Hva tilsvarer JVC HD-1 i dagens Pj jungel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva tilsvarer JVC HD-1 i dagens Pj jungel?

jeg kjøpte min projektor for 1 års tid tilbake, å har ellers liten peiling på det området.
    Kjøpte en HD-1 med lissau tabtention 124'' gain: 1 til 25.000,- av en kompis,
    er veldig fornøyd med Pj'en, men har lurt litt på hva den tilsvarer i dagens marked? har nemmelig vurdert å kanskje anskaffe en ny.

8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bytte ut?
    Ser du etter 3D?

Prosjektoren du har holder enda grei standard den.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    HD-1 har glimrende kontrast, men er oversaturert samt litt lyssvak. Det du vil oppleve som bedre på f.eks. Epson TW5500 eller Sony HW20 er i all hovedsak en mer realistisk / reell fargegjengivelse.

Det er uansett helt umulig å si hva en 3-4 år gammel projektor "tilsvarer" i dagens marked, for som med alt annet har ting beveget seg fremover.

HD-1 er i alle tilfelle etter mitt syn en veldig grei projektor, og har du ikke hengt deg opp i at fargene kan virke litt "ivrige" kan du sikkert uten problemer kose deg med denne i flere år til fremover.

3D er kanskje en årsak til å oppgradere, men i så måte bør du kanskje avvente litt hva som dukker opp av modeller - IFA-messen i Tyskland er kun 3 uker unna nå og der vil alle årets nyheter på projektorfronten presenteres.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    HD-1 har glimrende kontrast, men er oversaturert samt litt lyssvak. Det du vil oppleve som bedre på f.eks. Epson TW5500 eller Sony HW20 er i all hovedsak en mer realistisk / reell fargegjengivelse.

Det er uansett helt umulig å si hva en 3-4 år gammel projektor "tilsvarer" i dagens marked, for som med alt annet har ting beveget seg fremover.

HD-1 er i alle tilfelle etter mitt syn en veldig grei projektor, og har du ikke hengt deg opp i at fargene kan virke litt "ivrige" kan du sikkert uten problemer kose deg med denne i flere år til fremover.

3D er kanskje en årsak til å oppgradere, men i så måte bør du kanskje avvente litt hva som dukker opp av modeller - IFA-messen i Tyskland er kun 3 uker unna nå og der vil alle årets nyheter på projektorfronten presenteres.

Jeg er snart ferdig med pære nr. 2 på min HD1 og har pære nr 3. liggende klar. (tror jeg er på ca 1750t) Ser ingen behov for å oppgradere til 2D bruk, venter til det kommer D-ILA projector som fixer 100% 3D på 110" grått lerret.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •