Benq W6500, koble til PC og dårlig bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq W6500, koble til PC og dårlig bilde

Har nettopp handlet meg en Benq W6500, hadde tidligere en Sony VPL-AW15.

Pcen er en Acer med bla. I7 og Nvidia Geforce GT230 med oppdatert driver
    HDMI kabel 12M HDMI kabel (atlona) 1.4
    Forsterker er Onkyo TX-SR606

Lerrettet er jeg usikker på.

Forsterkeren er samlingstedet for HDMI, så det går en kabel ifra prosjektor til receiver, og så ifra receiver og ut til, Altiboks (lyse), PS3 og til PC

Har kun byttet prosjektor, alt er likt. Og nå får jeg ikke bilde i det hele tatt på prosjektoren. Står på pcen at den finner prosjektoren men ingen bilde kommer. Har prøvd "extend" "duplicate", og at prosjektor skal være hovedskjerm, og restarta pc med kun prosjektor koblet til. Ingenting fungerer.

EDIT: har foresten prøvd og bytte til en av de andre utgangene som jeg vet fungerer. Ingen forskjell.

Hva kan dette skyldes?

En annen ting jeg merket når jeg fikk den (har ikke stillt noe, og vet ikke hva jeg skal stille på heller) Men bildet når jeg ser tv og film er kornete og dårlig. Har ikke prøvd Blue-ray på denne, så vet ikke hvordan det er der. PS3 menyen er krysstalklart men ikke under visning av film ol. Det er ikke et dårlig bilde, det er bare noe kornete. Og dette opplevde jeg ikke på den gamle prosjektoren. Er den gjerne så "nøbete" at du må ha top of the line, når det gjelder, kabel, prosjektor, receiver og lerret? Eller er det innstillinger det går på?

mvh.
    Jakey

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W6500 er en projektor som trenger profesjonell kalibrering for å fungere i nærheten av optimalt.
    Den feiltolker også til tider videosignal for å være PC (16-235 vs 0-255), slik at referansen for sort og hvitt blir feil.
    Hvilken fargemodus bruker du?

EDIT: tenkte da på beskrivelsen av dårlig bildegjengivelse.

At du ikke får sync fra PC skyldes nok feil ut-signal fra PC
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med en kortere kabel og se om du får bilde da. 12 meter og 1080P kan nok helt klart gi problemer, selv om min erfaring (med W6000 riktig nok) er at den ikke er ekstremt føltsom på dette - men kanskje mer følsom en din gamle projector?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv denne pj, kalibrert av Gorm, og jeg har fantastisk klart bilde over 12m hdmi fra receiver. Skal ikke være noe problem med den lengden. Er vel heller instillingene fra PC som ikke er optimalt vil jeg tippe. Evt noe skalering fra receiver som ikke er heldig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd kortere kabel nei, men denne børde jo være god nok?

Har ikke gjort noen endringer ifra jeg fikk prosjektoren. Og ser ikke så mye til og gjøre heller?

Hvordan skal jeg gjøre det med pcen sier du?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet hvordan jeg kan få koblet pcen til prosjektoren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har en annen skjerm med hdmi inn, kan du jo teste å koble til receiveren istedet for prosjektøren. Jeg har selv en BenQ W6500 og har min PC koblet til denne uten problem via hdmi. Jeg går via en UltraMatrix 4x2. Har noen ganger sett at prosjektøren ikke gir bilde mot PC'en men da skrur jeg bare av og på min UltraMatrix så funker det. Jeg kan også ha bilde på både min LCD skjerm og prosjektøren (enten duplisert bilde eller nytt display). Mitt skjermkort er et Sapphire Radeon HD 6870.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •