Sony VPL-VW95ES - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 134
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har hatt mange JVC og testet X30 i vinter og jeg kan med stor sikkerhet si at Sony VW95 er mye bedre på panoreringer og bevegelse i bildet enn det JVC er uten noen form for FI. Men noen er mer følsomme på det enn andre, jeg har begynnt å se en del mer artifakter i Sonys Motionflow og bruker nå både Low og Off i den innstillingen og vet ikke hav jeg syns er best, det skal bli gøy å se om VW1000 er noe forbedret på dette...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg har hatt mange JVC og testet X30 i vinter og jeg kan med stor sikkerhet si at Sony VW95 er mye bedre på panoreringer og bevegelse i bildet enn det JVC er uten noen form for FI. Men noen er mer følsomme på det enn andre, jeg har begynnt å se en del mer artifakter i Sonys Morionflow og bruker nå både Low og Off i den innstillingen og vet ikke hav jeg syns er best, det skal bli gøy å se om VW1000 er noe forbedret på dette...
    Side by side (split screen maskering) der halve bilde er fra HD 750 og halve fra VW95 viser at det et ikke noe bedre mhp flyt i bevegelse VW95 (kanskje heller dårligere i alle fall på rulletekst i 24P) i vårt oppsett i alle fall...

Mer direkte sammenlikning klarer ikke vi å få til i alle fall:-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Side by side (split screen maskering) der halve bilde er fra HD 750 og halve fra VW95 viser at det et ikke noe bedre mhp flyt i bevegelse VW95 (kanskje heller dårligere i alle fall på rulletekst i 24P) i vårt oppsett i alle fall...

Jeg kan helt fint se film på VW95 uten Motionflow uten at det forstyrrer meg, men på JVC X30 som jeg testet i min kino med direkte sammenligning til VW95 syns jeg 24Hz "hakkingen " ble forstyrrende på JVC i forhold til VW95. CMD på JVC er helt ubrukelig, men det finnes jo ikke på HD750. Dette er vanskelig å teste da det er forskjell på hvor følsom man er på dette, noen sier jo at de ikke ser det i det hele tatt men jeg syns det er ille på f.eks JVC sine modeller og Pioneer 5090 jeg hadde tidligere...:wink:
    Mvh Andreas

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den største forskjellen vil jeg si er at på Sony-en kan du faktisk lese teksten, mens du på JVC-en bare ser at det er tekst der (så blury at det nærmeste er uleselig). Dette helt uavhengig av FI. JVC er bare helt utrolig dårlig på bevegelses-skarphet. Dette gjelder i alle fall tekst som ruller horisontalt, og forsåvidt all horisontal panorering
    24 fps "hakking" opplever jeg ingen forskjell på, men så kan jo heller ingen av dem endre frekvensen på kildematerialet uten FI
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Den største forskjellen vil jeg si er at på Sony-en kan du faktisk lese teksten, mens du på JVC-en bare ser at det er tekst der (så blury at det nærmeste er uleselig). Dette helt uavhengig av FI. JVC er bare helt utrolig dårlig på bevegelses-skarphet. Dette gjelder i alle fall tekst som ruller horisontalt, og forsåvidt all horisontal panorering
    24 fps "hakking" opplever jeg ingen forskjell på, men så kan jo heller ingen av dem endre frekvensen på kildematerialet uten FI
    Jeg bestillte nettopp en JVC X30. Blir litt bekymret når jeg hører den er dårlig på bevegelses-skarphet. Burde jeg heller gå for tw9000 dersom den ikke er sendt enda? Jeg ønsker både god detaljgjengivelse/skarphet og bra på panoreringer/bevegelser i bildet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...vel, jeg mener i det minste at JVCene har en svært fin tilnærming til bildekvalitet, også når det gjelder panoreringer. At JVC er "utrolig dårlig" på bevegelses-skarphet blir rett og slett feil slik jeg opplever disse i praksis. Det er klart; hvis en ser utelukkende på en tekst i bevegelse vil kanskje skarpheten hos JVC gi inntrykk og tydeliggjøre 24FPS bevegelsene bedre? Selve prosesseringen på JVC-projektorer har en jo analysert og vurdert i en rekke anledninger tidligere, bl.a. i dybdetester her, og X30 er jo ikke noe dårligere i så måte.

JVC har imidlertid en særegen måte å reprodusere bildet på. En ser veldig klart og tydelig at det er en JVC, og ikke en Sony eller Epson som kjører. Jeg tror i så måte at det blir litt smak og behag. Nå er imidlertid VW95, som jo denne tråden omhandler, svært god på både skarphet og bevegelser, men ettersom en vurderer X30 i dette tilfellet er det jo mer nærliggende å sammenligne med HW30 som på ingen måte klarer å reprodusere den skarpheten som X30 gjør. Har en først budsjett til det er jo selvsagt VW95 en enda vassere projektor enn X30 til halve prisen, det er jo klart...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og skal en sammenligne X30 mot TW9000 er jo sistnevnte enda hakket mindre optisk skarp enn HW30 igjen - for selv om TW9000 er en god projektor på mange måter er skarphet defintivit ikke der den trekker det lengste strået... Samtidig er ikke TW9000 uskarp på noen måte, så her er det nyanser som skiller i tet!

Det er nok litt vanskelig til tider å formidle denne type inntrykk, det beste hadde nok vært om en fikk sett på og vurdert hvordan en opplever dette selv ettersom opplevelsen av disse bildeformidlerne ser ut til å ha såpass ulik appell hos folk... Igjen, VW95 er jo på en måte litt av begge deler; både ekstremt høy skarphet og også hakket vassere på bevegelser enn både JVC og Epson, men den befinner seg jo også i en annen liga prismessig...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg opplever 24Hz "hakkingen" som verre er nok som du sier at den blir veldig uskarp ved bevegelser og derfor ser dårligere ut.
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg kan helt fint se film på VW95 uten Motionflow uten at det forstyrrer meg, men på JVC X30 som jeg testet i min kino med direkte sammenligning til VW95 syns jeg 24Hz "hakkingen " ble forstyrrende på JVC i forhold til VW95. CMD på JVC er helt ubrukelig, men det finnes jo ikke på HD750. Dette er vanskelig å teste da det er forskjell på hvor følsom man er på dette, noen sier jo at de ikke ser det i det hele tatt men jeg syns det er ille på f.eks JVC sine modeller og Pioneer 5090 jeg hadde tidligere...:wink:
    Nå har jeg ikke sammenliknet med X30 så jeg vet ikke hva JVC har gjort der i forhold til HD750. Men som sagt både i horisontale og vertikale panoreringer kjørt i split screen med samme HDMI signal inn så synes jeg det er en marginal fordel til HD750. Når det gjelder oppløsning under bevegelse ser jeg forskjell med FI på LOW på sonyen men med den AV så er det ikke stor forskjell og ikke noe som jeg la merke til annet en marginalt mindre oppløsing ved hoisontalt scrollende tekst (vertikalt identisk oppløsing observert 60 cm fra lerret). På vanlig bilder legger jeg ikke merke til det på min sitteavstand.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du provd VW 95 i direkte sammenlikning opp mot gode gamle HD750 eller er dette basert på de nye X 3 - X30 - X70 modellene fra JVC.

Det jeg ser at at JVC en en gang i bladt endte opp med var "paint by numbers" gradering typis i hudtoner) spesielle tilfeller i horisontale panoreringer. Skjedde 1 eller 2 ganger per tyvende film i brøkdelen av en sekund.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vel, jeg mener i det minste at JVCene har en svært fin tilnærming til bildekvalitet, også når det gjelder panoreringer. At JVC er "utrolig dårlig" på bevegelses-skarphet blir rett og slett feil slik jeg opplever disse i praksis. Det er klart; hvis en ser utelukkende på en tekst i bevegelse vil kanskje skarpheten hos JVC gi inntrykk og tydeliggjøre 24FPS bevegelsene bedre? Selve prosesseringen på JVC-projektorer har en jo analysert og vurdert i en rekke anledninger tidligere, bl.a. i dybdetester her, og X30 er jo ikke noe dårligere i så måte.
    Jeg har sett X3 men ikke X30 men ut ifra det jeg så av X3 så er jeg vel enig med deg Lygren at dette i så fall er ørsmå nyanser ikke store forskjeller.

Som sagt fra de to eksemplarene jeg har sett på nært hold av VW95 så er den optiske skarpheten mye bedre på JVC ene (Hd750 og X3) der oppløsingen gjør at en ser pixsel struturen mye tydeligere på dem. Begge Sonyene jeg har har også mye større optisk fargefeilbrytning (spesielt blått) gjennom sin optikk som også bidrar til redusert skarphet når en vuderer bildet noen cm fra lerretet. På normal sitteavstand deriomot så er situasjonen en annen og den ser definitivt skarp ut. (Men nå er det nå mange forhold som er med å bidrar til opplevd skarphet på en projektor ut over den optiske (selv om jeg synes at den også burde vært bedre på en projektor i denne priskalssen (merk her snakker vi igjen om ørsmå nyanser))).)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianW
    Jeg bestillte nettopp en JVC X30. Blir litt bekymret når jeg hører den er dårlig på bevegelses-skarphet. Burde jeg heller gå for tw9000 dersom den ikke er sendt enda? Jeg ønsker både god detaljgjengivelse/skarphet og bra på panoreringer/bevegelser i bildet.
    Når det gjelder generell bildeskarphet, så er det få som kan matche X-serien til JVC. Detaljgjengivelsen er definitivt bedre på X30 enn på TW9000, da førstnevnte har helt overlegen optikk. Når bildet panorerer raskt, vil likevel HW30 og TW9000 oppleves litt skarpere, når du ser dem side ved side. X30 vil altså generelt ha helt overlegen bildeskarphet, mens den henger marginalt etter ved raske bevegelser

"Utrolig dårlig" er kanskje litt klønete formulert, men det jeg mener er at de har helt overlegen bildeskarphet i rolige bilder, og likevel marginalt dårligere på raske panoreringer. Forskjellen fra "helt overlegen", til "marginalt dårligere" er jo relativt stor, og derav utsagnet om "utrolig dårlig bevegelses-skarphet". Den optisk skarpheten tilsier jo at projektoren også under panoreringer skulle vært tilsvarende mye skarpere enn HW30 og TW9000.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Drem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tänkte höra om någon haft ett liknande problem som jag. Vid tre tillfällen har min projektor stängt av sig själv och gett mig 6 stycken repeterande blinkningar på On/Standby-lampan. Har nu 200 timmar på projen.

Kontaktade Primesupport och de säger att om det bara hänt tre gånger på dessa två hundra timmar så är det svårt att replikera felet. Dom vill att jag skickar den till deras servicecenter i Frankrike, eller om det var Holland för felsökning. Tycker att detta låter tokigt. Dom lär inte kunna replikera felet och då blir jag rädd för att dom kommer att skicka tillbaka den utan åtgärd.

Har kontaktat butiken där den köptes dessutom, inväntar svar från dem.

Detta säger manualen om felkoden:

"ON/STANDBY flashes in red. (A repetition rate of 6 flashes)

Press the ?/1 (ON/STANDBY) switch to turn on the projector. If
    the power is not turned on, disconnect the AC power cord, then
    confirm the ON/STANDBY lamp is turned off. After about 10
    seconds, reconnect the AC power cord and turn on the power
    again. If the indicators still light up, the electrical system has a
    problem. Consult with qualified Sony personnel."

Vad tror ni om detta? Jag har kört tre projektorer på samma strömkabel/HDMI-kabel i samma eluttag utan problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drem
    Tänkte höra om någon haft ett liknande problem som jag. Vid tre tillfällen har min projektor stängt av sig själv och gett mig 6 stycken repeterande blinkningar på On/Standby-lampan. Har nu 200 timmar på projen.

Kontaktade Primesupport och de säger att om det bara hänt tre gånger på dessa två hundra timmar så är det svårt att replikera felet. Dom vill att jag skickar den till deras servicecenter i Frankrike, eller om det var Holland för felsökning. Tycker att detta låter tokigt. Dom lär inte kunna replikera felet och då blir jag rädd för att dom kommer att skicka tillbaka den utan åtgärd.

Vad tror ni om detta? Jag har kört tre projektorer på samma strömkabel/HDMI-kabel i samma eluttag utan problem.
    Gikk linse beskyttelsen igjen? Hvis ikke har vi hatt en liknende sak der den slo seg av, men den blinket rødt helt til strømledingen ble koblet ut....

Newcomer Drem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk linse beskyttelsen igjen? Hvis ikke har vi hatt en liknende sak der den slo seg av, men den blinket rødt helt til strømledingen ble koblet ut....
    Nej, lenscovern slog inte igång. Den dör helt, fläkten snurrar inte och den röda standbylampan blinkar i intervaller med sex blinkningar tills jag trycker på ON på fjärren, eller slutar om jag drar ur strömmen från projektorn.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drem

Har godt over 200 timer nå på min Sonyvw95. Ingen problemer i hele tatt.

Men låter merkelig om Sony ikke greier å gjenskape og rette feilen når de har en egen beskrivelse av feilen i manualen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du har fulgt anvisningen du refererer til, er det da fortsatt feilindikasjon? Hvis ikke er det vel strengt tatt ikke noe å bry seg om? Det er jo i følge manualen repeterende varsel (etter at du har fulgt prosedyren i manualen) som indikerer en feil i "det elektriske systemet"?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Drem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du har fulgt anvisningen du refererer til, er det da fortsatt feilindikasjon? Hvis ikke er det vel strengt tatt ikke noe å bry seg om? Det er jo i følge manualen repeterende varsel (etter at du har fulgt prosedyren i manualen) som indikerer en feil i "det elektriske systemet"?
    Första gången det hände så drog jag ur strömkabeln, väntade 10 sek, satte tillbaka och tryckte sen igång projen med fjärrkontrollen. Den gick igång igen utan problem.

Andra gången det hände så tryckte jag direkt igång den med fjärrkontrollen. Den gick igång igen utan problem då också.

Tredje gången, vilket var igår kväll, så startade jag också då via fjärrkontrollen.

Beskrivnignen i manualen som beskriver felkoden ger inte särskilt mycket information. Det känns som att Sony tycker detta är ett "tillfälligt fel" , om den alltså startar igen utan problem. Det kunde jag acceptera om det hände EN gång, men inte som nu, tre gånger. Varje gång den stänger av sig så stannar också fläkten vilket sliter på lampan då den inte får någon kylning.

Butiken gav negativt besked. Det är Sonysupporten som gäller

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok også irritert meg kraftig, om projektoren plutselig slutter å virke, og jeg måtte ta omstart for å få den igang igjen. Blir jo gjerne litt ventetid også da, i og med at projektoren må rekke å kjøle seg ned før omstart. Oppstart av varm lampe forkorter jo levetiden.

Stemmer at Sony sine hjemmekino-projektorer er underlagt prime-support, noe som i utgangspunktet kun var ment for produkter i proff-segmentet. Det fine med det, er vel at den blir hentet hjemme hos deg, og levert igjen når den er ferdig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Har godt over 200 timer nå på min Sonyvw95. Ingen problemer i hele tatt.

Men låter merkelig om Sony ikke greier å gjenskape og rette feilen når de har en egen beskrivelse av feilen i manualen?
    200 timer allerede :shock:, jeg har hatt min siden den første ankom Norge og har rundt 150 timer på min...
    Mvh Andreas

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine