Epson EMP TW980 - Pære knust - Hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson EMP TW980 - Pære knust - Hjelp

Hei

Projektoren min (Epson EMP TW980) svartnet i går. Jeg så på tv og hørte et "knus" (vanlig pære-knuse-lyd?), og projektoren svartnet.

Jeg prøver nå å ta ut pæren, for å se om den er knust (noe jeg vil tro). I følge manualen skal det være lett, noe jeg trodde og. "Åpne pæredekselet, skru ut 2 skruer, og løfte opp pæren. "

Men jeg har problemer med å skru ut skruene. Jeg får løsnet skruene, og de går rundt og rundt.. men der stopper det. På den ene siden kjenner jeg at skruen er løs fra undersiden, men sitter forsatt fast gjennom pæren. På den andre siden kjenner jeg at skruen henger igjen. Og selv hvor mye jeg skrur, vil den ikke løsne.
    Jeg trodde først det var en mutter under skruen, og derfor skruene bare gikk rundt og rundt. Men det ser ut som det er plastikk, og skjønner derfor ikke hvorfor skruen ikke vil ut.

Så skruene går rundt og rundt, men kommer aldri ut (eller nok ut).

Hva skal jeg gjøre? Tips?
    PS: Jeg satser på å få ny pære på garanti. Garantien er på 3 år (1700 timer), og jeg er under på alt det.

Bilde er lagt som vedlegg. http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1297879130

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mroystein
    Hei

Projektoren min (Epson EMP TW980) svartnet i går. Jeg så på tv og hørte et "knus" (vanlig pære-knuse-lyd?), og projektoren svartnet.

Jeg prøver nå å ta ut pæren, for å se om den er knust (noe jeg vil tro). I følge manualen skal det være lett, noe jeg trodde og. "Åpne pæredekselet, skru ut 2 skruer, og løfte opp pæren. "
    Bilde er lagt som vedlegg. http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1297879130
    Jeg klarte etter svært mye om og men å få løs lampemodulen på min TW2000 for noen år siden. Det viste seg i ettertid at med ny lampemodul medfølger også et verktøy som gjør hele operasjonen svært enkel. Jeg anbefaler å ikke forsøke mer før du har ny lampe i hus.

Jeg fjernet glass-støv manuelt og har ikke hatt problemer med dette siden; men hvis du har mye glassstøv kan nok en service være å anbefale.

Siden du likevel er innefor garanti kan det nok være lurt å sende hele prosjektøren inn til service og lampebytte.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Det er virkelig helt umulig å få den ut. Jeg får sende inn hele projektoren da

Oppdatering: Projektoren er nå på vei til England. Der de skal sende en erstatnings-projektor i retur, visstnok. Noen som har erfaring med dette? Hva kan jeg forvente å få tilbake?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •