Sony VPL-HW30 - 240Hz 3D - 3x lysutbyttet til VW90 i 3D - Full CMS - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 19 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 372
    Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Boye
    Svært fornøyd jeg også, kommer fra en Panasonic PTAE700. Var redd det ikke var nok zoom (liten leilighet, 3m avstand), men mer en nok! Et beist av en boks, ikke vannt til så stor "kasse". Som gjør null og niks, den står stolt og man lærer å respektere den temmelig fort Liker fargejusteringene og manuell iris kontroll kombinert med en av svært mange gammapresets/kurver.

Blitt mye Mass Effect 3 for å si det sånn, måtte ta en kraftig kaffe før møte på jobb idag Oppe til langt på natt...veldig mange dager på rad nå.

Nydelig å slippe å tenke støy når det projiseres. Uten tvil verdt prislappen. Mer en lyssterk nok for min del iallefall, poppet i bildet var enormt. Imponerende sortnivå selv i lyse scener, om det gir mening

Mer fornøyd med avisynth sin frameinterpolering men hey, valgmuligheter er alltid bra og avisynth hjelper lite for xbox360 FI på spill, litt "odd", ettersom det virker som den tilpasser seg fremfor å kjøre konstant slik at effekten blir veldig lik VSYNC hvor man hopper mellom 60FPS og 30FPS i spill. Ikke bra, men gjør null og niks - man kan velge!

Input lag, ikke merkbart i det hele tatt, men så var PTAE700 ganske bra på det området. BRA!
    Dette hørtes bra ut! Er det lov å spørre hvor stort lerret du bruker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hvit vegg faktisk (små Osloleiligheter, tar det man kan bruke..), ca. 100". 84" Adeo rammelerret ligger på Sørlandet. Savner det, veldig.

Altså, å ha hjemmekino i en himla blokk midt i Oslo, det er ingen lek. Burde nesten kjøpe leilighet litt avsides. Savner kveldene og nettene når subwooferen kunne dure avgårde, nå er 12 tommeren dratt ut av støpselet i frykt for at blokka skulle flytte seg.

Edit: kanskje litt merkelig skrevet, men leiligheten jeg bor i er "byggeblokk". Når jeg flyttet inn stod det faktisk leiligheter utenfor, klare til å monteres. En subwoofer i sånne rom, hvit mur i alle kanter, jesus for en bassboom. Selv en nusselig blåtanns Jambox høytaler høres 5 ganger mer mektig enn de fysiske lovene skulle tilsi.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Epson får mye "pepper" for lag i spill. Fant akkurat ut at HW30 ruler i denne disiplinen. 30ms lag, må da være akseptabelt selv for relativt "hardcore" gamere?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer helt an på hva du spiller. Feks når jeg spilte Quake3 så måtte jeg spille annerledes når jeg spilte på nettet kontra på lan(60 ms vs 5 ms) fordi jeg måtte sikte annerledes.

Jeg tviler tho på om dette har så mye å si i forhold til spillkonsoller(hvor mange spiller egentlig pc spill på en prosjektor over lengre tid?) der du har latency på kontrolleren, kontrolleren er upresis(sammenliknet med mus/tastatur kombo..) og evt. trådløs wifi. Men hvis du er dønnseriøs på latency og bruker pc til å spille fastpaced fps spill, så vil du nok merke forskjell.
    Men der og har du mer enn nok av andre utfordringer før du kan begynne å bekymre deg over 30 ms lag fra projen :P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ikon
    Kommer helt an på hva du spiller. Feks når jeg spilte Quake3 så måtte jeg spille annerledes når jeg spilte på nettet kontra på lan(60 ms vs 5 ms) fordi jeg måtte sikte annerledes.

Jeg tviler tho på om dette har så mye å si i forhold til spillkonsoller(hvor mange spiller egentlig pc spill på en prosjektor over lengre tid?) der du har latency på kontrolleren, kontrolleren er upresis(sammenliknet med mus/tastatur kombo..) og evt. trådløs wifi. Men hvis du er dønnseriøs på latency og bruker pc til å spille fastpaced fps spill, så vil du nok merke forskjell.
    Men der og har du mer enn nok av andre utfordringer før du kan begynne å bekymre deg over 30 ms lag fra projen :P
    Spiller med PC og Xbox 360 på VW95. Kontroller vs Mus/tastatur er en preferansegreie, og ingen utfordring å bekymre seg over.

Ellers, spilt Battlefield 3 på PC'n på VW95. Synes ikke input lag er noe problem der når jeg har PJ'n "gaming modus".

Newcomer AlfaThor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lensshift låser zoom

Hei!
    Driver akkurat og setter opp min nyervervede hw 30. Har projektoren stående på en hylle bak i rommet og stusser litt på følgende. Det virker som om bruk av lensshift, som jeg må gjøre for å få flyttet bildet nedover, låser zoomringen. Dvs at det er begrensent hvor mye jeg får zoomet inn bildet. Kjører tilbake lensshiften (bilde i taket) så får jeg zoomet alt jeg trenger. Det virker også som at når jeg bruker lensshift horisontalt, så går den litt på skrå, om dere skjønner. Ikke helt i vater. Noen som har vært borte i tilsvarende?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlfaThor
    Hei!
    Driver akkurat og setter opp min nyervervede hw 30. Har projektoren stående på en hylle bak i rommet og stusser litt på følgende. Det virker som om bruk av lensshift, som jeg må gjøre for å få flyttet bildet nedover, låser zoomringen. Dvs at det er begrensent hvor mye jeg får zoomet inn bildet. Kjører tilbake lensshiften (bilde i taket) så får jeg zoomet alt jeg trenger. Det virker også som at når jeg bruker lensshift horisontalt, så går den litt på skrå, om dere skjønner. Ikke helt i vater. Noen som har vært borte i tilsvarende?
    Ingen som har vært borte i tilsvarende??

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett mange projektorer bygget på denne plattformen, og har aldri opplevd noe slikt. Dette må skyldes en teknisk feil? Enten feilmontert fra fabrikk, eller skadet i transport? Var den slik når du fikk den ville jeg påberopt DOA, og krevd nylevering.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg har sett mange projektorer bygget på denne plattformen, og har aldri opplevd noe slikt. Dette må skyldes en teknisk feil? Enten feilmontert fra fabrikk, eller skadet i transport? Var den slik når du fikk den ville jeg påberopt DOA, og krevd nylevering.
    Den var slik når jeg fikk den, ja. Har snakket m Daniel på Avshop og han sjekket de de hadde inne. De var også sånn...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK?
    Feil på en serie? Jeg har i alle fall ikke opplevde dette før. Fikk en bekjent til å sjekke sin i sted (maks lens-shift både opp og ned), og han har heller ikke dette problemet. Zoom-ringen flyter fritt hele tiden. Det sier seg selv, at lens-shift ikke skal låse muligheten til å benytte zoom!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hvis man bruker horisontal lens shift kombinert med maks vertical lens shift, kan man da "bruke opp" klaringen til zoom/focus jisteing rundt linsen, og kanskje få en slik Zoom lås situasjon...?

Hvis man må bruke lens shift ut mot maks områdene, kan det kanskje være en ide å flytte projektoren litt slik at man ikke trenger dette. Vet ikke om det er tilfelle med det zoom låsingen, men generellt er vel de optiske egenskapene bedre i senter av en linse i forhold til ytterkantene.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlfaThor
    Den var slik når jeg fikk den, ja. Har snakket m Daniel på Avshop og han sjekket de de hadde inne. De var også sånn...

I følge Daniel så sjekkes dette nå opp i mot Sony internasjonalt, så får vi se hva utfallet blir...

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke fått for mye tid med min nye pj. Men når jeg nå ser på en film var jeg innom menyen og der sto det under i - 1080/60p. Er dette riktig på en BD-film?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er ikke rett. Sjekk at BD-spilleren er satt opp til å gi 24p, og at receiveren står i HDMI pass-trough modus
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, BD-spilleren var ikke satt opp til å spille av 1080/24. Nå er det riktig. Jeg kommer tilbake med inntrykk når jeg har fått litt mere tid med prosjektoren.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har ett kanskje litt dumt spm.

Jeg har en HW30, er det mulig og stille inn slik at den går i "dvale" vis den ikke får signaler inn? har skjedd ett par ganger at jeg har glemt og slå den av, er jo fryktelig dumt om den da står og teller timer på pæra..

Stian

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Hei, jeg har ett kanskje litt dumt spm.

Jeg har en HW30, er det mulig og stille inn slik at den går i "dvale" vis den ikke får signaler inn? har skjedd ett par ganger at jeg har glemt og slå den av, er jo fryktelig dumt om den da står og teller timer på pæra..

Stian
    "Power Saving"

Sets the power saving mode.
    When set to “On”, the projector goes into power saving mode if no
    signal is input for 10 minutes. At that time, the ON/STANDBY
    indicator lights in orange, then the screen becomes dark. In power
    saving mode, the power saving mode is cancelled if a signal is input
    or any button on the projector or the remote control is pressed. If you
    do not want to set the projector to power saving mode, select “Off

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3D briller og HW30..?

Ser at Sony har kommet med nye 3D briller..
    TDG-BR750
    TDG-BR750 (TDGBR750, TDGBR750) : Tilbehørssøker : Sony

Disse får MASSE skryt i bruk sammen med Sony 3D TV'er..

Leser dog at disse visstnok IKKE fungerer sammen med 3D projektorene..?

Noen som har prøvd dem?
    Skal finnes "filter" som man kan legge på utsiden av brillene, for å få dem til å fungere sammen med HW30..

Dersom jeg skal kjøpe 3D projektor nå, eventuelt veldig snart..
    Vil dere fremdeles anbefale HW30, dersom jeg ikke ønsker å bruke mer enn ca 20.000,- ?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De brillene som var med HW30 var lite gode å ha på hodet må jeg si, Synd at mine Monster Max 3D vision ikke virker direkte på HW30 for de er gode å ha på. Ser det finnes en DIY på nett for å få de til å fungere. :-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...mulig Monster-brillene funker om du velger "maks brightness" på 3D, for da kjøres lukkefrekvensen ned fra 240 til 120Hz...?

Side 10 av 19 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •