BenQ7800 vs AE700 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Frister med AE700 men kommer til å drøye oppgradering til de nye D5 panelene kommer i LCD prosjektorene da jeg er enda meget fornøyd med min Sanyo Z2.
    Å bytte ut Z2 med AE700 før D5 panelene er på plass, må jo være idioti. Bedre å hive pengene ut av vinduet da (så kan jeg stå på utsiden å ta imot). :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bytte ut Z2 med AE700 før D5 panelene er på plass, må jo være idioti. Bedre å hive pengene ut av vinduet da (så kan jeg stå på utsiden å ta imot). Wink
    Enig. Jeg betviler heller ikke at AE700 er bedre enn Z2, men det er nok allikevel ikke en opgradfering som er verdt pengene.
    Skal forresten AE700 få D5 ? Hvor står dette?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal i følge tyråder på AVSforum få D5 paneler på sikt. En ting er sikkert og det er at det er lenge til. Epson har jo ikke engang utstyrt sine egne projektorer med D5 paneler.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal i følge tyråder på AVSforum få D5 paneler på sikt. En ting er sikkert og det er at det er lenge til. Epson har jo ikke engang utstyrt sine egne projektorer med D5 paneler.
    Den kan da ikke få D5 uten å få et nytt modellnavn ?? Med D5 vil man jo kunne få betydelig høyere kontrast.. (Opptil 50% på selve panelene)

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Den kan da ikke få D5 uten å få et nytt modellnavn ?? Med D5 vil man jo kunne få betydelig høyere kontrast.. (Opptil 50% på selve panelene)
    blir sikkert ae700 mk2 eller noe sånt

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, synes noen bør vurdere ordbruken sin. Det å kalle folk idioter fordi de vil ha noe som er bedre er vel kanskje ikke så veldig hyggelig?

En fordobling i kontrast burde vel være ypperlig, og spesielt med tanke på at 1500:1 i kontrast er MINIMUM til filmbruk, så MÅ en jo bytte til AE700 for i det hele tatt å kunne se film. (I henhold til en viss test.)

Z2 har en reel kontrast som ligger i underkant av 1000:1, og jeg tror nok at AE700 kommer til å doble denne sort/hvit kontrasten med den dynamiske irisen så lenge den fungerer som den skal.. Jeg hadde ikke vært i tvil om at den oppgraderingen hadde vært verdt pengene. Men vær sin smak, er ikke alle som liker å bytte prosjektør årlig.

Dersom det i tillegg stemmer at VB er borte, og 10 bits paneldrivere så har du plutselig en skikkelig prosjektør.

Mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Nå har vel aldri Epson vært tidlig ute med å bruke sine egne paneler da?
    Er stort sett bestanding Panasonic og Sanyo som er først ut med nye modeller av en eller annen grunn.

Mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm, synes noen bør vurdere ordbruken sin. Det å kalle folk idioter fordi de vil ha noe som er bedre er vel kanskje ikke så veldig hyggelig?
    Det var absolutt ikke meningen å kalle noen for idiot, og jeg beklager om noen opfattet det slik. Det var en handling jeg betegnet som idioti, ikke en person.
    Å bytte ut Z2 med AE700 før D5 panelene er på plass, må jo være idioti.
    Det var tydeligvis klønete av meg siden det ble missforstått. Jeg beklager igjen.

PS: Det forsvarer likevel ikke byttet fra Z2 til AE700, for det er fortsatt ikke lurt. Har man en Z2 venter man på D5 paneler, hvis man fortsatt ønsker å kjøpe LCD. Forøvrig finnes det i følge Epson Norge ikke ferdige D5 paneler enda.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    PS: Det forsvarer likevel ikke byttet fra Z2 til AE700, for det er fortsatt ikke lurt.
    Prøver du å si at man er mindre lur hvis man bytter? :wink:

Jeg mener ialfall at før noen tester er kommet på banen så er det vel alt for tidlig å mene noe som helst om PTA-E700

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er fortsatt de samme panelene i Z2 og AE700 så noen revolusjon når det gjelder fillrate og VB kan det ikke bli snakk om.

10 bits fargebehandling har Epson TW500 også, uten at det utgjorde noen særlig forskjell.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er fortsatt de samme panelene i Z2 og AE700 så noen revolusjon når det gjelder fillrate og VB kan det ikke bli snakk om.
    Men elektronikken som styrer panelene er også svært viktig, og betyr mye for hvor mye VB man "får". Det er jo mulig Panasonic har optimalisert denne delen i AE700 da.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, og derfor bør man heller ikke handle denne før den er testet angående dette. Regner med du har bestilt en til test. (og ikke vent på Panasonic, få en fra komplett eller annen butikk hvis det skal bli test før nyttår :-))

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Men elektronikken som styrer panelene er også svært viktig, og betyr mye for hvor mye VB man "får". Det er jo mulig Panasonic har optimalisert denne delen i AE700 da.
    Slik elektronik er jo allerede på plass i Epson TW500, og det førte ikke til annet enn at jeg fikk flyttet VB opp og ned i gråskalaen.

TW500 ble også hypet opp før lansering, og jeg ble skikkelig skuffet over en del aspekter som ikke var forbedret. Mulig jeg er pessimist, men jeg tror ikke på propagandaen før jeg har en AE700 foran meg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik elektronik er jo allerede på plass i Epson TW500, og det førte ikke til annet enn at jeg fikk flyttet VB opp og ned i gråskalaen.
    Jeg tenkte mere på optimalisering av elektronikken, og kvalitet på komponenter egentlig. Ikke separat justering. Men det er selvsagt også en hendig feature.

Mulig jeg er pessimist, men jeg tror ikke på propagandaen før jeg har en AE700 foran meg.
    Det er heller ingen grunn til å tro på noe som helst før en selv har testet. Det er bevist ved flere anledninger.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville valgt dlp'n (benq) ettersom jeg er drittlei svartnivået på lcd-pj.
    jeg har riktignok brukt noen eldre lcd-pjs, og lcd-pjs har sikkert blitt bedre, men dlp er vel det eneste som duger "in the long run"?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    jeg ville valgt dlp'n (benq) ettersom jeg er drittlei svartnivået på lcd-pj.
    jeg har riktignok brukt noen eldre lcd-pjs, og lcd-pjs har sikkert blitt bedre, men dlp er vel det eneste som duger "in the long run"?
    Tja, tiden vil vise. Sortnivået på LCD(og forsåvidt DLP) kan i teorien nå CRT nivå ved bruk av automatisk iris, så det er igrunn bare et spørsmål om tid og teknologiutvikling som skal til. Er for tidlig å si noe sikkert. For hver ny generasjon er det nesten bestandig noen nye problemer som dukker opp, selv om de har fiksa mange gamle problemer.

Mvh.
    Tore K.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grøss og gru, er VB virkelig et stort problem på AE500? Noen som kan legge ved ett image som virkelig viser hvor stort problemet er? Jeg har nemlig selv nettopp shoppa AE700...*shiver*

Ellers så er vel ingen tvil om BenQ sin native 16:9 er bedre hvis man kun skal se kino. Jeg for min del skal se endel foosball også så da er det jo ikke sø nøye. Blir vel noen år til før man encoder fotball-kamper i 16:9

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, VB er ikke så ille så lenge du ikke vet om det.. Er vel slik med de fleste problemer, at så lenge du ikke vet hva du skal se etter så vil du mest sansynlig ikke oppdage dem engang..

Det er ekte 16:9 native oppløsning på Panasonicen også, så jeg vet ikke hvorfor det skulle være noen ulempe med å se kino på den?

Mvh.
    Tore K.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er idioti å bytte inn Z2 med AE700 kommer vel ann på hvor dyp lommeboken din er og hvor fornøyd kona blir med å bytte prosjektor hvert år :lol:

For min del er Denon 2910 bestilt og det blir nok årets siste oppgradering .

PS! Jeg tolket ikke hi-fil sin kommentar som om jeg var idiot....selv om kona nok hadde syntes det hvis jeg oppgraderte til AE700 :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enda ikke tatt meg selv i å oppdage VB mens jeg ser en film. Jeg ser det selvsagt hvis jeg velger ut enkelte scener og bevisst ser etter det, men aldri ellers. De jeg ser film sammen med klarer ikke engang å se VB i testscenene. Ellers merker jeg VB best på den blå windowsbakgrunnen?!? :shock: Og jo trøtter jeg blir, jo mer VB ser jeg?

Alt i alt synes jeg VB er kanskje det minste problemet på min AE500.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •