Ny projektor - forslag mottas med interesse - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den har verikal og horisontal lens shift.

Official Sony VPL-VWPRO1 (VPL-HW20) Owner's Thread - AVS Forum

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Den har verikal og horisontal lens shift.

Official Sony VPL-VWPRO1 (VPL-HW20) Owner's Thread - AVS Forum
    Betryggende. På projectioncentral.com og hos forhandler i Norge manglet den infoen.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Da er Mitsubishi HC-6800 definitivt ute av diskusjonen basert på rådene jeg har fått i denne tråden.

Jeg sitter igjen med litt usikkerhet når jeg leser om støyende iris på TW-5500, men tror at jeg kan leve med denne. Den oppgis tross alt med 20 db i øko-modus, og jeg har holdt ut med 23db i seks år. Det vil vel si at lyden skal være halvert i forhold.
    I tillegg er muligheten for å spare et par tusen som kan brukes på annet, et tungt argument for TW-5500 i forhold til HW20.

Så da har jeg fått et svært godt grunnlag til å ta et valg jeg vil trives med. Det gjenstår bare å overtale kona som fortsatt mener at ny pære i Sanyo Z3 er det mest fornuftige valget ;-)

Takk for alle bidrag !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes. TW5500 har sunket godt i pris i det siste, den har overlevd lenger enn det jeg trodde da Epson er treig med å få ut nye modeller. Men det gjør ikke prosjektoren dårligere av den grunn :-)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du blir fornøyd uansett med de to projektorene du sitter igjen med, det har skjedd litt med bildekvaliteten siden Z3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handla en Epson EH-5500 med kalibrering og er storfornøyd. Bruker den på 100" lerrett. God på sortnivå, lavt støynivå, lett å sette opp.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...endelig klar igjen.

Det ble dessverre aldri noen innkjøp på meg i april 2011, av forskjellige grunner som jeg ikke vil gå inn på her.
    Dermed har kinorommet ligget brakk i to og et halvt år, og fungert som lager-rom. Langt fra ideellt.

Men nå er jeg igjen i handle-modus og ungdommene har satt press på meg for å få kinorommet i drift igjen. Dermed har jeg nok en gang prøvd å lese meg opp på de mest aktuelle projektorer, og har de samme forholdene som sist.
    Her har det skjedd en god del. Med et (omtrentlig) budsjett på ca.20 K siktet jeg meg først inn på Sony VPL-HW30, men ser at det er kort vei opp til HW-50 på AVshop. Som nevnt tidligere, er viftestøy en viktig faktor for meg, og den viktigste grunnen til at jeg ikke tidligere har kjøpt en billigere projektor med full HD.
    Men så er spørsmålet om HW-50 er litt overkill i min lille kino med 84" lerret (Adeo Greyvision)?

Akkurat nå ligger jeg an til å kjøpe en HW-50 med kalibrering. Har nemlig aldri vært noe god på tweaking og innstillinger, så det høres ut til å være en god investering for meg. 3D er i utgangspunktet ikke interessant, da det medfører oppgradering av forsterker, blu-ray spiller og kabel (i vegg).

Jeg tror også at takfestet fra Vogel, som jeg brukte på min Z3 er for spinkelt for HW-30 eller HW-50. Så da er alternativet enten å lage en hylle på bakvegg som projektoren skal stå på eller å kjøpe et nytt takfeste. Her har jeg skjønt at Chief er et godt valg.
    Men jeg tenker at det kan spille inn på pærens levetid om projektoren henger i taket hvor vi har dagligstue like over. En hylle på veggen ville ikke være like utsatt for vibrasjoner.

Jeg håper å få sendt avgårde en bestilling i løpet av uken, og setter stor pris på alle seriøse råd jeg kan få fra forumets kompetente brukere.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan trygt anbefale HW50 til deg og hvis du er støy sensitiv finnes det vel ikke bedre projektorer enn Sony sine om dagen, i tillegg har den utrolig bildekvalitet i denne prisklassen.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med god lyskontroll så er det nok absolutt ikke negativt med god projektor, jeg har selv ikke i nærheten av 100% kontroll men sikter selv mot en hw50 og får man den til den priesn som avshop har nå så er det nok en god deal, såpass at selv om hw55 som kommer snart har nesten dobbel tid på lampa så er pris differansen mellom de to mer enn nok til og dekke et par ekstra lamper.

Den veier vel omtrent det samme som de fleste andre hw-xx projektorer så ca 12-13kg, om du kan mekke en hylle på ca 70*50cm slik at den får litt luft bak seg så er vel det i alle fall den rimeligste løsningen et takfeste kan fort komme opp i en par tusen og et billig et kan fort koste 25k :P

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldinger.
    Registrerer også at HW30 ser ut til å være utilgjengelig nå, så da blir vel valget enda enklere....
    Normalt ville jeg også vurdert HW55, fordi jeg generelt sett foretrekker å kjøpe nyeste teknologi. Men her må jeg prøve å sette en grense på økonomi og gjøre det beste ut av det valget jeg tar.
    Det er alltid noe bedre å få om man øker budsjettet :-)

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig nedtur :-(

Jeg hadde endelig "mannet meg opp" til å ta valget og bestille en ferdig kalibrert Sony VPL-HW55ES fra AV-shop. Men når jeg nå i kveld skal bestille, er det ikke lenger mulig å velge kalibrering inkludert.
    På forsiden lokkes det fortsatt med at "inkludert i prisen får du nå også proffkalibrering". Men det kan dessverre se ut som om kampanjen er slutt, og kalibreringen eventuelt må legges til. 1500 kroner ekstra høres ikke så mye ut, men når jeg allerede hadde strukket meg et godt stykke over smertgrensen...

Kjenner at jeg er veldig skuffet, og at "handlemodusen" min visnet hen. Veldig surt, da mitt opprinnelige alternativ (HW30) også er tatt bort fra alternativene.
    Sist endret av Oban; 10-22-2013 kl 19:48

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde vel la seg ordne med en tlf vil jeg tro.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her svinger det fort :-)
    En henvendelse på mail til AVshop, og jeg blir kort tid etterpå informert om at tilbudet fortsatt er aktivt - med link til produktet. Imponert over raskt svar. Dermed er bestillingen nå fullført og oppfatningen min av AVshop har snudd fra skuffelse til store forhåpninger. Da ble det handel likevel.

Om det er min egen PC som spilte meg et puss når bestillingen ikke gikk i orden, eller om det er slik hos andre også undres jeg på....

Så er det bare å smøre seg med tålmodighet :-)

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått projektoren i hus på onsdag og satte den opp i går. Jeg valgte å plassere den på hylle på bakveggen med ca. 10cm klaring fra veggen.
    Foreløpig har jeg kun fått satt den på og justert bildet på plass i rammelerretet. Projektoren er kalibrert, men jeg stusset på at det stod oppgitt 87" lerret i rapporten, når jeg har informert om at lerretet mitt er 84". Håper at det ikke betyr noe.
    Førsteinntrykket er at bildet var litt uskarpt selv om jeg prøvde å justere litt på fokus-ringen på linsen.
    I løpet av helgen får jeg nok testet ut mye mer, og håper å finne ut om jeg har de riktige innstillingene etter hvert.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban Vis post
    Projektoren er kalibrert, men jeg stusset på at det stod oppgitt 87" lerret i rapporten, når jeg har informert om at lerretet mitt er 84". Håper at det ikke betyr noe.
    Det betyr ingenting

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0