Ny projektor; w6500, tw3600 eller hc4000!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer wilkenz sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny projektor; w6500, tw3600 eller hc4000!

Hei!

Skal investere i ny projektor, samt lerret.

Har tittet litt rundt, og sett litt på testen som var i lyd & bilde for litt siden -> 5 rimelige HD-projektorer | Lyd & Bilde <-. De jeg har funnet interessante i min prisklasse er i utgangspunktet Benq w6500, Epson tw3600, Mitsubishi hc4000. Ser at komplett selger Infocus sp8600 for 6000,- for tiden, så om noen har noen formening om denne hadde jeg satt pris på det!

De tre første projektorene hadde jeg tenkt å isåfall påkoste en full kalibrering hos avshop. Vil dette endre på rangeringen slik lyd & bilde har satt de? Av en eller annen grunn ser jeg for meg at med en slik kalibrering kommer w6500 seirende ut…

Hadde engentlig sett for meg epson som en kandidat, ut ifra den testen. Har vært litt, bare litt, plaget av regnbuer på min gamle projectiondesign action! model one, så tenkte lcd kanskje var veien å gå. Har likevel begynt å snuse på w6500. Er jo litt billigere, og den er jo litt mer lyssterk.

Skal bruke projektoren i stua. Har et vindu på siden, som jeg får dekket ganske godt, men smetter litt lys inn på hver side av rullgardinen. Tenkte umiddelbart at dette kanskje gjorde at jeg trengte en lyssterk projektor..? Men er ikke store lysmengden som slipper inn.

Skal brukes til film og ps3...

Avstand fra projektor blir ca. 3,5 m. Lerretsstørrelsen tenkte jeg skulle være 92", og av typen AVshop.no / DreamScreen V2 DynaGrey White AutoManual 203cm/92".

Noen innspill?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva valgte du? Jeg er i omtrent samme situasjon som deg. Har også et vindu inn på siden med rullgardin. Jeg skal også ha den i stuen... SOS

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •