Jeg har en BenQ W6500 som står montert på en treplate inntil bakveggen i rommet rett over sitteposisjon. Den står i en kjellerstue med lavt tak, slik at projektoren når nesten opp til taket (ca 10cm til taket fra toppen på proj). Dessverre støyer den litt for mye slik at den høres godt under stille partier i filmer og slikt. Hadde satt pris på tips om noen enkle og billige tiltak.

Har søkt litt rundt for å se hvilke alternativer folk anbefaler. En hush-box er ikke aktuelt, heller ikke montere ny vifte etc. Ser at noen har anbefalt å legge et tynt teppe under projektoren.

Beste og billigste alternativene jeg har funnet er på Biltema. De har noe lydisoleringsfilt som jeg vurderer å kjøpe for å ha i 2-3 lag under projektoren, samt feste litt til taket over den. Et annet alternativ er lyddempingsplatene deres i skumgummi, men hadde de hatt noen god effekt på projektorstøy? Det er ikke akkurat snakk om bass fra projektoren.

Rockwoll lydplate ser jeg anbefales til lydisolering av rom, men blir kanskje litt for mye styr, og litt tykt til å ha under projektoren og i taket?

Takk for tips!