Passer disse sammen i mitt rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Passer disse sammen i mitt rom

Har nå sett litt fram og tilbake på forskjellig løsninger.
    Har sett meg ut disse.

Projektor W6500
    Lerret DreamScreen Tab V3 Basic

Problemet er at etter jeg ikke er sikker på om dette funker. Det blir ca 3,5 meter ( + /- 5 cm) fra projector til lerret. Da målt fra linse til lerret. På projectorcentral havner jeg da i det røde verdi omerådet. Jeg forstår ikke hvorfor dette skulle være dumt, bortsett fra at rødt ofte betyr ikke bra. Derfor denne tråden. Er eventuelt åpen for andre forslag.

Har brukt BenQ W6000 der, da jeg ikke fant W6500.

Vurderer også Epson TW5500 da denne ser ut til å passe litt bedre med tanke på romstørrelse men den koster jo noe mer og blir ikke kalibrert...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne delen av kalkulatoren til projectorcentral kan du generelt bare se bort i fra, da den uansett alltid viser feil. Grunnen er at den kun baserer seg på lysstyrke ut i fra produsenten angitt maksimale lysutbytte. Dette er jo generelt bare en "skryte-verdi", som du uansett aldri vil oppnå i kalibrert tilstand. I tillegg har jo projektorene en økonomi-modus, der lampen kjøres med redusert spenning, noe som senker lysutbyttet drastisk.

W6500 er en relativt "kraftig" projektor for et lerret på 92", så hvis rommet ditt har god maskering, vil nok TW5500 være et bedre valg. Personlig ville jeg nok heller vurdert en kalibrert TW4400, enn en ukalibrert TW5500. Forskjellen på disse to er jo ikke akkurat enorm.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •