Benq w5000 og str lerret..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq w5000 og str lerret..

Noen som har en benq w5000 som dem bruker på 130-140" lerret?

Har et lerret som er 3 meter x 1.69 meter.. avstand ifra lerret er rundt 5-6 meter..

Vil dette funke bra?

Takker for svar.. lette igjennom benq tråden, men fant ikke noe tilsvarende spm..

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimelig stort lerret du har der! Er vel i største laget for denne projektoren for å få et bra bilde, men hvis du sjekker Projection Calculator Pro (BenQ W5000 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size, så skulle det gå greit. Med dette lerretet kan den plasseres mellom 5,54 og 6,65m.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ingen umulighet, men i kalibrert tilstand vil den nok være i svakeste laget med tanke på lysstyrke.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg også svarte deg på PM, så bør du heller sikte mot W6500 med den lerretstørrelsen. Da har du god nok lysstyrke til å kjøre den i øko-modus i starten. Og da snakker vi om lysstyrke etter kalibrering.
    W5000 vil kun klare dette med full spenning på lampen, og aktivert brilliant color. Det vil si alt for høy fargetemperatur, oversaturering, samt helt feil sekundærfarger. En kalibrert W5000 har ikke "nubbsjans".

EDIT: W6500 har kanskje ikke allverdens godt sortnivå, men den har nok lys til realistisk dagslys scener, og med dynamisk iris vil de mørkeste scenene se ok ut også. Skikkelig bildedynamikk (høy ansi-kontrast og on/off kontrast) på et så stort lerret, vil koste deg mer enn en anstendig bruktbil. W6500 er nok et bra (og svært billig) kompromiss på det lerretet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Takker for gode svar gorm, som sagt så er jeg ikke helt inn i projektor-verdenen, så jeg setter pris på god veiledning..

W5000 er lissom den projektoren jeg har sett føre meg som værstingen blant 10-20.000 klassen, å igrunn vært gira lenge på å få kjøpt meg denne, ihvertfall nå i det siste som rommet er ferdig og lerrete på plass..
    Har også fått med meg dette med lysstyrken som vil være kanskje i svakeste laget til et så stort lerret, å da vil det jo være tull å gå for en projektor som såvidt vil klare det..

Kikket litt på W6500 på avshop når dem annonserte den til 10 lapper, men etter jeg leste litt om den her på forumet blant annet, så virket det som om den bikket litt imot den negative siden, for høy lyststyke osv, så jeg så føre meg at dette må være noe skikkelig møkk som blir brukt i helt lyse rom, kontorer, skoler osv og med et svartnivå som ble lysegrått, derfor la jeg den projektoren til sides og satset på å finne en brukt w5000.. men ettersom gorm anbefaler denne w6500, så regner jeg med at det inntrykket jeg hadde om denne er feil, så da er denne under vurdering igjen, å regner kanskje ikke med at man får noe bedre projektor til den prisklassen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •