Sony VPL-HW30 - 240Hz 3D - 3x lysutbyttet til VW90 i 3D - Full CMS - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 19 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 372
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Tror nok ikke han mente at du skulle vinkle prosjektoren.
    Hvis du vinkler den ender du opp med en trapes form på bilde og må bruke keystone for å rette opp.
    Å bruke keystone er vel noe en prøver å ungå da det går ut over bildekvaliteten. Hvor mye det "ødelegger" vet jeg ikke da jeg ikke har brukt keystone på en projektor på evigheter. Moderne projektorer er vel gjerne bedre på dette en det var før.
    Du få jo nesten bare prøve og se om det er noe du kan leve med. Hvis ikke, er vel det beste å senke projektoren litt (om mulig).
    Ja dette er viktig. Du bør tilstrebe at pj er vinkelrett på lerrete på horisontalt og vertikalt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S-A
    Ja dette er viktig. Du bør tilstrebe at pj er vinkelrett på lerrete på horisontalt og vertikalt.
    Noen som vet om et rørforlenger på 5-10cm som passer til chief mfg rpa elite universalfeste? På AVshop finner jeg bare noen med for stor lengde/høyde.

En annen ting, har noen opplevd at bildet har blitt noe buet nede på bildet? Det er ikke snakk om mye, men på mitten av bildet nede så er det ca 1,5cm klaring til rammen, mens i kantene er det null klaring.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du makset lens-shift da? Har opplevd at enkelte projektorer gir litt optisk forvrenging når lens-shift brukes maksimal.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Har du makset lens-shift da? Har opplevd at enkelte projektorer gir litt optisk forvrenging når lens-shift brukes maksimal.
    Ok. Ja, jeg har nok tilnærmet makset den vertikale forflyttingen. Det rare er at dette ikke var merkbart da jeg først installerte projektoren. Jeg har flyttet på den noe siden så det eksisterer en sjanse for at den står anderledes nå og jeg har brukt mer lens-shift enn tidligere. Jeg får ta å eksprementere litt med posisjonen.

Setter pris på alle tilbakemeldingene! Genialt dette forumet! Utrolig hvor mye kompetanse det er her!

Newcomer bohell sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kjøpe en Sony HW30ES. Jeg har lyst på 100" lerret, men rommet den skal stå i er bare 3,7m langt. Har slått inn tallene på Projectorcentral og sett i brukermanualen til prosjektoren.

Jeg klarer ikke helt konkludere om det går eller ikke. Selve prosjektoren er vel ca 46cm lang, så maks avstand fra linse til lerret er 3,2m hvis jeg kliner prosjektoren helt i bakvegg. Projectorcentral sier den klarer 100" på 3,08m avstand, så da går det akkurat. I manualen derimot står det hvis prosjektoren er takmontert at minimum avstand for 100" er litt over 3,2m så da går det ikke.

Noen som kan hjelpe meg med å bekrefte om dette går eller ikke med 100"? Ellers må jeg bare redusere til 92" lerret.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bohell
    Jeg vurderer å kjøpe en Sony HW30ES. Jeg har lyst på 100" lerret, men rommet den skal stå i er bare 3,7m langt. Har slått inn tallene på Projectorcentral og sett i brukermanualen til prosjektoren.

Jeg klarer ikke helt konkludere om det går eller ikke. Selve prosjektoren er vel ca 46cm lang, så maks avstand fra linse til lerret er 3,2m hvis jeg kliner prosjektoren helt i bakvegg. Projectorcentral sier den klarer 100" på 3,08m avstand, så da går det akkurat. I manualen derimot står det hvis prosjektoren er takmontert at minimum avstand for 100" er litt over 3,2m så da går det ikke.

Noen som kan hjelpe meg med å bekrefte om dette går eller ikke med 100"? Ellers må jeg bare redusere til 92" lerret.
    Hvis dette er riktg manual så er ev minimum kasteavstand fra projektorens linse til lerretet 3072mm. for et 100" 16:9 lerret.

Det er vel også anbefalt en avstand til bakvegg på 30cm i tilegg til 46cm projektor lengden, og man kan kanskje trekke fra litt avstand fra vegg mot lerretsduk, så det er mulig det blir litt snaut for et 100" lerret.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Hvis dette er riktg manual så er ev minimum kasteavstand fra projektorens linse til lerretet 3072mm. for et 100" 16:9 lerret.

Det er vel også anbefalt en avstand til bakvegg på 30cm i tilegg til 46cm projektor lengden, og man kan kanskje trekke fra litt avstand fra vegg mot lerretsduk, så det er mulig det blir litt snaut for et 100" lerret.
    Hvis du ser på side 83-84 i den manualen du linker til. Under "Ceiling installation" i tabellen står det minimumsavstand på 3256mm for et 100" lerret.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok riktig, men hvis du ser på figuren på side 83, så angir de lengden L' til projektoren på en litt annen måte (skruehullet i takopphenget). Det er nok forklaringen på forskjellen her.

Måler du fra linsen (L), så er avstanden lik for tak opphengt projektor.

Sony VPL-HW30 - 240Hz 3D - 3x lysutbyttet til VW90 i 3D - Full CMS-sonyprojs-jpg

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha.. :-D En liten detalj der jeg ikke hadde fått med meg.
    Da er konklusjonen at det skal gå akkurat.

Mange takk for hjelpen..

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bohell
    Aha.. :-D En liten detalj der jeg ikke hadde fått med meg.
    Da er konklusjonen at det skal gå akkurat.

Mange takk for hjelpen..
    Bare hyggelig :-D

Beveger du deg helt i grensen av max zoom og min kastelengde, så kan det kanskje være lurt å ta med eventuell "dybde" fra vegg og ut til lerret flaten for lerretet også. Kan vel være ca 2-10 cm avhengig av lerret type og oppheng.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis minimum kastelengde for 100" er 3,07m, så har jeg 63cm å gå på til lerret og prosjektor. Det skal vel kunne gå akkurat håper jeg.

Jeg planlegger også å styre prosjektoren via RS232. Har søkt rundt på nettet uten å finne noen dokumentasjon på protokollen for HW30ES. Noen som vet hvor jeg kan finne den, eventuelt hvem jeg kan henvende meg til for å få tak iden?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja, skulle ngn kunna vara snäll att mäta(måle,måla:-? ) från bakre kant av projektorn(hw30) till bakre stora foten samt till främre fötterna. antar att det är samma mått som till hw 50? skall kolla att det passar till min hylla innan jag säljer den.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du 35 cm hylle, så skal de fremre føttene havne innenfor
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den ær 42 djup och jag vill ju ha lite luft bakom. men va bra då verkar det ju fungera med den, tack før svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3 som kilde + HDMI vs komponent

Jippy en ny HW30, som kommer om et par uker....
    Nå leser jeg altså etter kjøpet og ser den har fått mye skryt "her og der".
    Blir nervøs når jeg ser at lampen kun er garantert i 3mnd, kan dette stemme? Kan bli dyrt i lengden for både jeg og guttebassen spiller mye ps3 og jeg og kona er filmelskere. Kunne jo gått for et 70"Sharp tv og ungått lampeskifting og db-trøbbel..
    Kinoen min er 2mbred som passer min 3seters perfekt. Lengden er 3.5m, der jeg vel får lerretet(80") ca 3 meter i fra sitteposisjon. Sitter da med HW30 rett over hodet.
    Jeg bruker Ps3 som kilde og vil ha HDlyden min!! Men leser en annen plass på forumet at PS3 ikke kan levere godlyd når man ser i 3D.:neutral: Kan dette ungås eller må jeg kjøpe meg en ny bdspiller? Må jeg gå for en spiller med 2HDMI ut? Greit for meg og kjøpe en ny BDspiller siden PS3en bråker litt mer nå.. etter noen tusen timer med film og gaming.
    Hvilken spiller ville dere gått for dersom dere vil ha 3D og HDlyd?
    Kjører lyd og bilde gjennom min Yamaha som IKKE er 3dklar. Ser for meg at løsningen ville vært en BDspiller med 2HDMI der jeg sender lyd til Yamahaen og en HDMI rett i sony vpl-hw308) Eller tenker jeg for vanskelig?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bra prosseserer HW-30 bildet i forhold til bdspillere. Ser at flere erfarne kjøper OPPOspillere, og da går jeg ut i fra at dere bruker komponent, ellers er det vel prosjektoren som må gjøre jobben?

Har yamaha 3067, og kommer alltid til og la den prossesere lyden. (HDMI)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3067 er en 3d klar receiver. Trenger ikke bluray med 2 hdmi..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    3067 er en 3d klar receiver. Trenger ikke bluray med 2 hdmi..
    Ja det var den jo. Tenkte at 3d ikke var noe når jeg kjøpte den:-D , men nå bryr jeg meg siden kona bryr seg:-D Alt blir jo enklere når sjefen er med på laget:-D
    Takker! Nesten litt flaut, men alikevel så herligops: :-P
    Skal sjekke kinoen og tråden din8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Jippy en ny HW30, som kommer om et par uker....
    Nå leser jeg altså etter kjøpet og ser den har fått mye skryt "her og der".
    Blir nervøs når jeg ser at lampen kun er garantert i 3mnd, kan dette stemme? Kan bli dyrt i lengden for både jeg og guttebassen spiller mye ps3 og jeg og kona er filmelskere. Kunne jo gått for et 70"Sharp tv og ungått lampeskifting og db-trøbbel..
    Kinoen min er 2mbred som passer min 3seters perfekt. Lengden er 3.5m, der jeg vel får lerretet(80") ca 3 meter i fra sitteposisjon. Sitter da med HW30 rett over hodet.
    Jeg bruker Ps3 som kilde og vil ha HDlyden min!! Men leser en annen plass på forumet at PS3 ikke kan levere godlyd når man ser i 3D.:neutral: Kan dette ungås eller må jeg kjøpe meg en ny bdspiller? Må jeg gå for en spiller med 2HDMI ut? Greit for meg og kjøpe en ny BDspiller siden PS3en bråker litt mer nå.. etter noen tusen timer med film og gaming.
    Hvilken spiller ville dere gått for dersom dere vil ha 3D og HDlyd?
    Kjører lyd og bilde gjennom min Yamaha som IKKE er 3dklar. Ser for meg at løsningen ville vært en BDspiller med 2HDMI der jeg sender lyd til Yamahaen og en HDMI rett i sony vpl-hw308) Eller tenker jeg for vanskelig?
    Wow, stemmer dette? Vurderer denne selv, ble litt usikker nå... Mye koster det å bytte pære da, noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Intercom
    Wow, stemmer dette? Vurderer denne selv, ble litt usikker nå... Mye koster det å bytte pære da, noen som vet?
    Du kan få ny pære til $135 på Ebay.
    PROJECTOR LAMP FOR SONY LMPH202 LMP-H202 VPLHW30ES VPL-HW30ES VPL-HW30 VPLHW30 | eBay

Side 16 av 19 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •