Interpolering ved framerate under 24 FPS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Interpolering ved framerate under 24 FPS

Hei.

Jeg skal ha meg ny projektor, og noe av det jeg bruker projektoren mye til er sykling på rulle (en Tacx Fortius). Det fungerer sånn at videoen spilles i den hastigheten man sykler, og ved lave hastigheter opp bratte bakker hakker bildet, og framerate'n kommer gjerne ned i 10-12 fps, kanskje enda mindre på noen videoer. Så jeg må selvsagt ha en med god interpolering.

Jeg lurer derfor på om interpoleringen på en projektor, f.eks. Epson TW4400/5500 fungerer like godt uansett framerate, eller om den "forventer" 24 fps, og man derfor vil få rare/dårlige resultater ved varierende framerate.

Er det noen som har prøvd? Evt. er det noen med en slik projektor som kan prøve med en 10-15 fps videofil fra pc'en, f.eks en fil fra et gammelt digitalkamera/mobilkamera?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært lite sansynlig at framerate ut blir forandret. Tipper den interpolerer selv, og det er derfor det ser hakkete ut. (Den interpolerer sikkert ikke i det hele tatt, men bare viser bilder saktere)

Oppdateringsfrekvensen mot projektor/tv er nok alltid det samme uansett.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ingen hjemmekino-projektor eller TV som takler så variabel framrate på inngangen. Revolution sin antakelse er derfor eneste mulige løsning, og interpolering i TV eller projektor vil derfor høyst sannsynlig ikke gi noe bedring. Du får heller bare "stå på litt", slik at du holder fin flyt i bildet hele tiden ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •