Er Epson TW5500 fremdeles det beste kjøpet i prisklassen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Epson TW5500 fremdeles det beste kjøpet i prisklassen?

Jeg skal kjøpe ny projektor om noen uker.
    Er TW5500 fremdeles det beste man får i prisklassen eller er det noe nytt som gjelder? (5500 begynner vel å dra litt oppi åra )
    Hva med 3D. Får man noe med samme kvalitet som 5500 men med 3D til omtrendt samme pris eller blir det da med en gang snakk om en dobling i pris?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "3D" må du nok spa mye dypere i lommeboken for å få. X3 eller HW30 blir vel billigste vei ut, hvis generell bildekvalitet også står i fokus.

Den naturlige konkurrenten til TW5500 er vel HW20, som er noe dyrere. Det hele kommer selvsagt an på rommet du skal bruke projektoren i, type og størrelse på lerret, og hva du skal bruke den til (hovedvekt på film, TV, eller gaming)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    "3D" må du nok spa mye dypere i lommeboken for å få. X3 eller HW30 blir vel billigste vei ut, hvis generell bildekvalitet også står i fokus.

Den naturlige konkurrenten til TW5500 er vel HW20, som er noe dyrere. Det hele kommer selvsagt an på rommet du skal bruke projektoren i, type og størrelse på lerret, og hva du skal bruke den til (hovedvekt på film, TV, eller gaming)
    Tror jeg dropper 3D denne gangen da. Hjemmekinoen min er på ca 22kvm. Malt panel, med en mørkegrå matt farge, grå teppeflis og lystette plisse-gardiner. Hadde tenkt å bruke projektøren til primært film, da fra både Blu-ray og fra HTPC. Kommer helt sikkert til å koble til xboxen også... Og tv..
    Hadde sett for meg et rammelerret på ca 105".
    Har du noe tips der? Grått eller hvitt?
    Har planer om å kjøpe høyttalere og receiver samtidig også, men det kan jeg spørre om i en annen tråd (vurderer Jamo d500 eller 600)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Tror jeg dropper 3D denne gangen da. Hjemmekinoen min er på ca 22kvm. Malt panel, med en mørkegrå matt farge, grå teppeflis og lystette plisse-gardiner. Hadde tenkt å bruke projektøren til primært film, da fra både Blu-ray og fra HTPC. Kommer helt sikkert til å koble til xboxen også... Og tv..
    Hadde sett for meg et rammelerret på ca 105".
    Har du noe tips der? Grått eller hvitt?
    Har planer om å kjøpe høyttalere og receiver samtidig også, men det kan jeg spørre om i en annen tråd (vurderer Jamo d500 eller 600)
    Det har vært store diskusjoner hvorvidt man skal benytte hvit eller grå duk. Jeg har alltid vært fan av grå duk, hovedsaklig på grunn av vesentlig bedre sortnivå, spesielt dersom lyskontrollen ikke er 100%. Hvit duk har fordelen av å gi mere lys/punch i bildet, og anbefales gjerne dersom man har et rom med full lyskontroll, slik du har. Jeg ville nok kanskje valgt grå, men andre vil komme til å anbefale hvit.

Det hele kommer i grunnen an på hva som er viktigst for deg. Best mulig sortnivå eller mer realistiske dagslys-scener (mer lys)?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •