Sony VPL-HW30 - 240Hz 3D - 3x lysutbyttet til VW90 i 3D - Full CMS - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 19 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 372
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Har lest om noen som hadde omtrent det samme problemet som deg.
    Jeg er ikke kjent med menystrukturen til HW30, men mener det skal være et valg som heter "Film Mode" under "Expert Settings" (engelsk meny, vet ikke hva det er på norsk). Kan du prøve og slå den av hvis den er på og teste igjen ?

Edit: Fant Engelsk manual på nettet. Under "Film Mode" har du valgene : Auto 1, Auto 2 og Off.
    Hei,

Dette løste problemet! Hva gjør denne innstillingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S-A
    Hei,

Dette løste problemet! Hva gjør denne innstillingen?
    Det har noe med pull down og gjøre mener jeg. Har ikke satt meg så godt inn i det. Men det har noe med måten projektoren behandler film og video signaler på, 24 fps for film og 25 fps for PAL video, 30 fps for NTSC.
    Auto 1 funksjonen er visst ikke helt 100% på å kjenne igjen signalene og roter det til der innimellom.
    Er sikkert noen som kan forklare dette bedre enn meg.

Fint at det løste seg da
    Mener HW50 også har samme "problemet" så er greit å vite at det er mulig og fikse.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Der kan´n se, lærer noe nytt hver dag gitt!! Da var det jo muligens projektoren som var problemet allikevel...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Der kan´n se, lærer noe nytt hver dag gitt!! Da var det jo muligens projektoren som var problemet allikevel...

Skal teste dette etterpå og sier fra hvordan det gikk. Har konkludert med at det må være projektoren som tuller, for som sagt gir nøyaktig samme kilde og samme tilkoblinger ingen hakking på tv. Har kun koblet til en tv på samme sted for å utelukke problemer i signalveiene. Og bluray gir ingen hakking, så båndbredde er ikke problemet. Streamer via kablet nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har noe med pull down og gjøre mener jeg. Har ikke satt meg så godt inn i det. Men det har noe med måten projektoren behandler film og video signaler på, 24 fps for film og 25 fps for PAL video, 30 fps for NTSC.
    Auto 1 funksjonen er visst ikke helt 100% på å kjenne igjen signalene og roter det til der innimellom.

Fint at det løste seg da
    Mener HW50 også har samme "problemet" så er greit å vite at det er mulig og fikse.
    Det forklarer hvorfor det kun gjelder noen titler. Takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Skal teste dette etterpå og sier fra hvordan det gikk. Har konkludert med at det må være projektoren som tuller, for som sagt gir nøyaktig samme kilde og samme tilkoblinger ingen hakking på tv. Har kun koblet til en tv på samme sted for å utelukke problemer i signalveiene. Og bluray gir ingen hakking, så båndbredde er ikke problemet. Streamer via kablet nett.
    Rimelig sikker på at det løser problemet ditt. Jeg hadde nøyaktig det samme problemet.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S-A
    Rimelig sikker på at det løser problemet ditt. Jeg hadde nøyaktig det samme problemet.
    Akkurat hva man har forum til! Bra folkens. Det løste problemet for meg også. Et eksempel på en film som hakket var The Illusionist. En som ikke gjør det er Something About Mary. Nå kan jeg endelig få fullt utbytte av utvalget!

Og nok en seier for Vudu sitt HDX-format. Hadde aldri problem med filmer derfra. Bare Netflix og noen få Xbox Video titler. På Xbox video var det gjerne de med best bilde som hakket mest. Spørs om ikke Sony må gi oss en firmwareoppdatering, for det film mode greiene virker jo noe korrupt.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fint at det løste seg da

U da man!!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Default står denne i auto, så det er neppe projektoren som tuller det til. Det som antakelig kan forårsake problemet, er om du spiller av elendige rippede filmer, der all flagg-info er fjernet? Da aner jo ikke projektoren hvordan den skal dekode kildematerialet
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Default står denne i auto, så det er neppe projektoren som tuller det til. Det som antakelig forårsaker problemet, er at du spiller av elendige rippede filmer, der all flagg-info er fjernet? Da aner jo ikke projektoren hvordan den skal dekode kildematerialet

Default er Auto 1 i Cinema 1. Jeg ripper ikke filmer sjøl. Men streamer mye, og betaler for det. Om projektoren ikke klarer å vise bilder som andre fremvisere har null problemer med er det naturligvis et problem med projektoren. Vet du har litt følelser for akkurat denne maskinen, men du trenger ikke disse mitt valg av signalkilder av den grunn. Men problemet er løst, dog sitter det sikkert mange og irriterer seg og det er et problem for Sony.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Default står denne i auto, så det er neppe projektoren som tuller det til. Det som antakelig kan forårsake problemet, er om du spiller av elendige rippede filmer, der all flagg-info er fjernet? Da aner jo ikke projektoren hvordan den skal dekode kildematerialet
    Forøvrig er ikke formatene elendige. Netflix er ikke spesielt bra, men Vudu HDX og Xbox video er helt utmerket. Det eneste jeg trenger bluerayspiller til er faktisk 3D i full HD. Grunnen til at jeg bruker disse tjenestene er nettopp det at jeg ikke gidder å tenke på koding og formater. Jeg vil trykke på knappen og få bilde og lyd som er bra, og det får jeg. Det må være minst et tiår siden jeg gadd å kopiere noe som helst.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, har ingen følelser for noe som helst projektor, eller elektronikk for den sakens skyld.
    Og når jeg nevnte elendig ripp, så var det ikke men henstilling til hva du selv måtte finne på å gjøre, men nettopp fordi du allerede hadde nevnt Netflix. Hvis ikke det de leverer er elendig ripp, så vet ikke jeg.
    Forøvrig er det ikke en feil i projektoren, da dette står beskrevet i brukermanualen, og projektoren har en funksjon for å detektere riktig på filmer som ikke er flagget korrekt ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er en feil eller om det er slik Sony har tenkt det skal fungere vet jeg ikke.
    Men en ting er sikkert er at det ikke fungerer optimalt og er litt klønete, på andre TVer og projektorer fungerer det helt fint (sikkert ikke alle). På TW9000 som jeg hadde og Kuroen var det aldri noe problem, de kunne stå på Auto (het vel ikke auto på Kuroen) og klarte fint og detektere signalene. Har brukt de på de samme tjenestene som de over her hadde problemer med.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

linse justering

Har noen opplevd problem med den vertikale og horisontale linsejusteringen?
    Når jeg nærmer meg de yterste områdene så skyver den ikke lenger bildet rett vertikalt eller horisontalt, men istedet veldig skrått. Det gjør det vanskelig å få bildet plassert riktig. Jeg opplever også at bildet har blitt noe buet nede (eller oppe relativt til projektoren ettersom den henger i taket). Antar at dette også har noe med linsen å gjøre? Jeg bruker rammelerret og det har ikke vært flyttet eller rørt siden montering, så det skal ikke ha noe med det å gjøre.

Neste projektor blir garantert en med motorisert linse!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper lite med motorisering, når du i utgangspunktet beveger deg utenfor linse-juseringens "arbeidsområde".
    Dette løser du ved å flytte projektoren ørlite grann mot senter i lerretet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper lite med motorisering, når du i utgangspunktet beveger deg utenfor linse-juseringens "arbeidsområde".
    Dette løser du ved å flytte projektoren ørlite grann mot senter i lerretet.
    Ok, så jeg er utenfor arbeidsområdet? Jeg er i ytterkant på den vertikale forskyvningen, men horisontale skal være tilnærmet i sentrum. Alikevell så må jeg bruke den horisontale mye og bildet blir skyvd skrått. Kan ikke huske at den oppførte seg sånn da jeg fikk den. Ingen med samme erfaring?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lavvann
    Ok, så jeg er utenfor arbeidsområdet? Jeg er i ytterkant på den vertikale forskyvningen, men horisontale skal være tilnærmet i sentrum. Alikevell så må jeg bruke den horisontale mye og bildet blir skyvd skrått. Kan ikke huske at den oppførte seg sånn da jeg fikk den. Ingen med samme erfaring?
    Min er også slik. Man kan rett og slett ikke justere like langt som hjulene vandrer. Det er sikkert ikke bra å tvinge dette. Så flytt heller projektoren mer mot senter som Gorm sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen opplevd problem med den vertikale og horisontale linsejusteringen?
    Når jeg nærmer meg de yterste områdene så skyver den ikke lenger bildet rett vertikalt eller horisontalt, men istedet veldig skrått. Det gjør det vanskelig å få bildet plassert riktig. Jeg opplever også at bildet har blitt noe buet nede (eller oppe relativt til projektoren ettersom den henger i taket). Antar at dette også har noe med linsen å gjøre? Jeg bruker rammelerret og det har ikke vært flyttet eller rørt siden montering, så det skal ikke ha noe med det å gjøre.

Neste projektor blir garantert en med motorisert linse!
    Det er ikke noe galt med projektoren hvis jeg har forstått deg riktig.
    Problemet er at du ikke kan bruke linsejusteringen maksimalt vertikalt og horisontalt samtidig. Bildet flyttes ikke innefor en firkant, men et oktogram.
    F.eks. hvis du har flyttet bildet ned maks vertikalt og skal justere horisontalt vil bilde flytte seg skrått oppover.

Her er et bilde så du kan se hva som skjer.

Sony VPL-HW30 - 240Hz 3D - 3x lysutbyttet til VW90 i 3D - Full CMS-sony-lens-shift-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe galt med projektoren hvis jeg har forstått deg riktig.
    Problemet er at du ikke kan bruke linsejusteringen maksimalt vertikalt og horisontalt samtidig. Bildet flyttes ikke innefor en firkant, men et oktogram.
    F.eks. hvis du har flyttet bildet ned maks vertikalt og skal justere horisontalt vil bilde flytte seg skrått oppover.

Her er et bilde så du kan se hva som skjer.

Sony VPL-HW30 - 240Hz 3D - 3x lysutbyttet til VW90 i 3D - Full CMS-sony-lens-shift-jpg
    Aha, så det er sånn det fungerer! Takk for forklaringen!
    Jeg får ta å vinkle projektoren noe nedover, som Gorm sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, så det er sånn det fungerer! Takk for forklaringen!
    Jeg får ta å vinkle projektoren noe nedover, som Gorm sier.
    Tror nok ikke han mente at du skulle vinkle prosjektoren.
    Hvis du vinkler den ender du opp med en trapes form på bilde og må bruke keystone for å rette opp.
    Å bruke keystone er vel noe en prøver å ungå da det går ut over bildekvaliteten. Hvor mye det "ødelegger" vet jeg ikke da jeg ikke har brukt keystone på en projektor på evigheter. Moderne projektorer er vel gjerne bedre på dette en det var før.
    Du få jo nesten bare prøve og se om det er noe du kan leve med. Hvis ikke, er vel det beste å senke projektoren litt (om mulig).

Side 15 av 19 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •