Optoma H56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24

Tråd: Optoma H56

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optoma H56

Hei

Noen som har erfaringer med denne prosjektoren? Har dere noen priser?

Har en kjellerstue som er i ferd med å bli lydisolert og har fått tillatelse til å anskaffe en prosjektor til totalt kr 40.000 inkl lerret, takfeste og kabler. Fikk anbefalt Optoma H56.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bigscreen.se har ihvertfall testet den med godt resultat.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har testet denne med godt resultat

Takk for tipset.

Jeg har faktisk fått testet den med veldig godt resultat. Jeg har tidligere sett på X1, men jeg ble veldig plaget av regnbueeffekten. Dette var ikke synlig på H56.
    Problemet er imidlertid at H56 krever 4 meter fra linse til lerret og rommet mitt er 4 meter fra vegg til vegg og med betong i begge veggene.

Har også sett på Epson TW100 som selges for kr 32.000,-. Den krever kun 3 meter, men bildet er ikke like godt som DLP'en H56. Sony HS10, som jeg fikk demonstrert hos en forretning i Bergen, hadde ikke like godt bilde som TW100, mener jeg.

Har i tillegg sett på Infocus screenplay 110, men i kontrastfylte scener så jeg regnbuene på denne også.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Med 4x fargehjul (regner med at den har det?), ser en ikke så alt for mye til regnbuer... Med 2000:1, 32 db relativt stillegående vifter samt XGA oppløsning er jo dette en fin projektor for hjemmekinobruk, samtidig som den koster litt mindre enn f.eks. HT-1000. For øvrig selges det en HT-1000 til 37.000 under "selges" kategorien her på forumet. Tror du kommer enda litt lenger med en HT-1000...

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den.

Jeg har ikke sett på HT 1000, men H56 får like god omtale på projectorcentral.com. I tillegg har jeg fått et tilbud på kr 35k for H56, ny. Problemet er at den krever et litt større rom enn det jeg har for at jeg skal få ønsket størrelse på bildet. Kanskje jeg må gå litt ned i størrelse på bildet - 2 meter bredt bilde med en seeravstand på ca 3,5 meter jeg kanskje for stort?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei

Det bør jo sikkert gå med 3.5 meter fra et 2 meter bredt bilde, selv om det jo er litt nærme, selv for en XGA projektor. 1.5-2x lerrets bredde er vel en grei regel, og du holder deg jo innenfor dette...

Har for øvrig lite å si at en projektor er litt brukt, da har en iallfall sikret seg mot introfeil, som jo som regel eventuelt dukker opp de første brukstimene.

H56 er for øvrig sikkert en fin projektor! Da jeg ikke har sett den, men kun lest litt om den på AVSforum, kan jeg kun uttale meg på bakgrunn av bruk av HT-1000 samt tekniske spesifikasjoner. HT-1000 var og er iallfall en utrolig flott projektor, det er helt sikkert. H56 kan jo selvsagt også være det, selv om den har fått litt blandet tilbakemelding på forumet. Søk selv og les litt, så får du litt mer å basere avgjørelsen på.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal sørge for å få demonstrert HT1000!

Hvordan er deres erfaringer med Epson TW100 opp de DLP prosjektorene vi har diskutert?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optoma kommer med en 16:9 projector i sommer med kort throw-ratio.

Dvs. omtrent samme som HT 1000.

Spec'en på denne er helt rå!

Og prisen forventes å bli hyggelig, den koster ca. 6.000 USD.

Prisen i Norge er ikke klar enda.

MVH
    Frank

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede vært i kontakt med de og jeg venter i spenning på en demo og en GOD pris. En forretning også gitt meg tilbud på H56 - til ca. 35.000, men jeg får problemer med å bruke den i TV-stuen min.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en H56, fikk den for to dager siden og er så langt meget fornøyd.
    Har plassert den 3,4 meter fra lerretet (Wiktorscreen Greyline) og har en bredde på 1,92 (mangler desverre 8cm) Sånn er det når jeg har den i stua og bruker den som tv.
    Kjører en Yamaha DVD-S540 på den, men er ikke helt fornøyd med bildet på progressive scan.
    Jeg får noen hvite streker/flekker helt øverst til venstre i bildet.
    Det er kanskje Yamaha´n det er en feil på?
    Har en DVP-NS999ES på vei, så jeg regner med at bildet blir betraktlig bedre med den.
    Skal gi tilbakemelding etterhvert som jeg får justert inn og testet H56´n

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vennligst ta henvisninger til forretninger under pris -og produktjakt, da dette i motsatt fall alt for lett sklir ut til en prisjakt, da andre mener å ha sett den billigere hos xx osv. Oppgi kun veil. pris, og hvis du ikke har veil, men en typisk overgitt pris via mail etc., lag en ny tråd under korrekt forum, og legg opp link her.

Disse forumene skal i all hovedsak diskutere tekniske elementer, mens pris -og produktjakt tar for seg de prismessige aspektene.

Takker for at dere hjelper oss å holde disse områdene adskilt!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tpcableguy
    Jeg har en H56, fikk den for to dager siden og er så langt meget fornøyd.
    Har plassert den 3,4 meter fra lerretet (Wiktorscreen Greyline) og har en bredde på 1,92 (mangler desverre 8cm) Sånn er det når jeg har den i stua og bruker den som tv.
    Kjører en Yamaha DVD-S540 på den, men er ikke helt fornøyd med bildet på progressive scan.
    Jeg får noen hvite streker/flekker helt øverst til venstre i bildet.
    Det er kanskje Yamaha´n det er en feil på?
    Har en DVP-NS999ES på vei, så jeg regner med at bildet blir betraktlig bedre med den.
    Skal gi tilbakemelding etterhvert som jeg får justert inn og testet H56´n
    Det er ikke noe problem når man bruker HK DV25 i progressiv scan.
    Det blir nok bedre med Sony'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kjøpt meg en H56 jeg og. Er veldig fornøyd! Kan si at det var en ganske stor oppgradering fra en LCD projektor fra 1997

Bildet og kontrast er kjempebra, ca. på høyde med HT1000 hvis man ser bort ifra IRIS-funksjonen til HT1000. Prisen er ikke ille heller (ca. 35k).

Viftestøyen er bittelitt høyere enn det jeg hadde håpet på. Men nå har jeg bare hatt den stående under en meter fra hodet på salongbordet, det blir nok bedre når den henger i taket.

Nå blir det gøy å teste litt filtere i ffdshow og Colin McRae med Momo ratt +++

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på denne saken jeg også. Fikk sett H56 idag (riktig nok med s-video fra en pioneer kombi sak) og det så meget bra ut! Eneste var at jeg så "striper" når ting beveget seg raskt, men dette forbedrer seg kansje med bedre signal overføring? Ellers må jeg si at sortnivået var bra, og bildet var skarpt og fint. Men tror jeg vil se den med komponent video før jeg bestemmer meg.

Newcomer Snowman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på H56, synes det var kjempe bra bilde. Er det noen som har en slik og spiller PC spill med den? Hvorden er den til dette?

Hilsen Petter

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snowman
    Har sett på H56, synes det var kjempe bra bilde. Er det noen som har en slik og spiller PC spill med den? Hvorden er den til dette?
    Jeg har spillt litt Colin McRae på den og det var kjempegøy. Har desverre ikke noe superskjermkort i min HTPC men farger og kontrast i spillet var kjempebra. Det beste jeg har sett!

Ellers så har jeg ikke sett noen striper eller artifakter på DVD-avspilling som nevnt i en annen post ovenfor. Men så bruker jeg HTPC da, og i morgen med DVI :-) Still gjerne andre spørsmål om denne projektoren.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hello heikkihuikkanen, and welcome to AVforum! You're the first registered guy from Finland posting, and hopefully not the last!

Your post has been moved to THIS location, as price and technical discussion is separated as to improve the structure of the discussion. The price diskussion is done in the "Produkt -og prisjakt"-forum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet H56en forrige uke. Noen hakk under HT1000 er mitt inntrykk, men en helt grei prosjektør. I mitt tilfelle ble bildet noe for lite(Kasteavstand 2.5 meter).

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i at HT1000 er bedre enn H56. Etter å ha testet flere DLP prosjektorer (Infocus SP5700, Toshiba MT500, Optoma H56) så kom H56 godt ut. Problemet mitt er også at den krever for stort rom til å gi ønsket størrelse på bildet. I tillegg er det dette med regnbuer som alle DLP prosjektore jeg har sett, sliter med (eller er det jeg som sliter....??). I helgen fikk jeg testet Nec HT1000 - Wow!! Hadde det ikke vært for regnbuene hadde jeg dratt Mastercardet mitt allerede. For et sortnivå og for en kontrast. De som sier at H56 og HT1000 er tilnærmet like gode ser mer i H56 enn det jeg klarte å trylle frem. Rett ut av esken gir HT1000 et fantastisk bilde. Stort blir det også. Jeg slet faktisk med at bildet ble for stort i min stue som er 4 m fra bak- til fremvegg (ble ca 210 bredt). Min anbefaling til de som vurderer prosjektor i denne prisklassen: Se på Nec HT1000 - eller Projection Design model cero five dersom du har stort nok rom!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får optoma H56 til 30000.-på hifi-klubben