Sony VPL-HW30 - 240Hz 3D - 3x lysutbyttet til VW90 i 3D - Full CMS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 19 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 372
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Sony VPL-HW30 - 240Hz 3D - 3x lysutbyttet til VW90 i 3D - Full CMS

Ja, da skjer det endelig noe spennende på projektorfronten igjen gitt!!

Sony har nylig gått ut med pressemelding rundt VPL-HW30, som på en måte er "skreddersydd" det en ser etter på en projektor som skal levere en god 3D-opplevelse.

3x lyssutbyttet fra VW90 på 3D oppnår Sony bl.a. ved å bruke en kombinasjon av mer effektive briller og en dynamisk bildemodus.

Hvis CMS-funksjonaliteten fungerer som den skal i tillegg tror jeg vi snakker fugl her, men det gjenstår selvsagt å se...

Uansett - spennende sak og ikke minst morsomt at det skjer ting i projektorverden!!!

3D-projektor for alle
    Sony Professional meddeler i dag at de utvider sitt tilbud av 3D-projektorer for hjemmebruk. Den nye og rimeligere VPL-HW30ES har Sonys nyeste lampeteknologi og et dynamisk styresett som gjør at filmelskere kan nyte en 3D-opplevelse med bilder som er tre ganger så lyse som bildene fra Sonys første 3D hjemme-projektor VPL-VW90ES.

For å oppnå en optimal filmopplevelse som føles behagelig for øyet, er VPL-HW30ES utstyrt med Sonys høybildefrekvens SXRD Panel (19201080), som bidrar til å reprodusere dramatisk skarpe og myke bevegelser, og minsker motion blur for et klarere bilde (Motionflow). I tillegg gir projektoren en dynamisk kontrast på 70,000:1 og en lysstyrke på 1.300 lm. ”3D Crosstalk” er betydelig redusert takket være SXRD-panelets 240Hz drivere som bidrar til å minske opplevelsen av dobbeltkonturene (såkalt 3D crosstalk). VPL-HW30ES gir vanlig 2D-video nytt liv ved å simulere 3D-bilder, noe som gir en helt ny opplevelse av de klassiske filmene og skaper rom for at et stort utvalg av videoinnhold, som direktesendt sport, kan oppleves i hjemmet.

VPL-HW30ES forsterker også brukerens seeropplevelse ved å tilby en behagelig måte å se 3D- og 2D-filmer. Den har selvstendig 2D/3D-modus,
    en automatisk bildeinnstilling som gir optimalt bilde når man skifter mellom 2D- og 3D-innhold. Maskinen er ekstremt stillegående, med et avansert viftesystem som gjør at den slipper fra seg lite lyd (22 db) og gjør filmopplevelsen enda bedre.

"Lanseringen av VPL-HW30ES viser at Sony er dedikert når det kommer til å utvikle innovative produkter som tillater enda flere å oppleve 3D i deres egen stue.” sier Øyvind Fritzen, i Sony Professional Norge
    . Basert på Sonys omfattende 3D-ekspertise setter projektoren ny standard for krevende kinogjengere som vil ha high-end hjemmekinoanlegg til en overkommelig pris.”

VPL-HW30ES er kompatibel med Sonys nye aktive shutter-briller, TDG-PJ1, som er 18 gram lettere enn foregående modell (59g mot 77g). TDG-PJ1 kan lades på 30 minutter for å deretter gi 30 timer uavbrutt brukertid. Samtidig som Sony lanserer sine nye briller, kommer Sony med en ny sender, TMR-PJ1, som synkroniserer 3D-innehold for å skape høy kvalitet med naturlige 3D-effekter.
    VPL-HW30ES kommer til å bli tilgjengelig over hele Europa i juli 2011. TDG-PJ1 og TMR-PJ1 selges separat.
    Om Sony Professional
    Sony Professional, en avdeling i Sony Europe, er den ledende leverandøren av AV/IT-løsninger til virksomheter innen en rekke områder som media og kringkasting, videoovervåkning og retail, transportsektoren og arenaer. Avdelingen leverer produkter, system og program som gjør det mulig å skape, håndtere og distribuere digitalt audiovisuelt innhold som gir bedriften og deres kunder merverdi. Med over 25 års erfaring med å levere innovative, markedsledende produkter er Sony Professional ideell for å levere høy kvalitet og verdi til sine kunder. Sony Professional Services avdeling, deres systemintergrasjonsavdeling, gir kunder tilgang til eksperter og lokal kompetanse hos dyktige fagarbeidere i hele Europa. Sony samarbeider med et nettverk av etablerte teknologipartnere og leverer helhetlige løsninger som anerkjenner kundens behov, ved å intergrere programvare og system for å oppnå hver organisasjons individuelle mål. For mer informasjon, besøk www.pro.sony.eu

Følg oss på twitter: www.twitter.com/sonyproeurope

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Morro! Blir spennende å se hvordan Sony løser lysutbyttet for 3D-visning på denne modellen. Spent på hvor denne vil havne i pris. Noen som vet hvor den vil ligge? Mellom HW 20 og VW 90?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Dukker nok opp prisinfo om ikke alt for lenge skulle en tro, men husk at selv om lysutbyttet i 3D er "tredoblet" (som gjenstår å se om er tilfelle i praksis!), er jo utgangspunktet svært lavt. Det ble målt noe slikt som 85% tap av lys på 3D fra VW90 om jeg ikke husker helt feil, og vi snakker altså da om ca. 1100 x 0,15 = 165AL på dagens VW90, og dermed ca. 500AL i 3D på HW30. Det sies jo ikke noe om dette er på 240Hz, noe det dermed sikkert ikke er, så en kan vel forvente noe slikt som 3-400AL i denne modusen (som egentlig er eneste interessante modus hvis en skal unngå crosstalk).

CMS er heller ingen enkel "nøtt" å knekke, det ser en jo lett ved at JVC som etter åresvis med fungerende CMS-systemer selv på sine nyeste modeller opplever visse "hickups"... Det samme gjelder Mitsubishi som foreløpig sliter med CMS-implementeringen på sin HC9000-modell (men der skal det visstnok ha dukket opp en ny firmware som løser dette uten at jeg vet om det stemmer i praksis eller ikke).

Det er med andre ord lurt og riktig å inneha en viss grad av skepsis før en ser HW30 i levende live, men at den i utgangspunktet virker lovende hersker det vel liten tvil rundt!!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Har de økt lysstyrken 300% og eliminert mesteparten av crosstalken kan jo dette bli spennende i 3D, hvilken prisklasse kommer denne til å havne i?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Spennende! Har de økt lysstyrken 300% og eliminert mesteparten av crosstalken kan jo dette bli spennende i 3D, hvilken prisklasse kommer denne til å havne i?
    "Affordable" - hva nå enn det er... :grin:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi spennende. Jeg hadde muligens tenkt å oppgradere min HW15 med en HW20 i løpet av sommeren men hvis denne kommer snart så er jo valget enkelt hvis prien er grei..

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    "Affordable" - hva nå enn det er... :grin:
    Alle projektorene til Sony bortsett fra de "værste" 4k kinoprojektorene er jo affordable så det sier jo ikke så mye...
    Mvh Andreas

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Alle projektorene til Sony bortsett fra de "værste" 4k kinoprojektorene er jo affordable så det sier jo ikke så mye...
    Exactly! :???: hehe
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    There's no word yet on pricing or a ship date here in the US, but it's confirmed shipping in Europe and Japan next month with a pricetag of 370,000 yen ($4,626 US) in the latter.

Sony reveals midrange VPL-HW30ES 3D projector on the way next month -- Engadget)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Gleder meg til å teste denne.

Når det gjelder økt lysutbytte, så skal man nok ta det med en klype salt. X3 har jo sikkert 4 ganger så mye lys i 3D enn VW90 (ved 240Hz), og X3 har jo fortsatt for lite lys for 3D på normalt store lerret.
    Ellers skal det bli spennende å se om Sony har skjønt dette med å senke gamma ved 3D-visning.
    CMS syns jeg ikke er en spesielt viktig faktor lengre, så lenge Sony fortsetter å sette opp noenlunde korrekt fargerom fra fabrikk (slik som på HW20 og VW90).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Spennende! Gleder meg til å teste denne.

Når det gjelder økt lysutbytte, så skal man nok ta det med en klype salt. X3 har jo sikkert 4 ganger så mye lys i 3D enn VW90 (ved 240Hz), og X3 har jo fortsatt for lite lys for 3D på normalt store lerret.
    Ellers skal det bli spennende å se om Sony har skjønt dette med å senke gamma ved 3D-visning.
    CMS syns jeg ikke er en spesielt viktig faktor lengre, så lenge Sony fortsetter å sette opp noenlunde korrekt fargerom fra fabrikk (slik som på HW20 og VW90).
    Det med CMS så vi jo et godt eksempel på i dag på min VW90 i dag, den ble jo "perfekt" uten CMS...:-D
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Helt enig mht VW90, der sitter jo som oftest fargerommet såpass bra i utgangspunktet. På VW20 har jo imidlertid fargerommet variert noe i presisjon, og ettersom trolig også VW30 blir produsert i Kina i større kvantitet (i motsetning til VW90 som "håndlages" i Japan) er det nok greit med en viss justeringsmulighet. Det samme gjelder jo hvis en bytter lampe, ev. ønsker å "retune" etter type 1000 timer da lampen ofte endrer noe karakteristikk. Dette er jo kanskje ikke aktuelt for de fleste, men jeg ville personlig sett det som en fordel at CMS funker (som jo gjenstår å se...).

Utover det er jeg enig med Gorm, "3 ganger lysutbytte" sier såpass fint lite foreløpig at en får nesten bare vente å se.

Jeg er i alle tilfelle imponert over Sonys evne til å lytte til markedet, for du ser vel hvilken "oppskrift" Sonys ingeniører i Japan har fulgt Gorm (nærmest til punkt og prikke, i det minste på papiret)...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Helt enig mht VW90, der sitter jo som oftest fargerommet såpass bra i utgangspunktet. På VW20 har jo imidlertid fargerommet variert noe i presisjon, og ettersom trolig også VW30 blir produsert i Kina i større kvantitet (i motsetning til VW90 som "håndlages" i Japan) er det nok greit med en viss justeringsmulighet. Det samme gjelder jo hvis en bytter lampe, ev. ønsker å "retune" etter type 1000 timer da lampen ofte endrer noe karakteristikk. Dette er jo kanskje ikke aktuelt for de fleste, men jeg ville personlig sett det som en fordel at CMS funker (som jo gjenstår å se...).

Utover det er jeg enig med Gorm, "3 ganger lysutbytte" sier såpass fint lite foreløpig at en får nesten bare vente å se.

Jeg er i alle tilfelle imponert over Sonys evne til å lytte til markedet, for du ser vel hvilken "oppskrift" Sonys ingeniører i Japan har fulgt Gorm (nærmest til punkt og prikke, i det minste på papiret)...
    Der er selvfølgelig ikke negativt med et velfungerende CMS system.

Og det er gøy å se at de hører på markedet og gutta fra lille Norge...8)
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg som har akurat bestilt HW 20 . kansje litt dumt og betale så mye for hw 20 nå. den detter vell i pris nå som hw 30 kommer.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ca 30 k om jeg fårstår dette rett, hyggelig priset og så får vi jo se. Avventer 2.gen 3D veldig nå...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert ikke langt fra sannheten det nei..

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    29 999 it is! Nå spørs det om HW10 får seg en liten oppgradering langsmed en Blurayspiller med 2 HDMI ut (Oppo 93 eller Cambridge 751BD)...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se åssen denne blir ja.

Lurte på å bestille meg en hw20 når skatte kr kom, men kanskje lurt å vente litt nå ja, med tanke på denne her.

Liiiite håp om at hw20 kanskje blir litt billigere når 30 entrer markedet da?

Hw20 med full kalibrering fra AvShop, kontra 30 i eske, skal ikke være lett det her.
    3D er jo ikke sykt viktig, da jeg ikke har annet utstyr enda, som takler det.

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når denne kommer for salg i norge da?

Forresten, fant den på Avshop : AVshop.no / SONY VPL-HW30ES SXRD-projektor Full-HD

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jævlig kult, gleder med til noen skal teste denne. har i dag en hw.10 som eg er veldig fornøyd med. men blir jo aldri fornøyd, så det som står høyest på ønskelisten nå er en med 3D.
    Men har hørt tidligere at folk sliter med å få den skikkelige 3D følelsen på prosjektorer. noen som har noen erfaringer rundt dette? samt, lerrete eg har idag er 120" dreamscreen med grå duk, er dette en ulempe vist man skal benytte 3D prosjektor? hvilket lerret anbefales?

Side 1 av 19 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •