Sony VPL-HW30 - 240Hz 3D - 3x lysutbyttet til VW90 i 3D - Full CMS - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 19 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 372
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For ordens skyld, den er frekvensen på panelene som endres, brillene endrer ikke frekvens. Brilleglassene "jobber" på 50-60 hertz uansett. Det er IR-signalet som er forskjellig, og det er ikke sikkert dette endrer struktur, selv om hastigheten på panelene senkes.

Registrerer at Epson bytter system i kommende modeller, og går for samme RF-løsning som blant andre Panasonic. Sony går jo også inn i dette samarbeidet, så kanskje det kommer en oppdatert RF-emitter etter hvert?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    For ordens skyld, den er frekvensen på panelene som endres, brillene endrer ikke frekvens. Brilleglassene "jobber" på 50-60 hertz uansett. Det er IR-signalet som er forskjellig, og det er ikke sikkert dette endrer struktur, selv om hastigheten på panelene senkes.

Registrerer at Epson bytter system i kommende modeller, og går for samme RF-løsning som blant andre Panasonic. Sony går jo også inn i dette samarbeidet, så kanskje det kommer en oppdatert RF-emitter etter hvert?
    Så... De nye brillene fra Sony fungerer ikke sammen med HW30.. ennå..?

Ville du kjøpt HW30 i dag Gorm?
    Prisen ligger på ca 20' inkl 2 briller og emitter..

Noen andre du ville anbefalt foran denne?

Du har jo jobbet m disse en stund nå.
    Positive og Negative sider..?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "De nye brillene", er vel til TV-apparatene? Om de fungerer på projektorene aner jeg ikke, men vil tro disse er RF-basert og ikke IR?

Jeg ville kjøpt den, om den passer rommet og lerretet. Prisen inkludert "3D-pakke" er det jo ikke noe å si på, for det er vel billigst i klassen?

Om andre kandidater er verd å vurdere, er ikke lett å svare på uten å kjenne rommet og lerretet
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "De nye brillene", er vel til TV-apparatene? Om de fungerer på projektorene aner jeg ikke, men vil tro disse er RF-basert og ikke IR?

Jeg ville kjøpt den, om den passer rommet og lerretet. Prisen inkludert "3D-pakke" er det jo ikke noe å si på, for det er vel billigst i klassen?

Om andre kandidater er verd å vurdere, er ikke lett å svare på uten å kjenne rommet og lerretet
    Høres jo bra ut..

Rommet er 5x6 meter, hvitt tak, mørk grå/brune vegger og god lyskontroll.

Lerret er DreamScreen Tab V3 DynaGrey
    Panasonic DMP-BDT310 Blu-ray avspiller
    HD (1080p) sat mottaker

Vil ha best mulig punch/lys tror jeg.. (?)
    Ser endel mkv 720p tv-serier + BluRay + sport/fotball og nå også 3D BD..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke andre briller fungerer til hw30. Er brillene fra xpand et alternativ som fungerer på emitteren til Sony?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fungerer ja, i alle fall X104. Om de er noe bedre, er jo en helt annen sak?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er nok selve lukkehastigheten på brillene som endres, altså antallet ganger brillene åpner og lukker, da akkompagnert av tilsvarende hastighetsendring på panalet. På Xpand X103, som ikke støtter med enn 120 (altså 60x2) lukkesekvenser i sekundet, fungerte det å redusere hastigheten på lukkeren til innenfor brillenes nivå på Sony f.eks....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...mulig du blander dette med Epson; der kjører de jo 240Hz pr. lukkesekvens på 60, altså 4 "flash" hver gang brillene åpner og lukker og dermed både bedre flyt i bildet og økt lysutbytte. Sony på sin side kjører faktisk frekvens, dvs. de viser bildet bare en gang pr. lukkesekvens, men booster spenningen hver gang bildet flasher / lukkeren åpnes for å gi økt lysutbytte (som er det som utgjør forskjellen i 3D-effekten fra VW90 til HW30).

Er også derfor Sonyen virker veldig rolig i "low" lysutbytte for de som måtte være spesielt følsomme for aktiv 3D. Dessverre tar fremdeles såpass høy åpne/lukkefrekvens litt mye lysutbytte, men dette blir nok enda bedre fremover...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk faktisk Monster brillene til å fungere. Bildet ble mye bedre/lysere en Sony brillene..8)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Fikk faktisk Monster brillene til å fungere. Bildet ble mye bedre/lysere en Sony brillene..8)
    Hvor fikk du tak i Monster briller?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte mine på Ebay. Men de kan også kjøpes på Avshop.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det er nok selve lukkehastigheten på brillene som endres, altså antallet ganger brillene åpner og lukker, da akkompagnert av tilsvarende hastighetsendring på panalet. På Xpand X103, som ikke støtter med enn 120 (altså 60x2) lukkesekvenser i sekundet, fungerte det å redusere hastigheten på lukkeren til innenfor brillenes nivå på Sony f.eks....

Du ser fortsatt bare 60Hz per øye (tot 120 Hz) gjennom Sony brillene, selv om bildebrikkene jobber på 240Hz, det er derfor man taper mye mer lys på VW90. Dette tillater lengre lukketider på hvert brilleglass, der panelet er "svart". Dette kompenseres med 30% "boost" i lysstyrke hver gang glassene er åpne (fortsatt 120 HZ) på HW30 og VW95.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Du ser fortsatt bare 60Hz per øye (tot 120 Hz) gjennom Sony brillene, selv om bildebrikkene jobber på 240Hz, det er derfor man taper mye mer lys på VW90. Dette tillater lengre lukketider på hvert brilleglass, der panelet er "svart". Dette kompenseres med 30% "boost" i lysstyrke hver gang glassene er åpne (fortsatt 120 HZ) på HW30 og VW95.
    Slik jeg har forstått dette kjøres brillene fysisk på 120 shuttere pr. glass, altså totalt 240 pr. sekund på Sony når projektoren kjøres på "low", dvs. raskeste shutterhastighet... Trodde jeg hadde forstått dette denne gangen, men er jo mulig jeg har misforstått noe - får sjekke med Sony på IFA!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har et problem med min HW30ES: jeg får ikke sett på 3D materiale. Jeg får ikke tilgang til 3D menyen engang (som vist i manualen). Det eneste jeg ser hver gang jeg prøver å komme inn i 3D modus er "Not Applicable" på skjermen.

Samme BluRay spiller, HDMI kable(r) og filmer jeg prøver på HW30 fungerer uten problemer på min 3D TV i stua. For info er HW30 sin IR sender plugget inn hele tiden.

Vet dere hva som kan være feil? Det virker som 3D er slått av...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du er helt sikker på ir emitteren har kontakt med brillene?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    idag har jeg den berømte benq W5000. blir det stor forskjell hvis jeg oppgraderer?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Og du er helt sikker på ir emitteren har kontakt med brillene?
    Jeg tror at jeg har prøvd en eller to. Må ir emitteren har kontakt med brillene for å komme inni 3D menyen? Det høres litt klønete ut fra Sony sin side hvis det stemmer...

Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    idag har jeg den berømte benq W5000. blir det stor forskjell hvis jeg oppgraderer?
    Ja, uten tvil om det. Søk på forumet. Gorm har allerede skrevet om dette et sted.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren må mates med 3D-signal, og emitteren må ha vært tilkoblet før du skrur på projektoren. Emitteren kan ikke se brillene, så om disse er av eller på, spiller ingen rolle.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Jeg fikk det til til slutt...

Problemet var vel at jeg koblet IR emitteren når projektoren var på ops:

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Epson får mye "pepper" for lag i spill. Fant akkurat ut at HW30 ruler i denne disiplinen. 30ms lag, må da være akseptabelt selv for relativt "hardcore" gamere?
    Fikk projektoren i går, men det ble ganske mange timer Battlefield 3. Kan bekrefte at den ruler på spill. Det flyter glatt som de beste monitorene egentlig. Spesielt når man flyr får man godfølelsen. Det er nesten så man får inntrykk av at Xbox 360 har fått oppgradert GPUen og leverer minst dobbelt så høy framerate som før. I tillegg er det nå mulig å skille detaljer i både mørke og lyse scener, noe som er et kjempeproblem i BF3 om skjermen ikke strekker til. Tidligere måtte jeg bruke ulike oppsett på ulike kart fordi det enten var for mye eller for lite lys i selve kartene til DICE. Nå er det bare å la det kjøre på samme innstilling hele tiden.

Epson 3200 var omtrent ubrukelig til BF3. Mye dårligere enn Benq PE8720.

Side 11 av 19 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •