Søker projektor til å erstatte plasma tv! 10 000,- maks, trenger hjelp. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk igjen for svar Gorm, det er mulig jeg gav litt feil inntrykk av hva jeg søkte med å ha en slik tittel.

Den tven jeg har per dags dato er en billlig LG plasma, 50 tommer PK350. Har ikke allverdens av krav til sortnivå, men de to tvene jeg har hatt har vært plasma tv'er. Hva ligger 4400 på?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser igjen hva jeg har skrevet i toppen av innlegget mitt her og må korrigere meg selv noe.

Det jeg mener og det jeg er ute etter er et alternativ istedet for en 60 tommers plasma der jeg ofrer noe bildekvalitet for å få pure SIZE. Har allerede en 50 tommers plasma, så det føles litt unødvendig å kjøpe en 60 tommers, da kan jeg heller klare med meg 50 tommeren min.

Vil ikke den økte størrelsen gi en økt opplevelse til tross for at jeg må gi slipp på noe sortnivå og dynamikk?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt vil størrelse gi en annen opplevelse, men du bør jo også bli fornøyd. Det jeg vil frem til, er at uten å øke budsjettet "drastisk", så får du en løsning du vil bli enormt mye mer fornøyd med.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Selvsagt vil størrelse gi en annen opplevelse, men du bør jo også bli fornøyd. Det jeg vil frem til, er at uten å øke budsjettet "drastisk", så får du en løsning du vil bli enormt mye mer fornøyd med.
    Enig der . Tror likevel jeg er ganske enkel ift. hva jeg blir fornøyd med.

Viktigste for meg er et oppsett som takler lyse vegger/tak og lysmengden i rommet jeg ser for meg er dempet, men lyst nok til at man ser hverandre greit og kan feks spise en middag/måltid mens man ser på projektoren, skjønner du sånn ca hva jeg mener ?

Setter pris på at du vil jeg skal velge noe med mye kvalitet for pengene, men pengegrensen min er foreløpig ganske fast. Har for øyeblikket ganske "tight" med cash pga bilreperasjon, studielån, ny dame osv osv, så er ikke helt enkelt for meg å strekke den ut, selv om jeg får bedre kvalitet/pris.

Kanskje du har forklart det før, men vil det være fordel med lyssterk projektor i et lyst rom? (vegger/tak). Ser på "max room light" på den kalkulatoren fra projektorcentral at det virker sånn iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off topic: define pengebruken rundt "ny dame". Den var litt vrien.

Hør på Gorm, jeg ville faktisk ha ventet og spart opp noen kroner og kjøpt forslaget til Gorm (evt spare noen kroner i posten "ny dame"). Du får heller aldri sett forskjellen på disse tusenlappene, men hadde du det hadde du neppe verdt i tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hendelsesloysa
    Off topic: define pengebruken rundt "ny dame". Den var litt vrien.

Hør på Gorm, jeg ville faktisk ha ventet og spart opp noen kroner og kjøpt forslaget til Gorm (evt spare noen kroner i posten "ny dame"). Du får heller aldri sett forskjellen på disse tusenlappene, men hadde du det hadde du neppe verdt i tvil.
    Haha. Kom kanskje noe feil ut det der. Har gått ifra singel til å ha dame, det jeg mente med ny :P. Hvorfor det koster penger er egentlig fordi jeg er grei, hun er fremdeles student.

Det byr meg imot å bruke så mye penger selv om det kanskje er verdt det, mental sperre! Andre tips mottas med takk. Begynner å bli frustrert, brukt mye tid på dette nå uten å bli noe klokere på et eventuelt valg. MEN er uansett kjempe takknemlig dere hjelper meg, ikke deres feil jeg er KJIP

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mjakobsen
    Haha. Kom kanskje noe feil ut det der. Har gått ifra singel til å ha dame, det jeg mente med ny :P. Hvorfor det koster penger er egentlig fordi jeg er grei, hun er fremdeles student.
    Ok. Forstår at du har et trangt budsjett til dette. Da er det ikke så mange muligheter igjen for å få en lyssterk og bra projektor. Du må selv vurdere om du skal bruke pengene på dama/bil/studielån, ELLER kjøpe en brukt og halvgod projektor/lerretsløsning. Som for eks allerede nevnte w5000...
    Sorry, her får man ikke i både pose og sekk. Da må man satse på lotto...

Sitat Opprinnelig postet av mjakobsen
    Det byr meg imot å bruke så mye penger selv om det kanskje er verdt det, mental sperre! Andre tips mottas med takk. Begynner å bli frustrert, brukt mye tid på dette nå uten å bli noe klokere på et eventuelt valg. MEN er uansett kjempe takknemlig dere hjelper meg, ikke deres feil jeg er KJIP
    Javel. Det er lov til å være frustrert når man har lite penger. Men det er heller ikke lett å komme med massevis av tips når disse allikevel er utenfor ditt busjett. Hvis det byr deg imot å bruke litt penger på dette så må du gå for enten en ny lavprisprojektor, med halvdårlig bilde og elendig kontrast i ditt lyse rom, eller en brukt projektor, som allerede er foreslått...

Lykke til med valget og "ny" dame!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Ok. Forstår at du har et trangt budsjett til dette. Da er det ikke så mange muligheter igjen for å få en lyssterk og bra projektor. Du må selv vurdere om du skal bruke pengene på dama/bil/studielån, ELLER kjøpe en brukt og halvgod projektor/lerretsløsning. Som for eks allerede nevnte w5000...
    Sorry, her får man ikke i både pose og sekk. Da må man satse på lotto...

Javel. Det er lov til å være frustrert når man har lite penger. Men det er heller ikke lett å komme med massevis av tips når disse allikevel er utenfor ditt busjett. Hvis det byr deg imot å bruke litt penger på dette så må du gå for enten en ny lavprisprojektor, med halvdårlig bilde og elendig kontrast i ditt lyse rom, eller en brukt projektor, som allerede er foreslått...

Lykke til med valget og "ny" dame!
    Takk for det, tror det ordner seg. Nå har jeg iallefall helt nøyaktige mål av rommet. Dersom jeg skal ha kort avstand må jeg ha en prosjektor med lense-shift fordi projektor blir ikke sentrert ift. bildet. Virker mest fornuftig å gå for distanse.

Ringte hifi-klubben i dag og fikk tips om Optoma HD20 som et alternativ. Han jeg snakket med mente det ikke var et problem med lyse vegger så lenge man kan kontrollere lyset inn i rommet, noe jeg kan. Han sa også at å skru på et lys i rommet heller ikke har stor betydning, så lenge det ikke er rettet MOT lerretet, noe jeg også lett kan fikse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til, må takke alle som har svart meg på tråden, har gitt meg innsyn/kunnskap i noe jeg ikke kunne en ting om før jeg startet tråden.

Har ikke store forventninger til projektoren ift. bildekvaliteten. Jeg er riktignok på avforum, men har i hele min "karriere" som lyd/bilde interessert valgt produkter i budsjett klassen, og har ikke angret til nå. Mine krav er nok MYE mye lavere enn gj.snittet her inne.

Skal likevel høre litt etter, og se om jeg finner ut av hva som er best med min prisbegrensning. Trodde lysstyrke var viktigere enn kontrasten? Med tanke på grått lerret og lyse vegger? Sortnivå når jeg ser på fotballkamp midt på dagen bryr jeg meg ikke noe om, så lenge ikke bildet er klart å se på.

Igjen, takk alle sammen for gode råd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epson EMP-TW2000??

Så Epson EMP-TW2000 brukt på finn og lurte på om det kunne være en grei kandidat hvis jeg skal velge brukt??

Noen som har greie på denne projektoren? Lampen har gått 500 timer, hva synes dere da er fornuftig pris hvis jeg skulle by på den?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •