Problemer med Sony VPL-HW15 pære

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Sony VPL-HW15 pære

Hei!
    Har en Sony VPL-HW15 projektor. Den er akkurat 1 år gammel og har gått ca. 780t. Da jeg skulle starte den idag var den død. Det blinker rødt i LAMP/COVER lampen(repetisjonsfrekvens på 3 blink). Den starter riktignok og blinker grønt på ON/STANDBY en stund, men skrur seg av. Det betyr jo at pæren er finito har jeg forstått. Men er det ikke slik at man skal få melding på skjermen når dette nærmer seg? Eller at farger etc blir dårligere? Har ikke fått noen melding eller hint om at den nærmet seg slutten. Skal dette skje? Synes kanskje 780t var litt lite. Hadde vært fint med svar fra noen som har peiling på dette.

På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at dette er ikke lange levetiden på en lampe.

Men dette er tross alt en "vanlig lampe" og flere faktorere spiller inn på levetiden.

Faktorer som reduserer levetiden: - Strømbrudd. - Viberasjoner. - Feil plassering (for eksempel i en boks). - Flytting eller "dunk" mens lampen er varm. - Veldig ofte av/på. - Lange perioder i kontinuerlig drift. - Problem med kjøling etter manglende rens av filter (støvfullt rom etc)....

Derav har Sony har bare 3 mnd lampegaranti, så her må du nok ut med noen lapper for ny lampe rett og slett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ofte det samme problemet på min projektor. Prøv å ta ut pæren og sett den inn igjen og se om den slår seg på da. Virker som det er en form for kontaktproblemer på min.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Kjøpte ny pære på Ebay. 1054,- inkl. frakt. (nei til moms også) Nå virker det igjen. Blir spennende å se hvor lenge denne pæren holder. Verdt et forsøk synes jeg, kontra det å betale 2599,- her for "orginal".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •