Kjøpt w5000. Pixelfeil????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpt w5000. Pixelfeil????

Hei. fikk meg W5000 her om dagen som jeg betalte rundt 8000 for. Han pakket den utrolig godt og er ikke en ripe i den, den glinser som bare det.

Bilde er også noe av det beste jeg har sett noen sted, men sliter med en stripe i bilde som kommer når kamera beveger seg raskt.

jeg HÅPER det er kabelen da det er en hdmi kabel fra biltema som jeg hadde til den forrige projektoren som var noe billig greier. Skal også nevnes at det er 10 meter land og skjermkortet mitt har displayport ut med hdmi overgang.

Stripen er som regel bare et fast sted og flimrer litt og strekker bilde lit mot høyre eller venstre under flimringen. Dette er et lite irritasjonsmoment for meg og kan vel ikke gjøre noe om det er selgerens skyld? Kan være greit og høre tips og råd fra dere før jeg drar ut og kjøper en svinaktig dyr hdmi kabel.

Legger ved et bilde fra google jeg kjapt redigerte for og vise ca hva som er galt. Er stripen rett under munningen på pistolen

Takker for svar.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der ser mer ut som noe frekvensoppdateringsgreier i datamaskinen enn feil med prosjektoren, spør du meg. Men jeg er langt fra noen datamaskinekspert, så jeg har ikke noe bedre forslag enn akkurat det.

Det er ikke bare en stripe, hele nederste delen av bildet er forskøvet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har ingenting med pikselfeil å gjøre. Hva slags oppdateringsfrekvens kjører du?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg tror ikke dette har noe med projektoren å gjøre, det er et problem med din PC/avspillersoftware/skjermkort kombinasjon. Har hatt akkurat det samme selv, men det var med MKV/TS filer og en eller annen mediaspiller. Med BD iso og TotalMedia 5 har jeg aldri sett problemet. Har samme projektor som deg.
    Har ingen mulighet til å si nøyaktig hva du skal forandre på, men oppgi media type og hva slags software og skjermkort du har, så kan kanskje noen av guruen her hjelpe...

For å sjekke at det ikke er projektor, prøv en standalone BD spiller og en original film *blunk*

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60 hz står det på ser det ut som.

Tingen er at jeg så faster i 1080 første dagen og igjen 2 dager senere da hadde koblet fra datamskinen for en rengjøring. Denne gangen var stripen mye sterkere.

Er .mkv og vlc, fikk samme feil på avatar 720p og star trek 720p men ikke like kraftig.

Bør jeg endre hz og til hva?

får vel prøve en del andre avspillere også.

Takker for raske svar

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det har med oppfriskning å gjør men vertical sync, prøv å aktivere det på driver eller avspiller.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som andre allerede har påpekt, dette er ikke et projektor problem. Kilden er problemet. Kanskje bedre å poste dette under HTPC kategorien?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et godt eksempel på screen tearing.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for bra svar folkens.

Testet med en laptop med kortere kabel i går kveld og da så det ut til at det var vekke så er glad det ikke er projektoren.

byttet media avspiller og skrudde på vertical sync i ATI driveren på hoved maskinen men det ble ikke forbedret.

Kan prøve totalmedia som Aasmund anbefaler men jeg lurer også sterkt på om det er den kvalme crappy biltema kabelen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •