Panasonic PTAE7000(usa)/ AT5000(europa) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Kanskje lurt å være rask, før Startit realiserer at prisen deres er alt for lav? Med tanke på at du fant Powerbuy prisen gunstig, så burde du vel bare kaste deg over dette?
    Hadde jeg ikke meldt meg på PowerBuy, hadde jeg hoppet på tilbudet fra Startit momentant.. Nå må jeg avvente å se hva det blir av PowerBuy'et. Jeg mener minste antall påmeldinger var 3 stk da jeg meldte meg på. Nå får jeg opp at minste antall påmeldinger er 1 stk..?? Det er jo ikke akkurat rare PowerBuy'et det.. Men da går det vel gjennom uansett da kanskje?..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser også ut som noen har skjedd hos startit da prisen er tatt bort fra den originale linken. Projjen er heller ikke søkbar lenger.

Men jeg har fått tilslaget på denne på PowerBuy. Dette til tross for at det tilsynelatende kun var jeg som var påmeldt.. Det er forsåvidt det samme for meg. Jeg gleder meg til å motta den :-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det sikkert bare en feil? Syns jo det var rart at de lå 10K under resten av markedet.
    Da fjerner jeg prislinken på AVnytt, så ingen blir forledet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer ros til denne projjen.

Ny solid review av denne projje. Denne gangen fra WhatHifi

Best projector £2500+, Awards 2011. Believe the hype on this one: the Panasonic 3D projector was worth the wait
    near faultless 3d performance
    Negative aspekter:

nothing of note.
    Også 2D ytelsen får strålende omtale.

Crucially, the strong 3D performance has an excellent 2D image on which to build. Thor on Blu-ray shows natural, realistic colours, yet is still capable of delivering bright and punchy scenes, while fast motion is delivered without blurring or judder.

Free of noise and uncovering bags of detail, we can find little to complain about. This could well be the best projector we’ve ever seen at this price.
    Panasonic PT-AT5000E
    £ 3200

Det kan vel ikke bli stort bedre.

Panasonic PT-AT5000E review from the experts at whathifi.com

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet den opp hjemme i går faktisk, men har ikke hatt tid til å leke ennå
    Fikk prøvd litt på linememory og det er gull for alle med cinescopelerret
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Ny solid review av denne projje. Denne gangen fra WhatHifi
    En til, fra projectorreviews.com
    Panasonic PT-AE7000 Projector Home Projector Review - Overview

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Koblet den opp hjemme i går faktisk, men har ikke hatt tid til å leke ennå
    Fikk prøvd litt på linememory og det er gull for alle med cinescopelerret
    Det blir spennende å høre hva du synes, jfinneru! Selv om det forsåvidt er "for seint" for mitt vedkommende siden jeg har mitt eksemplar liggende på Kongsberg postkontor klar for henting.

Jeg synes det er litt pussig hvor lite interesse det er for denne projen på dette forum når vi ser hvilke strålende reviews den har fått og hvor positivt den omtales på avs.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Synd projektoren ikke er tilgjengelig i Norge, så man kunne fått kikket nærmere på den.
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Ja det er jeg jo i grunn enig i. Men den dukker vel opp hos deg om ikke alt for lenge håper jeg
    Noen som vet om det planlegges en ordentlig test av projektoren her på forumet, tilsvarende den som ble gjort for Sonys vpl-hw30?

Ser frem til å lese hvilke førsteinntrykk dere får av denne, OleM og jfinneru. Sikkert mange som meg som venter i spenning, og sikkert litt frustrerende å vite for deg, OleM, at den ligger på Posten når det er søndag i morgen.:neutral:

Hilsen en ae900-eier som venter på at lyspæren snart skal ryke...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra hva jeg har forstått vil det meste av lysutbyttet fra AE5000 "forsvinne" ved kalibrering. Betyr det at kjøpere av denne projektoren bør unngå kalibrering på grunn av dette, med mindre man kun er interessert i 2D under lyskontrollerte omgivelser? Hva hvis man kalibrerer med 3D-briller på, går det an? Virker som at man først kalibrerer uten briller, for så å ta på seg brillene og oppdage at det blir for mørkt i 3D.

Er litt forvirret (fersk...) i forhold til dette, og må også innrømme at jeg aldri har kalibrert en projektor før. Går det forresten an å lagre flere kalibreringssett for de forskjellige omgivelsene som man kan velge i tillegg til standardoppsettene Cinema, Normal, Dynamic, etc.?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke lysstyrken i 3D-modus som er problemet, men snarere kalibrert 2D modus. AT5000 har ikke høy nok lysstyrke til at den kan kjøres kalibrert i 3D, og det er det vel heller ingen som har vektlagt i noen tester jeg har sett? Det de fleste fokuserer på i 3D, er vel at projektoren har lite cross-talk?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker spesielt på omtalen fra projectoreviews.com hvor AE5000 sammenlignes med hw30: Compare the Panasonic PT-AE7000 - Competitors (ca midt på siden). Der hevder de at hw30 vinner på bedre sortnivå og "pop" i et lyskontrollert rom, sikkert etter kalibrering, men at AE5000 gjør det bedre i 3D fordi den er lysere.:???: -Men da må jo dette gjelde ved bruk av en av forhåndsinnstillingene, og ikke i kalibrert tilstand?

Synd ikke dette presiseres bedre i testene. Virker jo også umulig å lese disse egenskapene utifra spesifikasjonene hvor AE5000 med sine 2000 lumens "knuser" hw30 sine 1300. Er vel derfor AVforumet eksisterer, for å klare opp i alt dette.

Takk for et bra forum, forresten!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgitt lysstyrke fra produsenten kan du strengt tatt bare se bort i fra. Panasonic tweaker fargegjengivelsen helt på bærtur (kraftig grønnskjær) for å oppnå spesifisert lysstyrke. Hvorfor de gjør dette er meg en gåte, da denne "dynamiske modusen" aldri kan brukes i filmsammenheng. I kalibrert tilstand gir den et sted mellom 500 og 700 ansi-lumens, mot rundt 1000 ansi-lumens fra kalibrert HW30.
    Når HW30, i tillegg til å ha nær dobbelt så høyt lysutbytte, også har bedre sortnivå, så sier det seg selv at AT5000 fremstår rimelig "blass og kjedelig". Uten denne direkte sammenlikningen er jo AT5000 fortsatt en god projektor, spesielt for de med moderat store lerret, og maskerte rom.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •