Sony VPL-HW30 - 240Hz 3D - 3x lysutbyttet til VW90 i 3D - Full CMS - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 372
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Så litt 3D på den nye passive 3DTVen til LG i dag også for øvrig, og det stemmer at passiv 3D på ingen måte er uten crosstalk selv på en liten TV, men det er mulig det skyldes justeringer. En fordel med passiv er uansett uten tvil langt mindre tap av lysutbytte, men å begynne med to projektorer, sølvduk, filtre, prosessorer osv. gjør etter mitt syn passiv 3D foreløpig helt uaktuelt i en hjemmekino.

Jeg er for øvrig heller ikke tilhenger av å bytte ut duken til en "high gain" type duk for å booste lysutbyttet, da lider etter mitt syn 2D-kvaliteten i alt for stor grad. Det jeg mener er løsninger folk bør vurdere er en enkelt manuell 3D-duk som kan brukes i tillegg til "video"-duken, alternativt en løsning med to projeksjonsduker i samme kassett / ramme, der en har hi-gain og den andre standard 1.0 gain.

Når det gjelder crosstalk på Panasonic VT20 har den noe av det laveste jeg har sett, trolig som følge av svært rask responstid fra plasmacellene vs. LCD, og som nevnt er HW30 langt bedre igjen enn dette i så måte om en velger å kjøre lukkehastigheten raskere enn 120 (en kan velge mellom 4 ulike nivåer), men da altså på bekostning av lysutbyttet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    må bare kommentere crosstalk på VT20 kontra 55LW6500, siden jeg vi har begge her hjemme. Det er definitivt mer crosstalk fra VT20 enn fra LG-en. Det betinger selvsagt at avstand er justert riktig på sistnevnte, for hvis du har satt denne feil, vil du tvinge øynene til "ekstrem-skjeling", og da ser du dobbelt ;-)
    VT20 har forøvrig så lavt lysutbytte i 3D, at den ser direkte latterlig ut side om side med LW6500. Flimringen fra de aktive brillene er også et vesentlig moment, som oppleves langt mer forstyrrende enn halvert vertikal-oppløsning på LG-en

Når det gjelder bytte av duk er jeg helt enig med deg. Jeg ville ikke ofret 2D opplevelsen for 3D, men hadde nok valgt en løsning med to lerret, dersom kinoen skulle "oppgraderes" til 3D

Når det gjelder HW30 og crosstalk, så er denne (på lik linje med VW90) veldig god. Det er svært lite crosstalk i beste modus, men det betinger at man setter oppdaterings-hastigheten til maks, og det igjen begrenser selvsagt lysutbytte ekstremt. Ikke så mye som VW90, men det er så lite lys igjen at det ikke holder til å fylle et stort lerret. Vi snakker fortsatt høykontrast duk, eller moderat stort lerret. 3D i beste modus fungerer ikke på mitt 100" Adeo greyvsion, for å si det sånn. Senker jeg derimot oppdaterings-hastigheten, og aksepterer noe crosstalk, så har den mer enn nok lys til å gi meg en god opplevelse på samme lerret.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen her testet Sim 2 top modellen til £30,000 ? Leste nettopp omtale av denne på TrustedReviews der hvor de sa at den hadde "flawless 2D and 3D picture" og 100% perfekt 3D dvs ingen crosstalk I DET HELE TATT.

300 000 kroner er litt ekstravagant for en student som meg men der er jo flere som handler for 6 sifferet antall

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ille er crosstalk på HW30 ved lavere(lysere) hastighet ifht. VT20?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    r Ikke så mye som VW90, men det er så lite lys igjen at det ikke holder til å fylle et stort lerret. Vi snakker fortsatt høykontrast duk, eller moderat stort lerret. 3D i beste modus fungerer ikke på mitt 100" Adeo greyvsion, for å si det sånn. Senker jeg derimot oppdaterings-hastigheten, og aksepterer noe crosstalk, så har den mer enn nok lys til å gi meg en god opplevelse på samme lerret.
    Hva om man har et 92" stort lerret som meg da? Hvordan vil denne PJ fungere i 2D/3D mot dette? Om jeg tør be om et svar...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjektorer har mest lysstyrke på Max vidvinkel, så kjører du 92" på Max vidvinkel bør det gå bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil denne oppleves i 2d sammenlignet med Epsons TW5000, med tanke på farger, lysstyrke og kontrast?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW5000 = HW20/HW30 er overlegen.
    TW5500 = sammenlignbar, men HW20/HW30 har mer lysstyrke (ANSI) og mer punch i bildet.

TW5500 har alltid hatt litt overtaket på fargebalansen pga full kalibreringen. Nå når HW30 også støtter dette blir HW30 en bedre prosjektor, til dog doble prisen.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å fy, Sony VW90 er nå 35 lapper

AVshop.no / SONY VPL-VW90ES SXRD-projektor Full-HD

Må begynne å spare fort

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, VW90 er nok et knallkjøp til den prisen når det gjelder billedkvalitet for pengene men vær obs på at pæra koster mellom 7 og 8 tusen hvis du har planer om å ha den en stund!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette er en tråd rundt HW30, men at pære på VW90 koster 7-8000 kan umulig stemme, den bruker samme lampe som VW85 såvidt jeg erindrer, og den koster under 3000.-. Sony-lampene, med unntak av Xenon-variantene, ligger stort sett relativt greit prismessig, dog noe over Epson som jo produserer alle lamper selv og dermed har en aldri så liten "edge" i så måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Dette er en tråd rundt HW30, men at pære på VW90 koster 7-8000 kan umulig stemme, den bruker samme lampe som VW85 såvidt jeg erindrer, og den koster under 3000.-. Sony-lampene, med unntak av Xenon-variantene, ligger stort sett relativt greit prismessig, dog noe over Epson som jo produserer alle lamper selv og dermed har en aldri så liten "edge" i så måte.
    My bad. Du har rett Lygren. Den bruker LMP h201 som koster 2599. Jeg mener at jeg sjekket prisen på reserve pære til vw90 forrige uke og at den da kostet i overkant av 7000.. jeg må ha sett feil (jeg syntes også det hørtes urimelig dyrt ut).

Men for all del la oss komme tilbake til topic.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hendelsesloysa
    Prosjektorer har mest lysstyrke på Max vidvinkel, så kjører du 92" på Max vidvinkel bør det gå bra.
    Det er en relativt bestridt "sannhet". Midt i bildet har du høyere lysstyrke, men siden vinkelen fra senter i linse og ut mot lerretets ytterkanter blir mye brattere, så vil også mesteparten av dette lyset kastes rett ut på sideveggen. Maks vidvinkel vil altså gi deg mye dårligere lysuniformitet på lerretet. Sett fra sweetspot får du bedre lysstyrke midt i bildet, men altså mye dårligere utover mot kantene av lerretet. Dette er grunnen til at projektoren alltid bør plasseres lengst mulig unna lerretet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Hva om man har et 92" stort lerret som meg da? Hvordan vil denne PJ fungere i 2D/3D mot dette? Om jeg tør be om et svar...
    Det fungerer i alle fall langt bedre enn på 100". ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner meg ikke på projectorcentral.

Alt dette maset om at denne projectoren er for lyssterk virker merkelig synes jeg.
    Den er jo ikke særlig forskjellig fra HW20 og ingen har klaget på at den er for lyssterk å vidt jeg har fått med meg.

Amerikanerene generelt elsker jo lyssterke projectorer så det er noe som skurrer i mine ører.

Jeg kunne godt tenkt meg en lyssterk projector for å kunne bruke den i svakt opplyste omgivelser når man ønsker det, samt at det fortsatt er "trøkk" i bildet etter 1000 timer.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt uheldig sammenblanding mellom sponsor/reklameinntekter og redaksjonelle arbeidet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HW 30 henger i taket i stuekinoen! Fikk prøvd med litt blu ray i går og jeg må si jeg er imponert over punchen jeg får i bildet selv i low lamp modus på mitt 150" lerret. Jeg har bare så vidt fått testet 3D, men så langt vil jeg si at instillingsmulighetene i 3d er en stor fordel, da disse i høy grad lar deg tilpasse opplevelsen i forhold til smak og det individuelle oppsett. Jeg kommer tilbake med flere erfaringer så snart jeg har fikset et lite hdmi problem. Kanskje feil tråd, men kan noen gi et tips om hvordan man fjerner metalldekslet på Dreamscreens flate hdmi kabler?
    Dette er nemlig i veien slik at jeg ikke får pluggen helt inn i kontakten på projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til Gorm: Hvilken gamma setting vil du anbefale på et stort lerret i et rom med lyse vegger, for å bevare litt mer skyggedetaljer?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamma 4, den gir deg en gamma-respons rundt 2,0. Eventuelt kan du prøve "off", som gir rundt 2,2, og så heller øke brightness ett "klikk"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback