Hva kan sies om Benq w6500? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joda, det fungerer så lenge lampen fortsatt har nok lysstyrke, og du ikke har for stort lerret. W6500 klarer større lerret, lysere rom, men egner seg særdeles dårlig på mindre lerret og i maskerte eller godt lyskontrollerte rom. Da blir rett og slett sortnivået for dårlig.

Sitat Opprinnelig postet av Ste-Reo
    Oj, var ikke meningen å provosere deg Gorm.
    Hvis svaret mitt virket krast, så var ikke det med hensikt. Hadde bare dårlig tid når jeg skrev det, og formulerte meg vel dårlig :?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projector-jungelen

Om en då har et lite lerret i et mindre bra lyskontrollert rom? Dvs lyst rom med hvite lameller og 92" Dynagrey. Vanskelig å finne frem i projectorjungelen uten å få sett dem i bruk....!

Hvilken er å anbefale? Er Epsons 3600 et bedre alternativ? I alle tilfeller vil jeg ha full kalibrering fra deg Gorm.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye om og men falt valget på w5000. Tror w6500 blir for lyssterk da flere anmeldere spøker om å dra frem solbriller(!) under seanse. Håper dette var et klokt valg. Sendes i posten i dag og ankommer antageligvis tirsdag. Skal prøve å få testet litt og resumere sammenligningen med min gamle pt-ae700...

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på!

Valget står mellem Benq 5000 eller Benq 6000 hva passer best til mitt bruk?

Bruksområde:

Skal bare spille av filmer ved bruk av BDP 320 Pioneer.

Rommet:

Er ca. 40 kvm. ca. 7000mm x 5500mm x 2400mm LxBxH
    3 stk vinduer bak i rommet med tykke gardiner som stenger ute alt av lys.
    Gulv er furu. tak og vegger er ubehandlet panel.

Plassering:

Tenker nok å feste den 500mm ned fra taket.
    5-4 meter fra front veggen.

Lerret:

Håper å få hjem et Dreamscreen v4 tab 106"

Trur nok eg fikk med meg litt info... Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg litt her sitter litt fast...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomse
    Henger meg på!

Valget står mellem Benq 5000 eller Benq 6000 hva passer best til mitt bruk?

Bruksområde:

Skal bare spille av filmer ved bruk av BDP 320 Pioneer.

Rommet:

Er ca. 40 kvm. ca. 7000mm x 5500mm x 2400mm LxBxH
    3 stk vinduer bak i rommet med tykke gardiner som stenger ute alt av lys.
    Gulv er furu. tak og vegger er ubehandlet panel.

Plassering:

Tenker nok å feste den 500mm ned fra taket.

Lerret:

Håper å få hjem et Dreamscreen v4 tab 106"

Trur nok eg fikk med meg litt info... Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg litt her sitter litt fast...
    Høres ut som rommet jeg skal henge W5000 i. Jeg valgte den som sagt ovenfor i tidligere innlegg og mye pga det virker som om W5000 er et hjemmekino entusiastprodukt i forhold, ihvertfall viss man skal følge populariteten og interessen på diverse fora. Skal som sagt komme med tilbakemelding så snart jeg får den...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knall...! Når du får testet den kom med en god anmeldelse om benq 5000.Spesielt sort nivået er eg litt etter....

Har Pioneer 5090h KURO i dag og en Benq 5000 er nok dårligere en tv'en men det blir ganske kult å se en action film på et stort lerret...

Blir rett å slett litt gira på prosjektor

Hvor kjøpte du din Benq 5000?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomse
    Knall...! Når du får testet den kom med en god anmeldelse om benq 5000.Spesielt sort nivået er eg litt etter....

Har Pioneer 5090h KURO i dag og en Benq 5000 er nok dårligere en tv'en men det blir ganske kult å se en action film på et stort lerret...

Blir rett å slett litt gira på prosjektor

Hvor kjøpte du din Benq 5000?
    Det kan faktisk hende at bildet oppfattes som enda mer detaljert grunnet størrelsen på projektor.

Og W5000 gir et, unnskyld uttrykket, satans godt bilde.

Jeg ble sjokkert av den fantastiske dybden, skarpheten og alle detaljene. Avatar var ubeskrivelig flott på W5000, og først når jeg så den på W5000 forstod jeg virkelig hvor lang tid 3d designet av alt har tatt.

Hadde jeg hatt plass i taket til en w5000 hadde jeg kjøpt den UMIDDELBART. Uheldigvis har jeg lavt tak i mitt kinorom

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    koser meg med min w5000 hver dag jeg :-P

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tussi18
    Det kan faktisk hende at bildet oppfattes som enda mer detaljert grunnet størrelsen på projektor.

Og W5000 gir et, unnskyld uttrykket, satans godt bilde.

Jeg ble sjokkert av den fantastiske dybden, skarpheten og alle detaljene. Avatar var ubeskrivelig flott på W5000, og først når jeg så den på W5000 forstod jeg virkelig hvor lang tid 3d designet av alt har tatt.

Hadde jeg hatt plass i taket til en w5000 hadde jeg kjøpt den UMIDDELBART. Uheldigvis har jeg lavt tak i mitt kinorom

Trur rett å slett eg må få heim en prosjektor.... :-D

Hva er tak høyden din?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått den i hus og bare for å si det som slo meg først; denne er SVÆR! Denne var helt strøken og akkurat som å pakke opp en ny. På telleren stod det 375 både på pære og enhet. Zoomnivået var overraskende lav og avstanden (ca 6m) til lerretet (106") ble bildet faktisk 10 cm for stort med minimum zoom.
    Bildet: på blueray kan jeg ikke si annet en fantastisk. Har satt opp en hjemmekino for en kamerat og der kjøpte vi Sony vpl-hv15 og jeg må si jeg syns dybden er bedre på w5000. Panoreringen har jeg lest som denne projectoren sitt svake punkt og jeg kan si meg delvis enig, men bildeskarpheten og ikke minst fargene veier opp for dette. Svartnivået ser jeg vanskelig kan bli bedre i mitt rom med trehvit panel. Ser overhodet ingen grunn til å bruke mer penger for en projektor per dags dato. Var for litt siden og så en Mitsubishi projektor til rundt 18-19000 mener jeg å huske og denne her (w5000) gruser den på alle parametre i forhold til sånn jeg husker det. Nå tar jeg forbehold om at den ikke var justert/kalibrert, men det er ikke min heller. Tar og forbehold om at jeg ikke er bilde high-ender, og ser at denne holder i lange baner for min del.
    På dvd er jeg litt usikker da jeg syns bildet ikke var så stor forskjell fra min gamle ptae-700 som det er på hd matreriale, men nå har jeg bare sett en halv time av en gammel dvd film..
    En ting til; den er helt stille i forhold til min gamle Panasonic. På papiret er disse omtrent likt spesifisert mener jeg, men Benqen må ligge på en mye lavere frekvensstøy for jeg hører den ikke fra sitteposisjon.

Jeg er alt i alt meget fornøyd med kjøpet...

Nå skal jeg se film...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta gjerne videre diskusjon rundt W5000 i W5000 tråden.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring av w6000/w6500 opp mot de eldre BenQ modellene?

Jeg har i dag en W10000, som bruker i en realtivt lys stue, med masse vinduer, bruker den stort sett etter at det er mørkt ute, så det går veldig bra om vinteren, men om sommeren er lysblending et problem. Lurer derfor på å bytte til W6500, men er litt skeptisk på støynivået samt hvordan resultatet blir når man har god lysblending. W10000 har med likhet med den Eldre 8720 modellen et veldig lavt støynivå 23/25db, mens W6500 er oppgitt med et langt høyre tall. W5000/W9000 er vel noe middels nivå. Jeg bruker i dag w10000 på et grått adeo 109" lærret.

Jeg har så langt vært svært fornøyd med de to prosjektorerene jeg har eid og eier (PE8720 og w10000).

Dersom man med w6500 får blendet alt lys. Vil man kunne gjøre grep for å dempe lysstyrken og forbedre sortnivået? tenkte på iris'en og eco mode. Dersom man lukker iris'en maks samtidig som man har prosjektoren på eco. Hvor langt på vei er det forhold til w10000/5000/9000 osv? Noen som har noe kjennskap ? I dag bruker jeg w10000 stort sett på uten eco mode på frodi jeg normalt har formye lys i rommet.

Setter pris på tips, forslag og erfaringer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W6500 har ikke den irisen du kjenner fra W10000, kun en dynamisk iris som enten er av eller på.

Bruker du W10000 med full spenning på lampen, så vil nok W6500 fungere bra i eco-modus. Spesielt om du aktiverer den dynamiske irisen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    W6500 har ikke den irisen du kjenner fra W10000, kun en dynamisk iris som enten er av eller på.

Bruker du W10000 med full spenning på lampen, så vil nok W6500 fungere bra i eco-modus. Spesielt om du aktiverer den dynamiske irisen.
    Har iris og eco mode til dels samme funksjon, dvs dimme lyset, ved at iris'en til del skygger for lampen, mens eco mode dimmer lampen ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irisen du kjenner fra W10000 er en manuell sak. Det vil si, den er motorisert, men du justerer den selv til ønsket lukking. Den har dermed bare en funksjon, nenlig å dempe lysutbyttet til ønsket nivå. På den måten kan vi vel si at irisen og redusert lampespenning har samme "funksjonalitet".

I W6500 derimot, finnes det ingen slik type "manuell iris". Det er kun en dynamisk iris, som åpner og lukker i forhold til kildematerialet du spiller av. Det vil si at den er helt åpen i scener som inneholder mye lys, og gradvis lukker seg ned mot lukket posisjon i helt mørke scener. Dermed får du høy lysstyrke når du trenger det, samtidig som du vinner et anstendig sortnivå i mørke scener.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører W6500 i et rent kino rom.
    Matt grå vegger, og mørkt teppe, så vil si jeg har god lyskontroll.

PJ'n ble kalibrert av Gorm, og jeg er mektig imponert over bildet på mitt 92" Dreamscreen DynaGrey lerret, selv om Gorm mener dette er i minste laget for full utnyttelse.

En kompis av meg kjører en W5000 i kjelleren sin, og vi er begge enige i at mitt bilde er mye bedre enn hans. Det skal dog sies at hans ikke er proff kalibrert...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bytte ut min gamle benq8720 og den har elektrisk zoom og lens shift dvs. meget enkel å plassere. Har W6500 elektrisk zoom og lens shift?
    Er det noen som vet om 8720 ble erstattet av en ny modell?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.
    har akkurat fått min w6500 montert, og jeg var litt skeptisk til den med tanke på den høye lysstyrken, siden jeg har et rom med 100% lyskontroll, men i sparemodus synes jeg den er helt ypperlig.
    nå skal det jo sies at jeg ikke har hatt no pj før, men sortnivået var betraktelig bedre enn på den LCD-tvn jeg byttet denne ut med. og ennå er ikke pjn kalibrert.
    ps. fantastisk bildekvalitet, selv før kalibrering! anbefales fra min side, når f.eks optoma hd20 er i nesten samme prisklasse (ræva pj i forhold)

når d angår elektrisk zoom og lens shift: nei...og nei...
    er manuellt på forsiden av pj.
    men var en veldig smal sak å gjøre det for hånd

og den var ganske fleksibel når det gjelder plassering.
    mens jeg dreiv og bygde "trone" til pjn, så kunne jeg jo ikke dy meg fra å prøve den litt, og da sto den plassert ymse steder i kinorommet iløpet av dagene jeg bygget, uten at jeg fikk noe problemer med å justere bildet fint

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fylleangst
    hei.
    har akkurat fått min w6500 montert, og jeg var litt skeptisk til den med tanke på den høye lysstyrken, siden jeg har et rom med 100% lyskontroll, men i sparemodus synes jeg den er helt ypperlig.
    nå skal det jo sies at jeg ikke har hatt no pj før, men sortnivået var betraktelig bedre enn på den LCD-tvn jeg byttet denne ut med. og ennå er ikke pjn kalibrert.
    ps. fantastisk bildekvalitet, selv før kalibrering! anbefales fra min side, når f.eks optoma hd20 er i nesten samme prisklasse (ræva pj i forhold)

mens jeg dreiv og bygde "trone" til pjn, så kunne jeg jo ikke dy meg fra å prøve den litt, og da sto den plassert ymse steder i kinorommet iløpet av dagene jeg bygget, uten at jeg fikk noe problemer med å justere bildet fint
    Bra du er fornøyd Hvor stort lerret kjører du, og hvor langt i fra pj-linse til lerret?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fylleangst
    hei.

veldig interresert i avstand og størrelse til lerret som du har, da jeg vurdere sterkt å benytte ashop tilbud ganske kjapt

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •