Epson Projektor EH-TW3600, Hvordan er det med 21:9?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson Projektor EH-TW3600, Hvordan er det med 21:9?

Førstegangskjøper på prosjektor, vurderer Epson Projektor EH-TW3600.
    Men finner ikke ut om 21:9 formatet er standar på projektorer eller om det er noen modeller som ikke har det.
    Tips?

/edit:
    En smule dårlig formulert her kanskje. Leser specs på div prosjektorer, men finner ikke noe om hvilke format de viser, så kommer da alt an på kilden som sender?
    Så om jeg spiller Fifth Element blu ray på ps3'n min, så vil den vises i 21:9/2.35:1 uansett hvilken prosjektor jeg ser den på, eller er det noen begrensninger noe sted?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle prosjektor paneler har 16:9 format på oppløsningen, så er det selvfølgelig mange måter å oppnå 21:9 på ...

I de fleste tilfeller kjører bluray spilleren letterbox på 16:9 bildet og prosjektoren viser det direkte ut på et 16:9 lerret

Går du opp i pris får du prosjektorer med vertikalt strekk. Da strekker prosjektoren ut bildet vertikalt slik at du kan sette på en linse i etterkant for å trekke det tilbake igjen. Da piksel tettheten blir bedre oppleves bildet som skarpere og lysstyrken blir bedre. Anamorfiske linser som her koster oftest like mye som prosjektoren.

Et annet mye brukt alternativ er som det første: uten anamorfisk linse. Men at man i tillegg har et dedikert 21:9 lerret eller et lerret hvor man kan maskere om til 21:9 alt etter som.

Riktig bilde får du likevel uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0