Har det noe for seg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har det noe for seg?

Hei! Har lest artikler og innspill her opp og ned, samt andre steder, og vært hos forhandlere, men noen spørsmål sitter igjen; Jeg har ei stue jeg nå pusser opp (ca 5,8X3.8) Vurderer å legge opp skjulte kabler til evt PJ i taket, når jeg først holder på oppi taket. MEN - Har det noe for seg? PJ-avstanden blir desverre pga leilighetens konstruksjon, korteste vei - altså ca 3,8m. Veggene blir LYSE - og taket er HVITT. Ja - det er stua, som skal brukes, og vil ha ei lys stue. MEN kan man kombinere det med PJ? og hva med evt 3D? har vært på demo av X3 og ble småfrelst. (selv om den egentlig er utafor budsjett). Dumme med den er jo at kontaktene er BAK på PJ, og da taper man jo 10cm til på kasteavstand. Lerretsstørrelse er ikke bestemt.
    Kan noen komme med "vettuge" tips om man skal "go for it" - eller "drit i det"?
    Takk..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tja,

kasteavstanden er jo ikkje noe problem, men sjekk om pj du kjøper klarer den aktuelle lengda... målt fra linsa.

Du må ha grått lerret, pga. refleksjoner fra vegger og tak.

Skal du bruke den på dagtid så må du kunne blende vinduene, gjerne tykke mørke gardiner. Alt lys som treff lerret vil virke veldig distraherende.

Velg ei nøytral farge på vegger, lys grå for eksempel, og matt maling.

Skal du ha 3D så vent litt, IFA messa begynner 2. sept. og da vet man hvordan 3D vil utvikle seg på projektor fremover... 3 av 4 tilgjengelige har en del problemer med 3D bildet, noe som forhåpentligvis blir utbedret ganske snart.

mitt råd er, kjøp ein bra projektor til rundt 15.000, rammespent grått lerret til 4-5.000
    Hvilken pj du skal velge er det andre som kan svare bedre på.

Rommet er ikkje perfekt for PJ, men stort bilde gir fantastisk filmfølelse... derfor har eg vanskelig med å fraråde noen å satse på store opplevelser ;-)
    men kansje ikkje blakke deg heilt før du veit korleis det blir å fungere...

mvh meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •