Hvor gal er fagebalansen/sortnivået på BenQ 6100 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ...og venner skal en prøve å holde på :wink:

2x eller 3x ganger, vet ihertfall at kona såg mindre med rengbuer på 6100 enn på X1 når de ble testet før kjøp.

Foruten støy er også garantien bedre. (Man må prøve å holde selvfølelsen oppe, ikke sant :wink: )

Bidda

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir68
    Projektoren er returnert, men jeg har ikke helt avskrevet DLP. Jeg må få sett en projektor med raskere fargehjul først.
    Jeg har sett litt forskjellig av projektorer hjemme hos HiFil, og har sett regnbuer på blant annet Infocus X1, Infocus 4805, Infocus 7205 og projectiondesign Action! model one mkII.

For meg virker det som du også bemerker ved justering av lysstyrke og kontrast at ved økende lysstyrke/kontrast/sortnivå, så øker synligheten av regnbuer. Så selv om raske fargehjul hjelper på regnbuene, så er den forbedrede kontrasten og sortnivået med på å øke synligheten av regnbuene. Summen er riktignok at det blir bedre med økende fargehjulhastighet, men at regnbuer ikke blir redusert så mye som man kanskje kunne håpe.

Du bør selvfølgelig se dette selv. Jeg sier bare: Forvent ikke mirakler med høyere hastighet på fargehjulet.

Jeg håper personlig at AE700 er så bra som hypen vil ha det til. Hvis sortnivå og kontrast er akspetabelt og VB og screendoor er så redusert som man vil ha det til i de tidlige rapportene, så begynner det å bli et absolutt spennende alternativ for oss som er rammet av regnbuer.
    MEN: Husk at for dem som er over 18 og ikke er totalavholds, så finnes det medisin...

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    ......X1 (hvis den er å oppdrive da).
    4800 kan bestilles, ca 9990,- :roll:

Bidda

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo voldsomt dyrt. Mer enn jeg betalte for min X1 for en GOD stund siden.

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig,Roffe. Kontrasten var det som hadde mest å si på regnbuene, for min del. Jeg gjorde faktisk et siste forsøk hvor jeg så starten på Underworld med solbriller 8) på . Etter 15 minutter måtte jeg bare jeg bare slå den av. Var uggen resten av kvelden.

Regnbuemedisin er ikke et alternativ. "Mamma, hvorfor sitter pappa å drikker øl hver gang han ser på film?"

Jeg vurderer også AE700, og venter spent på de første testene. Den 2X zoomen+lensshift gjør at projektoren vil passe film-rommet mitt perfekt. (og nesten alle andres også :-))

Håper at Panasonic har klart å redusere VB på denne til et akseptabelt nivå.
    Så vidt jeg har forstått finnes det ikke medisin for VB. (VB-Likør?:-))

Geir

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •