Panasonic PTAE7000(usa)/ AT5000(europa) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ahh... choices choices... hw 30 eller vente på pana? Jeg elsker lysstyrke, men jeg hater crosstalk. En fordel med panasonic er at det ser ut til at man kan bruke brillene fra deres 3d tver (Har selv en 50" VT20). På den annen side har jeg et uvanlig stort lerret i en stue med lyse vegger/tak, så det spørs om ikke panaen kan bli litt blass i "best mode". Tar gjerne imot råd og vink (men 150 tommer lerretet forsvinner nok ikke med det første).8)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så AE5000 på IFA i dag, og må si jeg er noe skuffet. 3D opplevelsen kommer ikke i nærheten av Sony og Epson (VW95 var bare helt RÅ). Det var et markant fargeskifte mot gult i brillene, og lysutbytte i 3D var alt annet enn imponerende sammenliknet med Epson og Sony sine alternativer. Sett opp mot Epsons TW6000 og TW9000 har nok AE5000 bedre tilpasset lysutbytte for dedikert hjemmekino ala norsk mørkmaskert kjeller-kino, når 2D står på kjøreplanen. Sett opp mot HW30 får AE5000 grisebank på de fleste områder.
    2D fikk vi (Perra1, Colamannen og jeg) ikke se, da Panasonic hevdet de ikke hadde noe 2D materiale!!! Etter å ha brukt AE5000 til en latterlig 10 minutter demo av en eller annen jalla surround codec (cinema surroud?) var hele demoen over, og vi ble regelrett kastet ut. Å kalle det tidenes dårligste demo, må være årets understatement. Alle som forlot demoen var sånn passe irritert, og det preger kanskje også dette innlegget i "noe" grad ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Så AE5000 på IFA i dag, og må si jeg er noe skuffet. 3D opplevelsen kommer ikke i nærheten av Sony og Epson (VW95 var bare helt RÅ). Det var et markant fargeskifte mot gult i brillene, og lysutbytte i 3D var alt annet enn imponerende sammenliknet med Epson og Sony sine alternativer. Sett opp mot Epsons TW6000 og TW9000 har nok AE5000 bedre tilpasset lysutbytte for dedikert hjemmekino ala norsk mørkmaskert kjeller-kino, når 2D står på kjøreplanen. Sett opp mot HW30 får AE5000 grisebank på de fleste områder.
    2D fikk vi (Perra1, Colamannen og jeg) ikke se, da Panasonic hevdet de ikke hadde noe 2D materiale!!! Etter å ha brukt AE5000 til en latterlig 10 minutter demo av en eller annen jalla surround codec (cinema surroud?) var hele demoen over, og vi ble regelrett kastet ut. Å kalle det tidenes dårligste demo, må være årets understatement. Alle som forlot demoen var sånn passe irritert, og det preger kanskje også dette innlegget i "noe" grad ;-)
    Det var en pinsam demonstration, kanske en av de värsta jag varit med om - även om bilden i den passiva 3D bion av LG var betydligt sämre!!.

Att bli utkastade av en tysk sauerkraut var liksom så lågt att jag trode att han skämtade först.... Att de inte heller visste vad de hade för plasmor på display var ju också lite humor - även när jag visade dem vad jag menade förnekade Panasonic dess existens

mvh

/Pär

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, Panasonic representanten som fornektet pro-displayet var rimelig flau når han kom tilbake igjen etter å ha sjekket bak på skjermen ja. :twisted:

Det var forøvrig artig å oppleve messen sammen med to andre videofile "nerds". Lærer noe nytt hver gang vi møtes Pär!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Når en nå ser hvilke lyskanon TW9000 har blitt er det jo kanskje ikke heeelt umulig at denne kan være aktuell for noen? Dette avhenger vel da i stor grad hvor godt 2D-bilde som faktisk produseres, men det gjenstår vel å se... Den har vel fremdeles ikke motorisert lens-shift som dermed gjør den "automatiske" 2.35:1 / 16:9-konverteringen relativt verdiløs?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal i teorien fungere om projektoren henger akkurat kant i kant med toppen på lerretet. Litt merkelig å lage en funksjon som gjør lens-shift "ubrukelig"?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, Panasonic representanten som fornektet pro-displayet var rimelig flau når han kom tilbake igjen etter å ha sjekket bak på skjermen ja. :twisted:

Det var forøvrig artig å oppleve messen sammen med to andre videofile "nerds". Lærer noe nytt hver gang vi møtes Pär!
    Nöjet helt på min sida, det är alltid lika lärorikt att träffa dig och Jakob - utan er vore det en betydligt fattigare upplevelse

Mvh

Pär

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner og komme noen bruker rapporter om denne projen nå. Og de høres jo ikke så værst ut de da

OWNERS Thread for the Panasonic PT-AE7000U 3D Projector - AVS Forum

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd projektoren ikke er tilgjengelig i Norge, så man kunne fått kikket nærmere på den.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd projektoren ikke er tilgjengelig i Norge, så man kunne fått kikket nærmere på den.
    Ja det er jeg jo i grunn enig i. Men den dukker vel opp hos deg om ikke alt for lenge håper jeg

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, ettersom Epson selv har dratt på noe så i gamperæva med lys på sine "kino"-modeller i år er det jo litt spennende å se hva resultatet er av Panasonics valg, som i større grad - i det minste på papiret - ser ut til å ha forsøkt å kompromittere noe mindre mht lysutbytte i 3D.

Litt spent på om de har fått fiks på CMS-systemet sitt i år, for det var jo regelrett defekt på AE4000...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har for tida begynt å snuse på ny projje med kort kastelengde. Jeg har ikke vurdert AT5000 foreløpig da det har vært stor skepsis til denne her på forumet.
    Men i nyeste Hjemmekino får den god karakter i shootout mot HW30. Jeg har foreløpig kun lest konklusjonen og skal derfor være litt forsiktig med hva jeg skriver. Men begge projjene får 8/10 på ren billedkvalitet og ellers relativt lik bedømmelse. Allikevel tolker jeg konklusjonen dit hen at AT5000 er vinneren av de to.

Projectorcentral sin review er jo også svært fordelaktig for AT5000 (AE7000). Men her på forumet beskyldes PC for å være i overkant Panasonic-vennlige.
    Her på forumet har jeg inntrykk av at det motsatte er tilfellet. Det er ikke mye positivt som er skrevet om AT5000/AE7000.

Jeg har i hvertfall lagt til AT5000 i min liste over aktuelle kandidater. Det gjør den ikke mindre interessant at den nå ligger på Powerbuy.no med en targetpris på under 23kkr.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begynt å lese om denne projen på AVS. Der er jo folk lyriske i sin omtale. ProjectorCentral har hatt en meget positiv omtale av denne. Hjemmekino har hatt en meget positiv omtale av denne. Nå har jeg også lest Trusted Reviews omtale som også er svært positiv. Jeg begynner å tro at dette er en meget god projje og har registert meg for PowerBuy (reklameres for her på forumet). Kan det være at enheten Gorm og Perra1 så på IFA ikke var representativ i det hele tatt?

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var testet opp mot hw30 i siste hjemmekino blad og får mye skryt der

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Den var testet opp mot hw30 i siste hjemmekino blad og får mye skryt der
    Ja, det var akkurat det jeg skrev om to poster opp... ;-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar over denne tråden, jeg nå... :-)

Jeg leser stadig på AVS og fikk lyst til å sitere et innlegg derifra :-)

Sitat Opprinnelig postet av dukedallas2005 on AVS

I spent a considerable amount of time with this machine this weekend...and the more I watch it the more I absolutely love this projector. I now make time to go and watch 3D programming which is really pretty stunning (Directv). I've demo-ed it for various people and they are all floored at the quality of 3D, my friend said "I hate 3D movies in the theater but I cannot believe the difference between the quality of theater and home..." I am not here to knock any other brand and am not a fanboy of Panasonic...I am a fanboy of QUALITY Imagery, I've owned Sony's, Sanyos, Panasonics and Epsons in the past and I am so happy the technology has jumped so fast in the past 24-36 months...

I do not get too attached to any electronic device because the improvements are coming faster and faster and the price points are dropping... I'm just along for the ride, enjoying my 7000 to the Max!
    Dette sier selvfølgelig ikke særlig mye da det ikke er referanser til noen ting.. Men det bygger oppunder det som skrives i flere reviews om at denne projjen gjør det godt på 3D.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det reklameres på denne siden for PowerBuy på denne projjen til 22800,- Jeg trodde dette var en god pris. Men når den ligger på AVnytt på høyre siden her med beste pris nesten 2000kr rimligere enn PowerBuy'et, er ikke det så veldig god pris allikevel....

Veldig stille rundt nye projectorer om dagen virker det som. Liten aktivitet på forumet...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje lurt å være rask, før Startit realiserer at prisen deres er alt for lav? Med tanke på at du fant Powerbuy prisen gunstig, så burde du vel bare kaste deg over dette?
    Personlig ville jeg betalt mye ekstra for å få en projektor med dobbelt så høyt lysutbytte, og likevel like godt sortnivå (les; HW30). Men det har du vel hørt før tenker jeg
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer pallut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Priser

Blir lite förvånad när jag finner PT-AT5000 för 20973 nok på Startit AS / PANASONIC Projector Full-HD 3D 2000ANSI 300000:1 1920x1080
    Nästan 10 000 nok billigare än av shop!!!!?????
    Är denna projektorn så över prisad?

Finner även Sony vpl-hw30 för 3000 usd eller 2500 pund på amazon!
    Är även denna projektor fruktansvärt över prisad i Norge

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket med prisjakt Sverige, der rimeligste HW30 koster 33K, og rimeligste AT5000 koster 32K? Kan ikke se at prisbildet i Norge avviker voldsomt fra dette, bortsett fra Startit da, som definitivt er billigst i hele norden. Spørsmålet er jo om prisen er reel?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •