Sony VPL-VW95ES - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 134
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Det står på avshop.no at VW95 har 1.6. (Lens X1.6 / Motorised). Fant du ut av festene til projektoren?

Kjenner igjen den "torturen" Du kan trøste deg med at du har veldig mange gode stunder foran deg i kinoen med VW95 hengende i taket. Skal prøve å få tid en kveld denne uka til å hjelpe deg med moltonen.

Jupp, jeg flytta den ca halvmeter bakover. Fant ut av festet, ja. Ganske genialt egentlig.

Nå henger den i taket, men har ikke fått testa film ennå.

Jupp, fint med litt hjelp ja. Som sagt, meg og antall tommeltotter. Som eneste på barneskolens juleverksted så lot de meg ikke klippe og lime sånn filt figurer - fordi jeg fikk lim overalt. Fikk tegne istedet. Er sånn ennå egentlig.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Jupp, jeg flytta den ca halvmeter bakover. Fant ut av festet, ja. Ganske genialt egentlig.

Nå henger den i taket, men har ikke fått testa film ennå.

Jupp, fint med litt hjelp ja. Som sagt, meg og antall tommeltotter. Som eneste på barneskolens juleverksted så lot de meg ikke klippe og lime sånn filt figurer - fordi jeg fikk lim overalt. Fikk tegne istedet. Er sånn ennå egentlig.
    Du må endre signaturen din nå...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Grattis med ny "burk" i taket. Gleder meg til å høre dine førsteinntrykk, skulle tro det måtte bli en grei oppgrade fra HC7000...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Grattis med ny "burk" i taket. Gleder meg til å høre dine førsteinntrykk, skulle tro det måtte bli en grei oppgrade fra HC7000...
    Takker. Fint med rask levering fra avshop og kalibrering av Gorm. Bestilt fredag ettermiddag, ferdig kalibrert og levert mandag! Det liker jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, en par kjappe inntrykk. Ligge sjuk mye av dagen ikke rukket så mye. Har tømt kinoen min for utstyr (bortsett fra Sonyen) fordi jeg skal forbedre rommet. Så eneste jeg gjorde i dag var å bære inn en Panasonic dmp bdt 100, første generasjon 3D, billigutgaven. Og så brukte jeg hodetelefoner for å slippe å bære inn ut resten av utstyret.

Rommet er altså ennå ikke maskert, men er slik som det var mens jeg hadde Mitsuen, medium/mørk blå vegger, sort tak, teppe på gulv. Ingen lyskilder i rommet, kun reflekser fra vegger/tak.

For det første - fjernkontrollen er en drøm i forhold til Mitsuens. Menyene greie å finne rundt i, selv om det er langt flere valg enn det var på Mitsuen.

Den gir jaggu nok lys i low modus ja! Den virker skarp. Mitsuen ble regnet for noe av det skarpeste av LCD da den kom. Men denne virker svært skarp også. Lette å justere panelene også så det blir riktig.

Forbedring i mørke scener, plukket lett mer detaljer samtidig som sortnivået var bra. Når det er sagt, så holdt Mitsuen ganske så bra sortnivå egentlig. Men den hadde jo ikke noe lys heller, så hehe... kanskje ikke så rart. Så mer dynamikk her ja. Men har bare fått sett noen få scener fra Star Trek - i 2D.

De som kjenner meg, eller lest innlegg, vet at jeg er svært skeptisk til 3D ut fra hva jeg har sett tidligere. Sett både Panasonics og Samsungs toppmodeller i 3D TV. Var fortsatt skeptisk etter å ha vært på Avshop og sett Sony vw30 og JVC x70. Ble sliten veldig fort i øya og vondt i panna, selv om jeg da ikke så noe crosstalk. Litt mørkt bilde var det også der inne på kinoen (330cm lerret!)

Ikke bare litt mindre skeptisk, men positivt overrasket da jeg fikk testet litt i da med filmen Legends of the Guardians (animasjonsfilm) 3D. Utrolig skarpt bilde! Crosstalk?? Så det vel en gang, kunne sikkert sett mer om jeg hadde sett etter det. Men jeg ble så dratt inn i det at jeg glemte meg bort. Dette var første gang jeg har sett 3D gi noe positivt inn i filmproduksjonen! Lysstyrken var...ok.. Kunne gjerne hatt mer i 3D.

Dette var uansett den beste 3D opplevelsen jeg har hatt, også sammelignet med kino. Og jeg er spent på å se mer matriale for en del må ha med matrialet og gjøre også. Så noen få minutter av Thor, men litt mindre imponert av den egentlig. Spesielt de mørke scenen i starten var ikke så gode. Men men.

Kort sagt, godt fornøyd med oppgraderingen. Jeg trenger å se mer enn bare noen scener her og der for å gi en ordentlig rapport opp mine inntrykk. Men det kommer.

Å- en ting til... håndtering av bevegelser og panoreringer syntes jeg var vesentlig bedre på Sonyen! Det var det første jeg så. Det var uten noe motionflow eller andre tilleggsting altså. Imponert.

I'll be back with more!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, en par kjappe inntrykk. Ligge sjuk mye av dagen ikke rukket så mye. Har tømt kinoen min for utstyr (bortsett fra Sonyen) fordi jeg skal forbedre rommet. Så eneste jeg gjorde i dag var å bære inn en Panasonic dmp bdt 100, første generasjon 3D, billigutgaven. Og så brukte jeg hodetelefoner for å slippe å bære inn ut resten av utstyret.

Rommet er altså ennå ikke maskert, men er slik som det var mens jeg hadde Mitsuen, medium/mørk blå vegger, sort tak, teppe på gulv. Ingen lyskilder i rommet, kun reflekser fra vegger/tak.

For det første - fjernkontrollen er en drøm i forhold til Mitsuens. Menyene greie å finne rundt i, selv om det er langt flere valg enn det var på Mitsuen.

Den gir jaggu nok lys i low modus ja! Den virker skarp. Mitsuen ble regnet for noe av det skarpeste av LCD da den kom. Men denne virker svært skarp også. Lette å justere panelene også så det blir riktig.

Forbedring i mørke scener, plukket lett mer detaljer samtidig som sortnivået var bra. Når det er sagt, så holdt Mitsuen ganske så bra sortnivå egentlig. Men den hadde jo ikke noe lys heller, så hehe... kanskje ikke så rart. Så mer dynamikk her ja. Men har bare fått sett noen få scener fra Star Trek - i 2D.

De som kjenner meg, eller lest innlegg, vet at jeg er svært skeptisk til 3D ut fra hva jeg har sett tidligere. Sett både Panasonics og Samsungs toppmodeller i 3D TV. Var fortsatt skeptisk etter å ha vært på Avshop og sett Sony vw30 og JVC x70. Ble sliten veldig fort i øya og vondt i panna, selv om jeg da ikke så noe crosstalk. Litt mørkt bilde var det også der inne på kinoen (330cm lerret!)

Ikke bare litt mindre skeptisk, men positivt overrasket da jeg fikk testet litt i da med filmen Legends of the Guardians (animasjonsfilm) 3D. Utrolig skarpt bilde! Crosstalk?? Så det vel en gang, kunne sikkert sett mer om jeg hadde sett etter det. Men jeg ble så dratt inn i det at jeg glemte meg bort. Dette var første gang jeg har sett 3D gi noe positivt inn i filmproduksjonen! Lysstyrken var...ok.. Kunne gjerne hatt mer i 3D.

Dette var uansett den beste 3D opplevelsen jeg har hatt, også sammelignet med kino. Og jeg er spent på å se mer matriale for en del må ha med matrialet og gjøre også. Så noen få minutter av Thor, men litt mindre imponert av den egentlig. Spesielt de mørke scenen i starten var ikke så gode. Men men.

Kort sagt, godt fornøyd med oppgraderingen. Jeg trenger å se mer enn bare noen scener her og der for å gi en ordentlig rapport opp mine inntrykk. Men det kommer.

Å- en ting til... håndtering av bevegelser og panoreringer syntes jeg var vesentlig bedre på Sonyen! Det var det første jeg så. Det var uten noe motionflow eller andre tilleggsting altså. Imponert.

I'll be back with more!
    Du må huske at Thor er konvertert til 3D og har derfor ikke veldig god 3D. Legend Of The Guardians derimot er en meget god 3D tittel, så den selv for noen dager siden (så den også på VW90 da den kom) og det er en av de filmene med best 3D i mine øyne og jeg har vel sett 30-40 3D filmer nå. I kveld skal jeg sjekke ut Kung Fu Panda 2 i 3D, og etter det jeg har lest er dette en meget bra 3D utgivelse og i tillegg er jo filmen skikkelig bra også...

Venter i spenning på VW1000, og blir det kjøp av den vil nok 3D bli enda morsommere...:-D
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For animasjonsfilmer har absolutt 3D noe for seg. Der er jeg omvendt allerede. Nå gjenstår det å se en bra vanlig film i 3D. Forslag?

Ellers så testet jeg 30 minutter i med Xbox 360 i Battlefield 3 online. Jaggu, nå liker jeg denne projektoren! Jeg ser jo ting nå! Hehe. Battlefield har for meg på PJ vært en blandet opplevelse med Mitsuen fordi ting blir så mørkt i skyggeområdene. Her var det mer pop og lett å se det jeg skulle se. I tillegg var bildet skarpere også

Input lag, tja... vanskelig å si bare ved å spille. Men stor tror jeg ikke den er for jeg irriterte meg ikke noe over det.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For animasjonsfilmer har absolutt 3D noe for seg. Der er jeg omvendt allerede. Nå gjenstår det å se en bra vanlig film i 3D. Forslag?

Ellers så testet jeg 30 minutter i med Xbox 360 i Battlefield 3 online. Jaggu, nå liker jeg denne projektoren! Jeg ser jo ting nå! Hehe. Battlefield har for meg på PJ vært en blandet opplevelse med Mitsuen fordi ting blir så mørkt i skyggeområdene. Her var det mer pop og lett å se det jeg skulle se. I tillegg var bildet skarpere også

Input lag, tja... vanskelig å si bare ved å spille. Men stor tror jeg ikke den er for jeg irriterte meg ikke noe over det.
    Den siste Pirates Of The Caribbean fiilmen er en meget bra "vanlig" 3D film, ellers så har du jo Avatar og den kommende Transformers 3 i 3D versjon som jeg tror kommer til å bli veldig bra...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Istemmer Andreas21s forslag; den siste Pirates er en fryd i 3D! En del mørke scener, men jeg synes HW30 takler dette veldig greit så jeg antar ikke VW95 funker noe dårligere. Jeg så den selv uten FI aktivert, synes FI ødelegger mye av filmfølelsen og klarer uansett fint å leve med 24Hz judder... Test gjerne med FI i 3D da det selvsagt er mulig du synes bildeflyten er verdt litt "fast forward"-effekt...!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istemmer Andreas21s forslag; den siste Pirates er en fryd i 3D! En del mørke scener, men jeg synes HW30 takler dette veldig greit så jeg antar ikke VW95 funker noe dårligere. Jeg så den selv uten FI aktivert, synes FI ødelegger mye av filmfølelsen og klarer uansett fint å leve med 24Hz judder... Test gjerne med FI i 3D da det selvsagt er mulig du synes bildeflyten er verdt litt "fast forward"-effekt...!
    Ok, takker for tipsene.

Ikke fått sett så mye film i jula som jeg ønsket. Bortreist noen dager, jobb, og jobbing i kinoen min Fått maskert ferdig vegger, kjøpt inn kabler osv... men ikke fått maskert taket ennå. AVshop var klikk tom for molton her om dagen. Så, venter litt med taket inntil videre. På tide å få sett noe mer film!

Har kjøpt Cars 2 - veldig god 3d, ingen synlig crosstalk egentlig. Bare sett starten da. Også kjøpt og sett store deler av Ultimate Wave Tahiti 3D - Imax greie om surfing. Fy i *******. 3D gjør seg på naturprogrammer og action shots som det der. Anbefales. jeg sitter nærme lerrretet og ble svimmel der ute på bøljan blå. Vanligvis ikke sensitiv for det, men dæggærn...

Kan ikke få fullrost denne projektoren nok. Nei, jeg bruker aldri FI på 2D filminnhold. Selv om jeg har sett det gjort værre enn på VW95, så blir det ikke filmaktig lenger. Har brukt det med hell i 3D cartoons riktignok.

Skulle gjerne hatt tak i Avatar i 3D, men finner den ingen steder. Dog, så en del klipp av min Avatar (2D) og med den kontrasten, og "pop" i bildene, så ble det nesten det beste 3D jeg har sett, ok... veldig nesten da. Men dybden i bildene ble enorme! (Nei, brukte ikke kvasi 2D-3D effekten.).

Så til dagens fråga: Hvor lenge varer batteriene på orginal sony brillene etter fullading?

Newcomer Drem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fick min VW-95ES igår och är väldigt nöjd med vad jag ser Kör ni alla den i High lamp mode? Min stod inställt på detta som default? Strange.. Kör iaf på High lamp eftersom projektorn är otroligt tyst även i High.

Inte superimponerad av Motion Enhancer dock. Det ser ut som att den "tappar synk" någon mikrosekund här och där, när snabba rörelser eller objekt rör sig förbi. Ser ni också detta eller är det någon inställning som är tokig i BD-spelaren? (Kör på 1080p24Hz)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drem
    Fick min VW-95ES igår och är väldigt nöjd med vad jag ser Kör ni alla den i High lamp mode? Min stod inställt på detta som default? Strange.. Kör iaf på High lamp eftersom projektorn är otroligt tyst även i High.

Inte superimponerad av Motion Enhancer dock. Det ser ut som att den "tappar synk" någon mikrosekund här och där, när snabba rörelser eller objekt rör sig förbi. Ser ni också detta eller är det någon inställning som är tokig i BD-spelaren? (Kör på 1080p24Hz)
    Gratulerer med en fantastisk projektor!

Om du skal kjøre på High eller Low kommer nok litt ann på hvor stort lerret du skal fylle og hvordan rommet ditt er. Og personlig preferanser.

Jeg fikk min kalibrert i LOW lampemodus, og kjører den kun i LOW. Det gir godt sortnivå og kontrast i mitt oppsett. Har totalt mørkt rom, 230 cm bredt hvitt lerret med 1.0 gain. I High modus synes jeg det blir for mye lys faktisk.

Når det gjelder motion enhancer så bruker jeg det kun på 3D animasjonsfilmer, og ikke merket noen problem der. På vanlig filmmatriale ser det litt for kunstig ut synes jeg. Selv om LOW-innstillingen *nesten* er grei. Men alikvel, foretrekker uten dette for filmer. Har 24hz ut på min billige Panasonic spiller. På mandag får jeg min Oppo 93 spiller Glær mæ!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Utover å se ut som fast forward (som på alle FI-systemer), har Sony foreløpig den mangelen i logikken at ikke FI-systemet deaktiveres når det ikke er mulig å beregne et fornuftig delbilde. Epson på sin side bare deaktiverer hele FI-funksjonaliteten om den ikke klarer å beregne noe fornuftig. Jeg ville jo ikke slått på FI uansett, men skal en først ha det på må en regne med at enkelte sekvenser til falle litt gjennom på Sony. Det gjelder jo da spesielt scener med raske horisontale bevegelser der det rett og slett ikke finnes en fornuftig "A" og "B" frame å beregne inn et delbilde fra...

Noen 3D-filmer synes jeg funker greit med FI på Sony for øvrig, f.eks. Avatar. Pirates synes jeg fungerte bedre uten.

Jeg gleder meg for øvrig til å se EKTE 48FPS fra Hobbiten, forhåpentligvis vil ikke det se så fake ut som FI-genererte sekvenser?

Jeg vil for øvrig understreke at Sony gjør en god jobb på FI-beregningene der nok bildeinfo foreligger. Når FI først funker synes jeg systemet gjør jobben like godt som Epson. Det som som nevnt gjør Epsons system bedre er at de har forstått at FI ikke funker på alle sekvenser og dermed automatisk deaktiverer systemet når beregning ikke lar seg utføre.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utover å se ut som fast forward (som på alle FI-systemer), har Sony foreløpig den mangelen i logikken at ikke FI-systemet deaktiveres når det ikke er mulig å beregne et fornuftig delbilde. Epson på sin side bare deaktiverer hele FI-funksjonaliteten om den ikke klarer å beregne noe fornuftig. Jeg ville jo ikke slått på FI uansett, men skal en først ha det på må en regne med at enkelte sekvenser til falle litt gjennom på Sony. Det gjelder jo da spesielt scener med raske horisontale bevegelser der det rett og slett ikke finnes en fornuftig "A" og "B" frame å beregne inn et delbilde fra...

Noen 3D-filmer synes jeg funker greit med FI på Sony for øvrig, f.eks. Avatar. Pirates synes jeg fungerte bedre uten.

Jeg gleder meg for øvrig til å se EKTE 48FPS fra Hobbiten, forhåpentligvis vil ikke det se så fake ut som FI-genererte sekvenser?

Jeg vil for øvrig understreke at Sony gjør en god jobb på FI-beregningene der nok bildeinfo foreligger. Når FI først funker synes jeg systemet gjør jobben like godt som Epson. Det som som nevnt gjør Epsons system bedre er at de har forstått at FI ikke funker på alle sekvenser og dermed automatisk deaktiverer systemet når beregning ikke lar seg utføre.

Hvis vi får ett format som bringer 48FPS og 4K hjem,kan vi ivertfall kaste plast-brillene

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vurdert å ha to dingser i taket en stund, jvc hd750 som vi er godt fornøyd med til 2d og en ny billig Epson til 3d TW600 så tok jeg til ufornuft og slo til på en Sony VW95.

Blir spennende å få den i hus.

Vi får håpe det går kjapt fra AVshop sitt lager til Stavanger :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Etter å ha vurdert å ha to dingser i taket en stund, jvc hd750 som vi er godt fornøyd med til 2d og en ny billig Epson til 3d TW600 så tok jeg til ufornuft og slo til på en Sony VW95.

Blir spennende å få den i hus.

Vi får håpe det går kjapt fra AVshop sitt lager til Stavanger :-)
    Grattis!
    Avshop har vært ganske så raske med mine kjøp i det siste. Spørsmålet er om du har bestilt den kalibrert, da tar det jo litt ekstra tid.

Ellers et godt valg synes jeg da. Med vw95 får du svært god 2D og jaggu bra 3D også - litt avhengig av lerretsstørrelse og rommet selvfølgelig. Jeg var anti-3D før jeg fikk min vw95 i hus. Men uansett, det er 2D kvaliteten jeg verdsetter mest. Ikke sååå mye ute på 3D ennå som er verdt å se i det formatet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!
    Avshop har vært ganske så raske med mine kjøp i det siste. Spørsmålet er om du har bestilt den kalibrert, da tar det jo litt ekstra tid.

Ellers et godt valg synes jeg da. Med vw95 får du svært god 2D og jaggu bra 3D også - litt avhengig av lerretsstørrelse og rommet selvfølgelig. Jeg var anti-3D før jeg fikk min vw95 i hus. Men uansett, det er 2D kvaliteten jeg verdsetter mest. Ikke sååå mye ute på 3D ennå som er verdt å se i det formatet.
    Kalibrering skal vi nok gjøres i heimen, dvs vi får satse på at den blir sendt i morgen, de har i alle fall bekreftet at de har fått pengene :-D

Og ja gleder meg, selv om forhåpningene i 2D ikke er så veldig store i forhold til det meget gode eksemplaret av HD750 en vi har i dag. Håper den har sortnivå på høyde med den i 2D slik at det å få 3D i hus ikke blir ett kompromiss... Ser at mange har gått samme vei fra HD750 til VW95 og vært fornøyde så det er håp.

Vi får se, gleder oss.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

240hz / 120z 3D

Ser flere nevner at Sony vw95 kan kjøre 3D i 120hz eller 240hz, det siste gir mindre crosstalk visstnok, men mindre lysstyrke også.

MEN - jeg finner ingen slike valg i menyene, ei heller står det omtalt i manualen så langt jeg kan se.

Noen som kan peke meg i riktig retning for å finne ut av det?

----

Ellers - blir bare mer og mer glad i denne projektoren. Alt er så jævla enkelt, fjernkontroll med direktevalg for de mest interssante tingene, meyene er lette å finne fram i, auto zoom for med 5 minneposisjoner, så da kan man ha en for 1.78 (16:9), 1.85:1, 2.35:1 osv.. himla kjekt. Rimelig nøyaktig er den også. Med tidligere PJ'r har de alltid vært litt fomling og styring før jeg får starta filmen (zoom osv..) men nå - føler mer jeg er på kino, mest takket være bildekvaliteten men også lettheten med alt.

Den er god å spille på også. For gjennomsnittsgameren - er du konkurransespiller i counterstrike så duger det sikkert ikke. Men Skyrim på denne er som å komme inn i en annen verden faktisk. Battlefield 3 singleplayer - dæggærn... ble på kanten av ubehagelig for en gammal veteran. Men moro lell. Gran Turisimo 5 i på PS3 i 3D funka bra det også.

Høres kanskje ut som jeg ikke har hatt projektor før når jeg låter litt overveldet, men jeg har gått gradene fra 640x480pj, 720p pj og dette er min tredje 1080p pj. De andre har vært LCD, dette er min første SXRD. Har i mellom det jevnlig sjekket andre modeller enn den jeg har hatt selv. Så.. sett litt PJ opp gjennom åra

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god å spille på også. For gjennomsnittsgameren - er du konkurransespiller i counterstrike så duger det sikkert ikke. Men Skyrim på denne er som å komme inn i en annen verden faktisk. Battlefield 3 singleplayer - dæggærn... ble på kanten av ubehagelig for en gammal veteran. Men moro lell. Gran Turisimo 5 i på PS3 i 3D funka bra det også.

Jeg er ikke misunnelig, neida:twisted: Dæggern
    gratulere...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser flere nevner at Sony vw95 kan kjøre 3D i 120hz eller 240hz, det siste gir mindre crosstalk visstnok, men mindre lysstyrke også.

MEN - jeg finner ingen slike valg i menyene, ei heller står det omtalt i manualen så langt jeg kan se.

Noen som kan peke meg i riktig retning for å finne ut av det?

----

Ellers - blir bare mer og mer glad i denne projektoren. Alt er så jævla enkelt, fjernkontroll med direktevalg for de mest interssante tingene, meyene er lette å finne fram i, auto zoom for med 5 minneposisjoner, så da kan man ha en for 1.78 (16:9), 1.85:1, 2.35:1 osv.. himla kjekt. Rimelig nøyaktig er den også. Med tidligere PJ'r har de alltid vært litt fomling og styring før jeg får starta filmen (zoom osv..) men nå - føler mer jeg er på kino, mest takket være bildekvaliteten men også lettheten med alt.

Høres kanskje ut som jeg ikke har hatt projektor før når jeg låter litt overveldet, men jeg har gått gradene fra 640x480pj, 720p pj og dette er min tredje 1080p pj. De andre har vært LCD, dette er min første SXRD. Har i mellom det jevnlig sjekket andre modeller enn den jeg har hatt selv. Så.. sett litt PJ opp gjennom åra
    Det er ikke noen vits å teste det da 240 hz kun er på laveste lysstyrke. Lampemoduleringen tar bort mer crosstalk enn 240hz og med mye høyere lysstyrke, lampemoduleringen virker kun på trinn 3 og 4 i 3D menyen. Når man går fra trinn 3 til 2 vil du se en betydelig redusering i lysstyrke og at trinn 2 introduserer mye mer crosstalk...:wink:
    Mvh Andreas

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine