Sony VPL-HW30 - 240Hz 3D - 3x lysutbyttet til VW90 i 3D - Full CMS - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 19 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 372
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forskjellene du skisserer høres i all hovedsak ut som design-forskjeller. Men selve glassene/teknikken/elektronikken er svært lik?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ensete som skiller i så måte, er fargetonen på polariseringsfilteret. Det er litt "gulere" på Sony brillene. Det er altså ikke mulig å oppnå samme fargetemperatur derom man benytter begge typer briller samtidig. Hvor stor betydning det har for 3D opplevelsen, kan selvsagt diskuteres.
    Når jeg kalibrerer for Sony brillene, pleier jeg å øke intensiteten i blått (blå gain), for å kompensere for gulstikket i brillene. Dette må som oftest gjøres i service-menyen, siden HW30 ikke har eget fargetemperatur-minne for 3D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for infor, Gorm. Vil du si at 104-brillene er mer fargenøytrale enn Sony-brillene? Dette må vel i så fall kunne kalles en fordel (for 2D/3D visning)?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er korrekt ja. Men husk også at projektoren er "kalibrert" fra fabrikk, og da har de sikkert hatt fargetonen i brilleglassene i bakhodet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er korrekt ja. Men husk også at projektoren er "kalibrert" fra fabrikk, og da har de sikkert hatt fargetonen i brilleglassene i bakhodet.
    Men om man får proff-kalibrert projektoren (av deg f.eks), så er det vel lettere å finne et "fargekompromiss" mellom 2D og 3D med 104-brillene?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitivt

Med dine ferdigheter er det heller ikke noe problem å lage en type maskering på brillene, ala det jeg testet ut. Om du i det hele tatt føler det trengs da. Flere jeg har diskutert dette med, mener refleksjonene ikke er noe issue
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitivt

Med dine ferdigheter er det heller ikke noe problem å lage en type maskering på brillene, ala det jeg testet ut. Om du i det hele tatt føler det trengs da. Flere jeg har diskutert dette med, mener refleksjonene ikke er noe issue
    Jeg bruker briller og er egentlig litt plaget med interne refleksjoner mellom glasslagene (i alle fall på kino). En slik molton-skjerming kan sikkert hjelpe og høres morsomt ut å prøve å lage. Det er jo mørkt i rommet så man trenger ikke bekymre seg for å se dum ut heller

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker monster sine briller med eksisterendes sender, eller må eg gjer noke spesielt for å pare dei med projektoren?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De jeg kjenner som har prøvd Monster sine briller, har solgt dem igjen med en gang. Forsto det slik at det ikke akkurat var "plug and play"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker dei nye sonybrillene på projektor, eller er det kun TV? Er det samme signal fra TV som fra projektor?

Sony aktive 3D-briller TDG-BR750 (sort) - Elkjøp

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun på TV
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De jeg kjenner som har prøvd Monster sine briller, har solgt dem igjen med en gang. Forsto det slik at det ikke akkurat var "plug and play"
    Så lenge ir senderen til monster brillene har kontakt med Sony sin ir sender så fungerer dette helt fint. Jeg brukte bare litt tid med å forstå oppkoblingen. Vet du det på forhånd så er det "plug & play! :grin:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster sine må vel tunes via PC, for å få dem like cross-talk frie som originalbrillene (når du kjører Sony panelene på høyeste hastighet)?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også fått en hw30 i hus. Å gå fra en hitachi pj-tx300 til dette var jo bare helt fantastisk! Er jo som natt og dag, som en sommerbris vs tsunami. Nå har ikke jeg mye og sammenligne med,men det eneste ordet som popper opp er: Rått! Selv om jeg har lyse vegger og tak så gjør denne en formidabel jobb. Takk tll Gorm for proffkalibrering.

Eneste jeg slet med en stund var/er 3D. Jeg hadde bestilt meg to 3D filmer, fikk riktig nok bare en av de,men får etterlyse den andre hvis den ikke dukker opp, nok om det. PS3 er kilden, jeg fyrte i gang Transformes: Dark Of The Moon 3D. Satte på 3D brillene og satt spent og venta. Eneste som møter meg er en loop sekvens på forskellige språk som kort fortalt forklarer at man trenger 3D kompatibelt utstyr og at denne discen ikke har 2D matriale. Eh.. Ja, det visste jeg jo. Sitter i 3 min og håper på at denne skal forsvinne, men den gang ei.

Så var det å feilsøke. Av med hw30, ut og inn med alle kabler. Bytter til kabler jeg vet er high speed. Kobler utenom reciver og rett til kilde. Neida, ikke noe funker. Til slutt går jeg lei og bestemmer meg for å laste ned en snutt. Var like før jeg ga f... i hele 3D opplevelsen,var jo ikke det som var viktig for meg, men av prinsipp så måtte jeg til bunns i saken. Fant en LG 3D demo, som jeg lastet ned og streamet til PS3. Til min store lettelse ble det 3D gitt.

Så konklusjonen ble at enten så er det PS3 sin feil eller så er det discen som har skylden. Begge deler virker jo veldig usannsynlig egentlig. PS3 støtter jo 3D og discen er jo helt ny. Ikke har jeg en annen kilde å prøve og heller ingen andre 3D filmer ennå. Noen andre som har dark of the moon 3D og ps3?

Uansett, strålende fornøyd med kjøpet,penger vel brukt.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du bør teste å kjøre Blu-ray-spilleren direkte inn i projektoren, fullt mulig det er receiveren som er synderen... Husk også at 3D-emitteren må være plugget inn i projektoren når du slår den på for at 3D skal være aktivert.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er prøvd, no luck.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster sine må vel tunes via PC, for å få dem like cross-talk frie som originalbrillene (når du kjører Sony panelene på høyeste hastighet)?

Tuning via PC tror jeg neppe du trenger, mulig jeg tar feil.. Men det er med en dings som du kan justere en del på i starsettet til brillene.

Det eneste som jeg har fått med meg angående PC bruk er at firmware kan oppgrades via den.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Tuning via PC tror jeg neppe du trenger, mulig jeg tar feil.. Men det er med en dings som du kan justere en del på i starsettet til brillene.

Det eneste som jeg har fått med meg angående PC bruk er at firmware kan oppgrades via den.

Jeg har hatt disse brillene og du kan fintune de på PC den du viser til tar mye grovere stepp enn det du kan på PC. For å få disse til å fungere optimalt må man tune via PC og det er ganske tungvint syns jeg, men det er de mest behagelige 3D brillene som finnes. Nå skal det sies at jeg kun har prøvd disse på VW90 og den var jo rett og slett helt ræva på 3D...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Da har jeg også fått en hw30 i hus. Å gå fra en hitachi pj-tx300 til dette var jo bare helt fantastisk! Er jo som natt og dag, som en sommerbris vs tsunami. Nå har ikke jeg mye og sammenligne med,men det eneste ordet som popper opp er: Rått! Selv om jeg har lyse vegger og tak så gjør denne en formidabel jobb. Takk tll Gorm for proffkalibrering.

Eneste jeg slet med en stund var/er 3D. Jeg hadde bestilt meg to 3D filmer, fikk riktig nok bare en av de,men får etterlyse den andre hvis den ikke dukker opp, nok om det. PS3 er kilden, jeg fyrte i gang Transformes: Dark Of The Moon 3D. Satte på 3D brillene og satt spent og venta. Eneste som møter meg er en loop sekvens på forskellige språk som kort fortalt forklarer at man trenger 3D kompatibelt utstyr og at denne discen ikke har 2D matriale. Eh.. Ja, det visste jeg jo. Sitter i 3 min og håper på at denne skal forsvinne, men den gang ei.

Så var det å feilsøke. Av med hw30, ut og inn med alle kabler. Bytter til kabler jeg vet er high speed. Kobler utenom reciver og rett til kilde. Neida, ikke noe funker. Til slutt går jeg lei og bestemmer meg for å laste ned en snutt. Var like før jeg ga f... i hele 3D opplevelsen,var jo ikke det som var viktig for meg, men av prinsipp så måtte jeg til bunns i saken. Fant en LG 3D demo, som jeg lastet ned og streamet til PS3. Til min store lettelse ble det 3D gitt.

Så konklusjonen ble at enten så er det PS3 sin feil eller så er det discen som har skylden. Begge deler virker jo veldig usannsynlig egentlig. PS3 støtter jo 3D og discen er jo helt ny. Ikke har jeg en annen kilde å prøve og heller ingen andre 3D filmer ennå. Noen andre som har dark of the moon 3D og ps3?

Uansett, strålende fornøyd med kjøpet,penger vel brukt.
    Har du prøvd å resette display settings på PS3?
    Har hatt dette problemet selv med PS3, og da hjalp dette.

Slå av PS3.
    Sørg for at projektor er på, og reciever med riktig kilde hvis du går igjennom reciever.

Etter PS3 er av, så trykker du og holder nede power knappen, da kommer først et "pip" så fortsetter du å holde til du hører et "pip" til, da kan du slippe.
    Nå er instillingene tilbakestillt, du vil etter hvert få bilde igjen og en beskjed om at nytt display eller lignende er funnet (husker ikke akkurat hva det står).
    Nå kan du sette opp display på nytt og da skal du også få spørsmål ang 3D om hvor stort bilde du har (i tommer).

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jeg ikke tenkt på. Flott tips og det funket utmerket. Takker