Lens shift og keystone

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Lens shift og keystone

Har vert og sett på Sony sin 3D projector, og JVC X3 i dag.
    Synes at X3 en fungerte best på 3D, men det kan kansje skyldes 3D materialet eg såg på. Avatar på X3 og en eller annen form for demoplate på Sony.

Men det har egentlig ikkje noe med spørsmålet mitt å gjere. JVC projectoren var hengt opp i taket, men bildet var ikkje korrigert for keystone, noe den heller tydeligvis ikkje støtter for 3D materiale. Dette medførte at deler av bildet kom på ramma (rammelerret), noe som var veldig forstyrrende for hel 3D opplevelsen.

Har lest litt på forumet at man anbefaler bruk av Lens Shift i stedet for keystone, men hvordan kan det hjelpe? Vil ikkje sidene på bildet skrå innover på samme måte det gjer når man vinkler hele projectoren nedover?
    Eller korrigerer LensShift bildet som Keystone gjer bare at det er optisk og ikkje digitalt??

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal da ikke vinkle projektoren, den skal henge i vater! Man korrigerer høyden (flytter hele bildet opp og ned) med lens-shift, ikke ved å vinkle projektoren. Høres ut som om du har vært på demo hos noen som absolutt ikke burde få selge projektorer. Hvilke tullinger er det som har vinklet en X3 mot lerretet?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...
    så bildet holder rett form selv om man flytter det nedover :-)
    synd eg ikkje viste noe om dette før eg var på rundtur da, klarte liksom ikkje bli klok på innstillingene på projectoren.
    DLP projectoren min har ikkje noe slikt som Lens Shift, tror jeg da :-/

Joa, den heng på Soundgarden i Oslo sentrum.
    den står også i fabrikkinstillingene, så kansje noen med kalibreringsutstyr skulle ha tilbydt sine tjenester.
    Var veldig irriterende det med bildet, og eg strøk den fra listen min med en gang...

Den avgjørelsen kom jo mest av at de sa det ikkje går å stille bildet bedre... men nå vet eg jo bedre :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •