Svart bilde på Toshiba MT-200 med PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svart bilde på Toshiba MT-200 med PS3

Hei.

Jeg tenkte jeg skulle koble PS3-en min til min gamle Toshiba MT-200, men har problemer med å få bilde via HDMI-kabelen(HDMI 1.3-DVI kabel). Jeg får bilde med Composite-kabelen som fulgte med PS3, men det er jo kun PAL-oppløsning. Jeg får også bilde når jeg kobler til min stasjonære PC med DVI-DVI kabel, og kan også sette oppløsning til native 848x480. Men når jeg kobler til PS3 med HDMI-DVI kabelen får jeg først svart skjerm. Deretter får jeg "flimring" der jeg kan se bildet fra PS3 øverst på skjermen før det forsvinner igjen og blir svart.

Jeg har forsøkt alle mulige innstillinger på både PS3 og projector.. Jeg har forsøkt å sende ut f.eks. 1080i fra PS3 siden projektoren ikke støtter 1080p, men fortsatt uten hell. Jeg har forsøkt å holde inne powerknappen på ps3 for å resette videoinnstillingene, men det hjalp heller ikke. Hvis jeg trykker info-knappen på projectoren etter å ha resatt ps3-innstillinger ved å holde inne powerknapp får jeg opp svart skjerm, og info om at bildet er 576p(625p)@50, H-resolution 720, V-resolution 576.

Hva tror dere dette kan skyldes? Er det projektoren min som ikke klarer HDMI 1.3? Er ikke dette bakoverkompatibelt? Kan det være dårlig kabel (er med gullkontakter, men av ukjent, medium dyrt merke. Har også prøvd med DVI-DVI + DVI-HDMI overgang)?

Lurer på å bare kjøpe en PS3 component-kabel, men det tar jo lang tid å få i posten

Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "The MT200 impressively carries a fully HDCP-compliant DVI jack for pure digital video connections. If you don't have a DVD player with a DVI or HDMI output, though, there's solace to be found in a component video input that's high-definition and progressive scan ready. Beyond this there's a normal PC input, plus the usual S-video and composite video alternatives."

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •