Mitsubishi HC4000 avstand fra lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mitsubishi HC4000 avstand fra lerret

Jeg har ett rom på 3,5m * 2,5m, og jeg kan grunnet en dør bak i rommet ikke sitte lenger unna enn 3 meter fra lerret.

Hvor stort lerret kan man bruke da før det blir ubehaglig å se på.
    Har hørt at man kan gange lerret str med 1,5, stemmer dette?

Og hvilket lerret kan anbefales? (det er ett helt mørkt rom, og budsjettet ligger på rundt 4000 kr)

Er Mitsubishi HC4000 å anbefale i budsjettklassen under 20 000?

På forhånd takk for svar

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nockturn
    Jeg har ett rom på 3,5m * 2,5m, og jeg kan grunnet en dør bak i rommet ikke sitte lenger unna enn 3 meter fra lerret.

Hvor stort lerret kan man bruke da før det blir ubehaglig å se på.
    Har hørt at man kan gange lerret str med 1,5, stemmer dette?

Og hvilket lerret kan anbefales? (det er ett helt mørkt rom, og budsjettet ligger på rundt 4000 kr)

Er Mitsubishi HC4000 å anbefale i budsjettklassen under 20 000?

På forhånd takk for svar
    Med sitteavstand på ca 3m, er min personlige mening av man fint kan ha 100-110". Alle er nok ikke enige meg meg i det, og det kommer veldig mye an på smak og behag.

For å anbefale lerret så er det viktig å vite mer om rommet (farger, lyskontrol etc.). Det samme gjelder for valg av projektor.

HC4000 har absolutt sine styrker, men i prisklassen under 20K så har vi også Sony VPL-HW20 og Epson EMP-TW5500 og EMP-TW4400, alle projektorer som totalt sett nok er hakket over HC4000.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man snakker om lerretstørrelse, snakker man da om bredden?
    I såfall har jeg sjekket mer rundt og kommet til at 92" bredde (16:9) vil være en grei størrelse.

Men når jeg sjekker med Projectorcentral så skal prosjektoravstand være 3,88 meter, men jeg kan ikke ha linse avstand lenger unna enn 3 meter, vil dette være ett problem?

Veggene er lyse, men det er uten vindu så rommet kan bli så mørkt jeg ønsker det.

Etter å ha lest noen anmeldelser av hc4000 og de andre du nevnte, så tror jeg at det er hc4000 jeg vil gå for.

Håper dere kan hjelpe meg med valg av lerret, for jeg skjønner ikke hva jeg skal se etter i jungelen av lerret der ute Om det er ramme eller ikke har ingenting å si.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •