Sony VPL-VW95ES - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 134
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal vel ikke se bort i fra at det dukker opp et demo-sample i forkant av salgsenhetene ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt denne i et par dager og har fått sett litt på den, og dette er meget bra! På 3D er denne en stor oppgradering fra VW90 og på 2D er den like bra eller kanskje litt bedre. Jeg opplever 3D bildet på denne til å være hakket bedre enn HW30 pga bedre skarphet,FI,bildedynamikk osv, 2D bildet er som VW90 og det vil si mye bedre enn HW30.

For meg er 3D bildet værdt oppgraderingen fra VW90(nå er det gøy å se 3D), har man ingen 3D interesse er det bare å gå for tilbudet AVshop har på VW90 for på 2D er disse veldig like om ikke helt like. Så litt på Avatar i 3D før jeg slo av for kvelden og jeg har aldri sett den så bra før, selv ikke på Panasonic VT30 65" og det sier litt. Og da tenker jeg kun på 3D bildekvalitet og ikke skjermstørrelse. Det er som å ha en 3m bred plasmaskjerm i kinoen uten alle artifaketene en plasmaskjerm har. Nå sier jeg ikke at VW95 er perfekt, jeg skulle gjerne hatt litt mer lys i 3D og skulle gjerne sett at den var helt crosstalkfri(det er den nesten) og FI kunne sikkert vært enda bedre osv. Men den er så nærme perfekt man kommer for 50000,- i dag.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jakten er over! Puster lettet ut, etter masse masse vurderinger - som allerede startet på vårparten....

Vurderte Sony VW90, VW30, JVC i en eller annen form, og nå nylig Epsons nye TW9000 som erstatning for min Mitsubishi HC7000. Og hadde egentlig bestemt meg for VW90...

Var på avshop i går og så på JVC x70 og Sony HW 30. To utrolig flotte projektorer i 2D begge to, selv om JVC'n var den som imponerte mest. Men den er utenfor rekkevidde prismessig. I 3D virket den litt mørk, mens HW30 virket noe bedre på lysmengden. Men det var stort lerret da. Blir sikkert bedre på mitt 230 cm 2.35:1 lerret. 3D var fortsatt litt slitsomt å se på for meg tross minimalt eller intet cross talk på noen av de.

Men **** heller,
    I dag la jeg inn bestilling på Sony VW 95. Så blir det litt 3D moro også, om ikke annet for kona og evt besøkende nevøer og nieser.

Skal fullt proffkalibreres selvsagt! Blir spennende neste uke! Gleder meg vanvittig!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du "klinte til ja" :-)
    Gratulerer! Er også min favoritt i dagens marked, når pris ikke er en faktor
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Gorm,

Jeg krysset av i de boksene for kalibrering til avshop, som lerretstørrelse, rom osv... og et av spørsmålene var om den skulle kalibreres for best mulig sortnivå eller mest mulig lys eller no sånt.

Jeg krysset av for best mulig sortnivå Blir vel plenty av lys alikevel i et sortmaskert rom med hvit duk, 235 cm i 2.35:1 format?

Skal henge i taket forøvrig. Må nok finne nyt takoppheng også nå.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar det via PM tror jeg
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Jakten er over! Puster lettet ut, etter masse masse vurderinger - som allerede startet på vårparten....

Vurderte Sony VW90, VW30, JVC i en eller annen form, og nå nylig Epsons nye TW9000 som erstatning for min Mitsubishi HC7000. Og hadde egentlig bestemt meg for VW90...

Var på avshop i går og så på JVC x70 og Sony HW 30. To utrolig flotte projektorer i 2D begge to, selv om JVC'n var den som imponerte mest. Men den er utenfor rekkevidde prismessig. I 3D virket den litt mørk, mens HW30 virket noe bedre på lysmengden. Men det var stort lerret da. Blir sikkert bedre på mitt 230 cm 2.35:1 lerret. 3D var fortsatt litt slitsomt å se på for meg tross minimalt eller intet cross talk på noen av de.

Men **** heller,
    I dag la jeg inn bestilling på Sony VW 95. Så blir det litt 3D moro også, om ikke annet for kona og evt besøkende nevøer og nieser.

Skal fullt proffkalibreres selvsagt! Blir spennende neste uke! Gleder meg vanvittig!
    Du har gjort et meget godt valg! Og kommer til å få bakoversveis når du får opp denne i kinoen din!:-D
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, detta blir flott. I morgen begynner jeg med å nedmontere "kinoen" jeg har, rydde rommet for å kle vegger og tak med sort scenemolton. Nå holder det ikke med mørk maling lenger!

Andreas, vet du hvordan den er å spille på? Input lag/forsinkelse? Panelet er vel raskt nok, men tenker mere på tiden fra noe skjer som f.eks at man beveger stikka/tastene til signalet er ferdig prossesert og tegnes opp på skjermen?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, detta blir flott. I morgen begynner jeg med å nedmontere "kinoen" jeg har, rydde rommet for å kle vegger og tak med sort scenemolton. Nå holder det ikke med mørk maling lenger!

Andreas, vet du hvordan den er å spille på? Input lag/forsinkelse? Panelet er vel raskt nok, men tenker mere på tiden fra noe skjer som f.eks at man beveger stikka/tastene til signalet er ferdig prossesert og tegnes opp på skjermen?
    Jeg spiller ikke på den, men etter det jeg har hørt er VW90 en av de projektorene med minst inputlag og da regner jeg med at VW95 er lik der da de har samme prosessering.:-D
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg spiller ikke på den, men etter det jeg har hørt er VW90 en av de projektorene med minst inputlag og da regner jeg med at VW95 er lik der da de har samme prosessering.:-D
    Gode nyheter! Spiller ikke så ofte på min nåværende, men i blant, f.eks Skyrim med store flotte åpne landskap er flott. Tanken på bilspill i 3D på vw95 er spennende. Men kjøpte jo den for film egentlig.

Googler rundt etter anmeldelser og inntrykk. Den har minneposisjoner for zoom ? Har 2.35:1 lerret. Hvis så, er den presis?

Kommer til å poste innrrykk her nå jeg har den i hus og installert

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Sony er presisjonen på linse-minnet +/- 1%

Altså presist nok. :-)

Er vel også sånn at her gang du bruker lineminnet, så popper det opp en meny for finjustering. Mener å huske at det var 5 eller 6 minneposisjoner på linsen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode nyheter! Spiller ikke så ofte på min nåværende, men i blant, f.eks Skyrim med store flotte åpne landskap er flott. Tanken på bilspill i 3D på vw95 er spennende. Men kjøpte jo den for film egentlig.

Googler rundt etter anmeldelser og inntrykk. Den har minneposisjoner for zoom ? Har 2.35:1 lerret. Hvis så, er den presis?

Kommer til å poste innrrykk her nå jeg har den i hus og installert
    Jeg har så vidt testet minneposisjonene (bruker de ikke til vanlig da jeg har anamorphisk linse) og de fungerer bra, men det har blitt rapportert litt dårlig presisjon som visstnok enkelt kan fikses med at man setter minneposisjonen for 2.35:1 litt for høyt. Men dette har jeg ikke testet så nøye selv.

Er selv en ganske aktiv gamer til tider med "realistiske" bilspill og online skytespill som favoritter, men jeg spiller på en 65" Panasonic VT30 og gidder ikke bruke kinoen til det. Men det er selvfølgelig gøy å spille med et skikkelig stort bilde, og i den gamle kinoen hadde jeg et oppsett med em projektor til film og en til spill/TV...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    I følge Sony er presisjonen på linse-minnet +/- 1%

Altså presist nok. :-)

Er vel også sånn at her gang du bruker lineminnet, så popper det opp en meny for finjustering. Mener å huske at det var 5 eller 6 minneposisjoner på linsen.
    Husker ikke den finjusteringen du nevner, men på X30 som jeg har her nå er det tilfelle. Og det er vel 5 minneposisjoner på VW95...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det bare var prototypen av VW95 som hadde finjustering?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takker for svar. Visste ikke den hadde minneposisjoner før jeg bestilte en gang. Så da er det en ting til på den positive siden. Så om jeg må etterstille pittelitt innimellom så går det greit.

"Gamlekinoen" min er tømt i dag, begynner å legge mørke teppefliser og henge opp scenemolton i morgen kanskje. Vurderer nye høytalere også, men det får jeg ta i en annen tråd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg har så vidt testet minneposisjonene (bruker de ikke til vanlig da jeg har anamorphisk linse) og de fungerer bra, men det har blitt rapportert litt dårlig presisjon som visstnok enkelt kan fikses med at man setter minneposisjonen for 2.35:1 litt for høyt. Men dette har jeg ikke testet så nøye selv.

Er selv en ganske aktiv gamer til tider med "realistiske" bilspill og online skytespill som favoritter, men jeg spiller på en 65" Panasonic VT30 og gidder ikke bruke kinoen til det. Men det er selvfølgelig gøy å spille med et skikkelig stort bilde, og i den gamle kinoen hadde jeg et oppsett med em projektor til film og en til spill/TV...
    Stemmer bra det du sier ifølge de som ikke bruker anamorphic linse på avsforum.com. I og med at feilen er konsekvent, for de som har den, og ikke øker for hver zoom endring, så kan kan man omgå minneposisjon problemet veldig lett.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Mulig det bare var prototypen av VW95 som hadde finjustering?
    Det kan godt hende du har rett, jeg har så vidt testet det...8)
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy ****,, tortur å måtte dra på shopping med kjerringa dagen man får vw95'n i hus....

Men men... Finnes det noen kalkulator på avstand, zoom osv... er jo en på projectorcentral.com, men finner ikke Sony VW95 på lista. Kjøpte nytt takfeste i dag og lurer litt på hva som blir den greieste avstanden.

Og, vil bruk av lensshift begrense zoom, og motsatt?

Min Mitsu hadde zoom 1.6 max tror jeg. Og den slet litt med å fylle lerret. Mulig jeg bør flytte det nye festet litt bakover... ikkje heilt sikker.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Tror VW95en har 1,6x den også, så da bør du vel sikkert plassere den med linsa litt lenger bak ja...

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står på avshop.no at VW95 har 1.6. (Lens X1.6 / Motorised). Fant du ut av festene til projektoren?

Kjenner igjen den "torturen" Du kan trøste deg med at du har veldig mange gode stunder foran deg i kinoen med VW95 hengende i taket. Skal prøve å få tid en kveld denne uka til å hjelpe deg med moltonen.

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •