Sony VPL-HW30 - 240Hz 3D - 3x lysutbyttet til VW90 i 3D - Full CMS - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 372
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OstiasMoscas
    Disse billig lampene kan i hvertfall ikke jeg anbefale. Kjøpte en til min Hw15 og den var faktisk mørkere i lysstyrke enn min originale som hadde vært brukt i 1700 timer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd eit problem dei siste 2 gangene eg har sitt 3D film. Dette var Avatar og Thor. Problemet er at eg ikkje klarer å justere inn 3D-dybden 100%. Enten er bildet litt uklart (skygger) i bakgrunnen eller så er den det i front. Trur ikkje dette har har vore synlig tidligere. Ivertfall ikkje som eg har lagt merke til. Kan det vær eg har rota meg borti noken innstillinger?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal helst ikke justere 3D-offet (avstanden mellom høyre og venstre bilde) i projektoren, men i kilden. Det betinger selvsagt at kilden har denne muligheten. Måten det gjøres på, er å taste inn riktig lerrets-størrelse i blu-ray spilleren. Blir dette satt korrekt, skal 3D-offset også være riktig
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har Pioneer BDP-LX55 blu-ray. Veit eg kan velge at eg har projektor der, men usikker om eg kan velge størrelse.

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror min Benq 8720 døde i går,og trenger ny pj. Ville dere gått for Hw 30 kontra Epson Tw 6000w og andre i den prisklassen?(12000) Er jo ikke så langt opp til 16000 hvis forskjellen er stor i kvalitet. Er det noe lenshift på den?
    kan jeg bruke festet til benqen? AVshop.no / BENQ Universaloppheng for BenQ-projektorer

Skal brukes til primært fotball i en loftstue med skråtak,trehvite tak,mørk vegg bak lerret,bra lyskontroll.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt to epson til nå tw700 og3200 begge til ca 8k.
    Nå ble det sony til dobbel pris. Får jo ikke dobbelt bilde, men 3D bilde:-D
    Hadde ingen forventning til 3D. Hadde sett det på kino med familien men ble egentlig ikke imponert. Kanskje det er forskjell på dette med aktive og passive briller..
    Kona kjøpte Avatar3D og det ble en meget positiv opplevelse. Kan vel ikke bli bedre enn dette? Blir glad om andre filmer kan gi meg en like god opplevelse som director James Cameron gav meg i Avatar. (Er litt kul han fyren der som har vært 10-15tusen meter under havet og ute i rommet på ISS). Gleder meg til Avatar2!

Kanonen er kanongod og kona er fornøyd. Hun sier jeg bare kan kaste embalasjen, for den skal IKKE sendes tilbake. Den er verdt pengene etter mitt syn, men jeg kan ikke sammenligne den med andre enn de jeg har hatt. Men får man andre som er like gode til en lavere sum, så er jo valget enkelt..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med godt valg. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe denne i dag. Jeg hr funnet ut at det er 2stk TDG-JP1 3d-briller som følger med. Er det bare disse brillene som fungerer med HW30?

Fungerer evt. TDG-BR250 og hvis de gjør det, er de da mye dårligere enn TDG-JP1?

Lurer også på om selv 3D'en er bedre på Epson TW6100W da den er nyere(nyere 3D teknologi?) og har bedre lysstyrke enn det HW30 har. Forskjell i crosstalk?

Mange spørsmål, men har ett siste ..

Hva er forskjellen på HW-30ES og HW-30AES?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex23
    Skal kjøpe denne i dag. Jeg hr funnet ut at det er 2stk TDG-JP1 3d-briller som følger med. Er det bare disse brillene som fungerer med HW30?

Fungerer evt. TDG-BR250 og hvis de gjør det, er de da mye dårligere enn TDG-JP1?

Lurer også på om selv 3D'en er bedre på Epson TW6100W da den er nyere(nyere 3D teknologi?) og har bedre lysstyrke enn det HW30 har. Forskjell i crosstalk?

Har lært meg en ting her på forumet, and I have learned the hard way Når man har mange spørsmål man lurer på, så er sjangsen for og få svar omvendt proposjonalt med antall spørsmål:-D

Brillene får du jo gratis... Jeg synes de er gode nok, men er det mange nok?

Når det gjelder Epson så synes jeg de har en utrolig god pæregaranti. Men hos meg har begge prosjektorene blitt ødelagt:evil: Blir ikke mer Epson på meg. Forresten fikk jeg dårlig service også på min første. Service er viktig fra det sekundet man har betalt:neutral:

Jeg er ikke så flink på dette med lys og kontrast, selv om jeg vet når jeg er fornøyd! Det viktigste er kanskje rommet du bruker, og at du kan kontrolere mengden lys som kommer inn. Jeg har malt taket svart og bakvegg og sideveggene(en meter på hver side). Taket "tekket jeg med 5cm isopor pga lyd. HW30 er testet av Gorm som vel er en ekte guru på feltet. Her er den:
    http://avforum.no/forum/produktomtal...pl-hw30es.html

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei, du kan ikke bruke TDG-BR250. Du kan imidlertid kikke på Xpand X104, hvis du vil ha noe annet enn Sony sine.

TW6100 har ikke nyere 3D teknologi. Bare annerledes, og minst like "gammel" som den i HW30. Epson bruker 480Hz oppdateringshastighet på panelene i projektoren, for å sikre bedre nedslukking hver gang et brilleglass er "lukket". Sony bruker derimot lampe-emulering, der lampen boostes 30% hver gang et brilleglass er åpent. Dette for å sikre god kontrast mellom åpent og lukket brilleglass.
    Begge systemer fungerer veldig bra. Når det er sagt, så er det klart at bildedynamikken er vesentlig dårligere på TW6100, da denne har under 1000:1 native kontrast, mot 6-8000:1 på HW30.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Nei, du kan ikke bruke TDG-BR250. Du kan imidlertid kikke på Xpand X104, hvis du vil ha noe annet enn Sony sine.

TW6100 har ikke nyere 3D teknologi. Bare annerledes, og minst like "gammel" som den i HW30. Epson bruker 480Hz oppdateringshastighet på panelene i projektoren, for å sikre bedre nedslukking hver gang et brilleglass er "lukket". Sony bruker derimot lampe-emulering, der lampen boostes 30% hver gang et brilleglass er åpent. Dette for å sikre god kontrast mellom åpent og lukket brilleglass.
    Begge systemer fungerer veldig bra. Når det er sagt, så er det klart at bildedynamikken er vesentlig dårligere på TW6100, da denne har under 1000:1 native kontrast, mot 6-8000:1 på HW30.
    Okei Siden jeg for nå er ute etter en Full HD 3D prosjektor for 3D bruk primært. Er da BenQ W7000 et godt alternativ hvis en kan leve med kontrasten? Har hørt at den har null cross feed i motsetning til HW30 og TW6100. I tillegg så skal den visst ha utrolig skarpt bilde (3D).

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei Har en logitech universal fjernkontroll(1100) som jeg har tenkt til å bruke med prosjektoren jeg kjøper. Jeg har lest et sted at HW30 ikke reagerer på IR-signaler fra fjernkontroll før etter at den er varmet opp. Stemmer dette? Det er jo ønskelig å la fjernkontrollen skru på prosjektoren og deretter endre eventuell input.

Hvor har du hørt det?? Hvordan skal man få skrudd den på via den orginale fjærnkontrollen hvis den ikke reagerer på IR før den er varm?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer Alex89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Hvor har du hørt det?? Hvordan skal man få skrudd den på via den orginale fjærnkontrollen hvis den ikke reagerer på IR før den er varm?
    Jeg mente selvfølgelig etter at den skrus på. For etter det så vil den ikke reagere igjen før den er varm. Jeg fjernet egentlig allerede spørsmålet da jeg fant en delay innstilling får å fikse dette.

Power On Delay: When a device powers on, it takes a certain amount of time to “warm up” and be ready to receive its next instruction to switch an input. For most devices this happens very quickly, but for some devices such as LCDs and Plasma televisions it can take up to 20 seconds (20000 ms).

Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei Siden jeg for nå er ute etter en Full HD 3D prosjektor for 3D bruk primært. Er da BenQ W7000 et godt alternativ hvis en kan leve med kontrasten? Har hørt at den har null cross feed i motsetning til HW30 og TW6100. I tillegg så skal den visst ha utrolig skarpt bilde (3D).
    Links:
    (3D Image Quality)
    Sony VPL-HW30: Full Review
    BenQ W7000: Full Review

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex89
    Jeg mente selvfølgelig etter at den skrus på. For etter det så vil den ikke reagere igjen før den er varm. Jeg fjernet egentlig allerede spørsmålet da jeg fant en delay innstilling får å fikse dette.

Power On Delay: When a device powers on, it takes a certain amount of time to “warm up” and be ready to receive its next instruction to switch an input. For most devices this happens very quickly, but for some devices such as LCDs and Plasma televisions it can take up to 20 seconds (20000 ms).
    Jeg skjønner det du bare ordla deg litt dårlig, jeg bruker Logitech 1100 på min VW1000 og HW50 og det funker problemfritt med det oppsettet Logitech setter opp automatisk på delay. Andre ting må man justere litt på delay for å få det til å funke perfekt.

Er Alex89 og 23 samme person?? I så tilfelle burde du vel få slettet en av profilene.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg skjønner det du bare ordla deg litt dårlig, jeg bruker Logitech 1100 på min VW1000 og HW50 og det funker problemfritt med det oppsettet Logitech setter opp automatisk på delay. Andre ting må man justere litt på delay for å få det til å funke perfekt.

Er Alex89 og 23 samme person?? I så tilfelle burde du vel få slettet en av profilene.
    ja, my bad.. Greit å vite at det fungerer så bra med logitech 1100 Har nå kjøpt HW-30!

Ja, jeg registerte meg og det sto at jeg ikke kunne svare på noen tråder fordi jeg ikke hadde aktivert kontoen på epost. Etter å ikke kunne finne noen epost for å aktivere kontoen så valgte jeg å lage en til. Heller ingen epost. Var utrolig irriterende å ikke kunne skrive i forum support tråder engang for å si ifra.

Etter en halv dag ble begge kontoene aktivert rundt samme tid. Siden jeg bruker to datamaskiner ser det ut til at de er pålogget på en hver :-D Bra du sa ifra ! Sletter den andre.

Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som bruker MONSTER MonsterVision Max 3D Eyewear System with Active Sync til sin HW30?

Erfaringer?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg kjenner til som har testet dette, endte opp med å selge brillene igjen. Kan ikke forstå hvorfor du skulle vurdere disse fremfor Sony sine egne briller? Spesielt med tanke på at det følger med briller når man kjøper HW30, og det er ikke særlig smart å satse på to typer briller, som garantert har forskjellig fargetone på filteret.
    "Eventyret" om at Monster brillene har mindre cross-talk, er bare tull. Hadde det vært tilfellet, hadde Sony endret brillene før de lanserte HW50
    Min erfaring med Monster sine briller var langt mere cross-talk enn de originale (pga feil oppdateringshastighet), men så tok jeg meg heller aldri tid til å "tune dem" (via PC). Sony sine er imidlertid ferdig "tunet" fra fabrikk. Xpand 104 "tuner seg selv", og er således mye enklere å bruke. De gir forøvrig heller ikke noen endring med tanke på cross-talk.
    Ikke at cross-talk er noe issue på HW30?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Eneste jeg kjenner til som har testet dette, endte opp med å selge brillene igjen. Kan ikke forstå hvorfor du skulle vurdere disse fremfor Sony sine egne briller? Spesielt med tanke på at det følger med briller når man kjøper HW30, og det er ikke særlig smart å satse på to typer briller, som garantert har forskjellig fargetone på filteret.
    "Eventyret" om at Monster brillene har mindre cross-talk, er bare tull. Hadde det vært tilfellet, hadde Sony endret brillene før de lanserte HW50
    Min erfaring med Monster sine briller var langt mere cross-talk enn de originale (pga feil oppdateringshastighet), men så tok jeg meg heller aldri tid til å "tune dem" (via PC). Sony sine er imidlertid ferdig "tunet" fra fabrikk. Xpand 104 "tuner seg selv", og er således mye enklere å bruke. De gir forøvrig heller ikke noen endring med tanke på cross-talk.
    Ikke at cross-talk er noe issue på HW30?
    Vel, jeg så denne kommentaren på amazon:

I've bought these glasses to use with my Sony VPL-HW30ES projector. It work great out of the box and no more sync issue compared with stock Sony 3D glasses.

Pro:
    Light weight
    RF, no more loss sync and no need line of sight
    cheap, compared with Sony own glasses

Cons:
    the power button is a PITA, very hard to press, some times I need to charge them in order for them to power up cos' could not power them up using the power button.

Would give them 5 stars if they solve the power button trouble.
    Sjekk også ut innleggene til zombie10k i linken under:
    Official Sony VPL-HW30(A)ES Owners Thread

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0