3D projektor, grått dreamscreen lerret (gain 1.0) og hvit stue. Går det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D projektor, grått dreamscreen lerret (gain 1.0) og hvit stue. Går det?

Som dere kanskje ser av overskriften lurer jeg på om det vil være noen vits for meg å kjøpe En av de nye 3D projektorene som kommer. Er veldig sugen på den nye til Panasonic eller den nye til sony (vpl-hw30).

Review av Panasonic AE7000U kan leses her: Panasonic AE7000U Home Theater Projector Review

De skriver at for å få det optimale ut av projektoren bør hele rommet være lyskontrollert (mørke ikke-reflekterende flater osv osv.)
    Men det blir uaktuelt i mitt tilfelle. Jeg har hvite vegger og hvitt tak og slik kommer det til å forbli. Jeg har og vinduer i stuen. Jeg ser kun på film når det er helt mørkt ute. Slår og av alt lys inne og dekker for vinduene.

Så mitt spørsmål til dere er som muligens har litt peiling på dette her er: Er det noe vits for meg å kjøpe en av de nye 3D projektorene? Vil jeg ha noe utbytte av det selv om jeg har hvit stue og ett grått dreamscreenlerret (gain 1.0)?

Hva tror\mener dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde vil du selvfølgelig få, men grått lærret med 3D briller vasker bort mye detaljer i skygger, samtidig som at lys reflekteres tilbake fra vegg etc. Jeg ville sagt nei når en ser resultatet på de andre prosjektorene ute i dag, Panasonics prosjektor er neppe veldig mye bedre her.

Det beste er uansett å prøve det på demo selv.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt avhengig av størrelsen på lerretet. Jo større lerret, jo mindre sjanse for at dette vil fungere i 3D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerretet er på 106 tommer. Tror du det blir for stort? Trenger jo ikke nødvendigvis bruke hele lerretet hvis det skulle gjøre bildekvaliteten dårligere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •