöver du mera ljus för en större bildyta?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drem
    Hur kommer sig att du går till VW1000? Behöver du mera ljus för en större bildyta?
    VW1000 er det ypperste Sony har til konsumentmarkedet og siden jeg har vært meget godt fornøyd med Sony de 3 siste årene har jeg lyst til å se hva de har fått til med denne. Jeg har 3m bredt lerret og kan godt trenge de ekstra lumen denne gir, spesielt i 3D. I tillegg er det verden første 4k hjemmekinoprojektor...:-D
    Mvh Andreas

Newcomer Drem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW1000 er det ypperste Sony har til konsumentmarkedet og siden jeg har vært meget godt fornøyd med Sony de 3 siste årene har jeg lyst til å se hva de har fått til med denne. Jeg har 3m bredt lerret og kan godt trenge de ekstra lumen denne gir, spesielt i 3D. I tillegg er det verden første 4k hjemmekinoprojektor...:-D
    Ja en sån hade inte suttit fel alltså, även om den skulle bli overkill både för mitt rum och min plånbok Jag är jättenöjd med att ha en fullt fungerande VW-95ES. Vi får se hur det blir med den saken.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    VW95 er jo på en måte litt av begge deler; både ekstremt høy skarphet og også hakket vassere på bevegelser enn både JVC og Epson, men den befinner seg jo også i en annen liga prismessig...
    Dette blir nok vill gjetting fra din side, men når tror du vi vil se en redusering av pris på VW95? Regner med at når den omsider går ned i pris så vil avshop sette den i et pakketilbud slik vi ser på de andre modellene. Har et budsjett på 50k til våren, men så skulle man også hatt et Phantom HD lerret samt takfeste/kalibrering + div. (Eller kan det hende at avshop kan være "litt" fleksibel?)

I dag kan man få HW30ES med full pakke til litt over 40k. Dette passer jo fint, men så virker denne VW95ES som et sabla godt produkt man kan kose seg med i mange år fremover!

Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ofan, visste inte att du höll till här Drem din lilla rackare.

200 timmar redan :shock: hur får du tiden att räcka till med spel och film

Trasigt att prollen strular, får hoppas det löser sig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianW
    Jeg bestillte nettopp en JVC X30. Blir litt bekymret når jeg hører den er dårlig på bevegelses-skarphet. Burde jeg heller gå for tw9000 dersom den ikke er sendt enda? Jeg ønsker både god detaljgjengivelse/skarphet og bra på panoreringer/bevegelser i bildet.
    Takker for svar! Det blir X30. Må bli ferdig med kinorommet før jeg får testet den :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hører kanskje til under lerretsdiskusjonen, men er veldig relatert til Sony VW95... så...

Etter jeg fikk Sonyen med skikkelig punch og lys, så ser jeg på lerretet, typisk nok midt i, et stort felt hvor duken ikke er som den skal. Det et "riper" liksom. Aner ikke hvordan det har skjedd. Syntes jeg kanskje så noe av det med min gamle HC7000, da i de mest ekstreme lyse scenene. Med Sonyen er det blitt mer synlig - og irriterende. Denne duken er HVIT.

MEN, jeg har en grå (Dynagrey) duk liggende opprullet som ikke har vært tatt fram før. Så satser på at den er ok. Men Sonyen er kalibrert av Gorm mot et hvitt lerretet. Hvordan og hvor mye vil det påvirke bildet Negativt hvis jeg bare bytter ut den hvite med den grå duken i forhold til kalibreringen som kosta litt penger?

At jeg mister noe punsj skjønner jeg. Men, annet? Farger blir feil? Detaljer, dybde?

Begge dukene er av type Dream Sceen V4, brightwhite og dynagrey.

Og, hvis jeg skal oppgradere lerretet, hvor mye må jeg ut med for å få noe som er såpass bedre og yter Sony vw95 rettferdighet på en slik måte at det skal ha noe hensikt?

Newcomer Drem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Griffin
    Ofan, visste inte att du höll till här Drem din lilla rackare.

200 timmar redan :shock: hur får du tiden att räcka till med spel och film

Trasigt att prollen strular, får hoppas det löser sig.
    Jajamensan, det här forumet är kanonbra ! Jag har dessutom varit i Norge flera gånger och hämtat högtalare, på den tiden jag körde med JMlab
    Ja detta med projen är lite tråkigt. Får se hur vi löser det. Jag har faktiskt bett Primesupporten att lägga ärendet på is tills jag har kunnat testa lite mera. Skalll prova att byta strömkabel och köra projektorn med kabel direkt från BDspelare och hoppa över switchen. Händer det ytterligare en gång så skickar jag iväg den på service.

Användarmanualen beskriver inte specifikt vad denna errorcoden (sex repeterande blinkningar) betyder vilket är synd. Man skulle vilja veta exakt vad som orsakar detta för att kunna hitta en felkälla. Enligt manualen så får man lite känslan av att "om detta händer, starta om projen och tänk inte mera på det" men när detta inträffar så bryts även fläkten så lampan får ingen kylning.

Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, ser ut til at VW95 har blitt mindre vesentlig mindre aktuell for min del.

Det var sannelig en kraftig prisøkning. Den kostet vel under 44K for et par uker siden?

Mvh

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toref
    Hm, ser ut til at VW95 har blitt mindre vesentlig mindre aktuell for min del.

Det var sannelig en kraftig prisøkning. Den kostet vel under 44K for et par uker siden?

Mvh
    Er nok en liten feilprising på gang her...:-D
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe du har rett Andreas! "Litt" i overkant stiv pris..

Edit: Det hadde du!

Mvh

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til " riktig" pris er den fortsatt en av markedets mest konkurransedyktige modeller. Den har riktignok fått kraftig konkurranse av Epson sin toppmodell, men i ren ytelse holder jeg en knapp på Sony.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett noen av dem, men det jeg har lest får meg til å være enig med deg. Det er flere "sannhetsvitner" som mener at VW95 totalt sett er bedre enn X70 også.

Mvh

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Til " riktig" pris er den fortsatt en av markedets mest konkurransedyktige modeller. Den har riktignok fått kraftig konkurranse av Epson sin toppmodell, men i ren ytelse holder jeg en knapp på Sony.
    Epson TW9000 er nok et godt stykke unna Sony VW95 i ytelse, jeg har testet begge i min kino og det eneste Sonyen taper på er lysstyrke. Og i mine øyne er også VW95 bedre enn X70, men der er ikke forskjellen så stor...
    Mvh Andreas

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine