Bør en kjøpe LED projektor? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 111
    Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Dette er fullstendig tull, jeg har sammenlignet VW1000 direkte med Sim2 Lumis 3D-S og den hadde ikke sjans mot VW1000 i noen aspekter(bortsett fra 3D og der er jo alle DLP overlegne når det gjelder crosstalk). Tviler på at M.150 er noe særlig bedre enn Lumis 3D-S, og er den det har jo Sim2 ødelagt markedet for Lumis 3D-S.
    Steikje, Lumis 3D-S koster fra 290k til 379k!

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Dette er fullstendig tull, jeg har sammenlignet VW1000 direkte med Sim2 Lumis 3D-S og den hadde ikke sjans mot VW1000 i noen aspekter(bortsett fra 3D og der er jo alle DLP overlegne når det gjelder crosstalk). Tviler på at M.150 er noe særlig bedre enn Lumis 3D-S, og er den det har jo Sim2 ødelagt markedet for Lumis 3D-S.
    Ikke tull nødvendigvis for SIM2 selv innrømmer at M.150 er skarpere enn Lumis. Var på ISE messen og snakket med de der og de innrømte at M.150 hadde spist en del av markedet til Lumis. Lumis kan nok komme noe bak både projektorer som VW1000 og M.150 i bildeskarphet, men det er misforståelse å tro at SIM2 likevel fullstendig har ødelagt markedet for 3D-S med M.150. De som velger Lumis gjør det av andre årsaker, 3d er nevnt, men ellers har den sin styrke i lysutbytte og bildedynamikk og realisme i bildegjengivelse som mange fortsatt mener er råest i en 3 chip dlp. Lumis serien er fortsatt SIM2s mestselgende.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns ikke Lumis 3D-S var i nærheten av bildedynamikken, skarpheten eller 3D dybden vi så hos VW1000, og det kan godt være Didrik og jeg tar turen for å se og sammenligne med M.150...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lumisen du sikter til Andreas hadde feil CMS og var helt på tur bildemessig i forhold til potensialet. Den du så på hadde også fokus feil innstilt, så den er nok vesentlig skarpere i virkeligheten. Dette er noe du er blitt gjort oppmerksom på, men ville nevne det siden du ikke har gjort det, og kommer med uttalelser som kan virke nokså bastante eller som generelle konklusjoner. Din sammenligning baserte seg også mest på stillbilder/pausebilder, ikke filmfremvisning.

Jeg deler nok derfor ikke ditt syn etter å ha sett Lumis i gode oppsett og kalibrert, sist i B&W sitt demorom på ISE. Jeg kan nevne at jeg ellers kjenner andre som har sett f.eks M.150 og Lumis opp mot hverandre, og selv om de synes M.150 er skarpest (jeg trekker her klare paralleller med VW1000, for meg virker M.150 og VW1000 til å være nokså like på mange måter), så foretrekker de likevel Lumis da de opplever den som mest behagelig å se på og med mest naturtro gjengivelse.

Men når man tar prisen i betraktning er det klart at projektorer som enten Sim2 M.150 eller Sony VW1000 gir mer for pengene, spesielt om man tenker 2D. Din vw1000 er en flott projektor og jeg er glad du er fornøyd!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må huske at jeg viste deg VW1000 helt ukalibrert så de unnskyldningene du kommer med er helt uvesentlige.I tillegg så hadde jeg ikke VW1000 helt i fokus heller. Og vi sammenlignet med klipp, men for å se forskjell direkte må man pause bildet uten det er det vaskelig å svitche fra projektor til projektor. Med bevegelse i bildet var VW1000 helt overlegen i mine øyne, og du må huske jeg kom til deg med VW1000 kun for å ha noe å sammenligne med og forventet å få skikkelig bank. Jeg er ingen VW1000 fanboy, men jeg har innsett at VW1000 nok er det beste man får i hjemmekinosammenheng akkurat nå. Og hadde det vært Sim2 Lumis 3D-S hadde jeg ikke hatt noe problem å innrømme det.8)

Nå har du vel fått kalibrert Lumisen så jeg tar gjerne turen igjen for å se hvor mye bedre den har blitt, men jeg har mine tvil på at den klarer å matche en VW1000 rett ut av esken desverre. Noe den lett burde gjort med den prislappen.;-)
    Mvh Andreas

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lumis er en 3000 lumen projektor og beregnet for kino med typisk >4m bredt lerret eller evt mindre lerret men hvor man trenger mye lys. Sim2 har nå også som du kanskje vet lansert Fuoriserie, en ekstrem-utgave av 3D-S med 5000 lumen så målgruppen for disse projektorene er nok en noe annen enn en mørkmaskert hjemmekino med 120" lerret. Ellers ingen forsøk på unnskyldninger herfra, bare oppklarende eller utfyllende informasjon.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cappuccino
    Lumis er en 3000 lumen projektor og beregnet for kino med typisk >4m bredt lerret eller evt mindre lerret men hvor man trenger mye lys. Sim2 har nå også som du kanskje vet lansert Fuoriserie, en ekstrem-utgave av 3D-S med 5000 lumen så målgruppen for disse projektorene er nok en noe annen enn en mørkmaskert hjemmekino med 120" lerret. Ellers ingen forsøk på unnskyldninger herfra, bare oppklarende eller utfyllende informasjon.
    Jeg vet det, men det er i begrenset opplag og til hvilken pris veil i Norge? Det er ikke så mye å oppklare her, Sim2 Lumis 3D-S er en hjemmekinoprojektor og ment til hjemmemarkedet og det finnes ikke mange hjemmekinoer med 4-5m lerret, i hvert fall ikke Norge. Men uansett så syns jeg VW1000 var overlegen din Lumis 3D-S i ditt rom med 3m bredt 2.35:1 DNP Supernova 08-85 lerret. Men som du sier var Lumisen feil kalibrert så fargene var litt på bærtur så dette valgte jeg å se bort i fra og VW1000 var også ut av esken noe som vil si at både fargerom,gamma og gråskela er et stykke unna optimalt.

Nå er vel Lumis 3D-S helt riktig kalibrert så jeg tar gjerne turen igjen med VW1000 (men jeg kommer ikke til å kalibrere den mot ditt lerret så den blir fortsatt ukalibrert) og hvis det viser seg at Lumis 3D-S er overlegen VW1000 så kommer jeg til å trekke tilbake alle mine innlegg i denne tråden. Og jeg har ingen interesser i Sony så jeg har ingen problemer med å innrømme at Lumis 3D-S er bedre hvis den er det...:-D
    Mvh Andreas

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke vi er så uenige i alt, både projektorer som M.150 og VW1000 vil for de fleste være klart mer fornuftige valg, og spesielt i dedikert, mørk kino og etter norsk standard/størrelse. Etter hva jeg har sett av M.150 er den heller ikke lyssvak. Pga. metningsgraden til LED gir den opplevd mer lys enn det man kunne tro på forhånd og jeg ser helt klart for meg at jeg kunne ha levd med denne i min kino. Og det er nettopp her SIM2 sier at M.150 forståelig nok har spist av markedet til Lumis. Men det er ikke alle som mener at nødvendigvis projektor med størst skarphet alltid behøver å være best. Det er mange ting som spiller inn, f.eks. sitteavstand, men ulike brukere har også ulike preferanser om hva man opplever som viktigste kriterier for god filmgjengivelse.

En av de primære styrkene til Lumis er som sagt den ekstra "poweren". Det er riktig som du sier at SIM2 markedsfører Lumis for hjemmemarkedet, men det gjør de også med Teatro line som f.eks. har 7000 lumen! Så hva som oppfattes med "hjemmekino" er jo litt relativt, særlig om man går utenfor Norges grenser. (Kan legge til at jeg kjenner til installasjon i privat hjem i Norge med Teatro, men den er ikke akkurat gjennomsnittlig..., og det er vel da mer riktig å snakke om kino hjemme enn å bruke uttrykket hjemmekino) Denne type projektorer, inklusive Lumis serien, selges altså typisk til kunder som enten har klart større kinoer enn det de fleste av oss her inne har eller til de som trenger eller ønsker den ekstra lysstyrken, og da er det ikke så veldig mange projektorer å velge mellom i denne klassen som ikke enten støyer veldig mye eller fort blir veldig store rent fysisk.

En annen faktor er naturligvis ytelsen i 3D, men ser man bort i fra det så mener jeg nok at Lumis serien har et litt annet formål eller egenskaper til å direkte sammenlignes med eller være konkurrent til projektorer som VW1000, eller i og for seg også M.150, selv om det naturlignok vil være noe overlapp i type installasjoner hvor slike projektorer kunne inngå. Tror nok også at SIM2 opplever modeller fra f.eks. Runco eller Digital Projection som mer reelle konkurrenter til Lumis serien enn VW1000. Denne type projektorer selges også nesten uten unntak via custom installasjonsfirma.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...greit å ha i bakhodet at Norge ikke akuratt er et spesielt aktivt "custom install"-land pr. dato... SIM2, på lik linje med Runco og flere andre er tilpasset det amerikanske markedet.

Jeg er selv spent på hva 3-chips DLP har å by på fremover, men 1-chips DLP er for meg helt utelukket - uansett lyskilde. Ser regnbuer så det holder fremdeles, var innom flere "bother" på ISE der jeg så regnbuene flakket så det holder. Husker ikke hvilken sånn i farta, men skal det være DLP må det for min del bli 3-chips...

LED som lyskilde har defintivt også potensiale, en ser jo godt hvor mye som har skjedd i tradisjonell LED-belysning de siste par årene mht effekt, stabilitet og pris, og dette vil komme projeksjon til gode uten tvil. Spørsmålet er vel mer om laserteknologien, nå som Sony etter sigende har funnet en metode som både leverer hvitt lys, mye lys og i et svært kompakt format, vil kjøre over LED som teknologi før den i det hele tatt får fotfeste.

Jeg venter derfor med spenning på hva aktørene som retter seg mer mot det kommersielle markedet gjør med LED fremover. BenQ lanserte jo vitterlig en LED-basert hjemmekinoprojektor for 3 år siden, men den kom aldri allikevel. Trolig som følge av massive tap på hjemmekinofronten rent generelt. Sony har vel aldri falt helt for LED, men heller fokusert utviklingen mot laser, mens JVC osv. vel i utgangspunktet ikke har ressursene til å utvikle denne type nybrotsteknologi pr. dato.

IFA kan bli spennende i år - dog er det fullt mulig vi må vente helt til neste år igjen før det blir laser og LED som powrer projektorene i det mer oppnåelige prissjiktet innenfor hjemmekinosegmentet...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cappuccino
    Tror ikke vi er så uenige i alt, både projektorer som M.150 og VW1000 vil for de fleste være klart mer fornuftige valg, og spesielt i dedikert, mørk kino og etter norsk standard/størrelse. Etter hva jeg har sett av M.150 er den heller ikke lyssvak. Pga. metningsgraden til LED gir den opplevd mer lys enn det man kunne tro på forhånd og jeg ser helt klart for meg at jeg kunne ha levd med denne i min kino. Og det er nettopp her SIM2 sier at M.150 forståelig nok har spist av markedet til Lumis. Men det er ikke alle som mener at nødvendigvis projektor med størst skarphet alltid behøver å være best. Det er mange ting som spiller inn, f.eks. sitteavstand, men ulike brukere har også ulike preferanser om hva man opplever som viktigste kriterier for god filmgjengivelse.

En av de primære styrkene til Lumis er som sagt den ekstra "poweren". Det er riktig som du sier at SIM2 markedsfører Lumis for hjemmemarkedet, men det gjør de også med Teatro line som f.eks. har 7000 lumen! Så hva som oppfattes med "hjemmekino" er jo litt relativt, særlig om man går utenfor Norges grenser. (Kan legge til at jeg kjenner til installasjon i privat hjem i Norge med Teatro, men den er ikke akkurat gjennomsnittlig..., og det er vel da mer riktig å snakke om kino hjemme enn å bruke uttrykket hjemmekino) Denne type projektorer, inklusive Lumis serien, selges altså typisk til kunder som enten har klart større kinoer enn det de fleste av oss her inne har eller til de som trenger eller ønsker den ekstra lysstyrken, og da er det ikke så veldig mange projektorer å velge mellom i denne klassen som ikke enten støyer veldig mye eller fort blir veldig store rent fysisk.

En annen faktor er naturligvis ytelsen i 3D, men ser man bort i fra det så mener jeg nok at Lumis serien har et litt annet formål eller egenskaper til å direkte sammenlignes med eller være konkurrent til projektorer som VW1000, eller i og for seg også M.150, selv om det naturlignok vil være noe overlapp i type installasjoner hvor slike projektorer kunne inngå. Tror nok også at SIM2 opplever modeller fra f.eks. Runco eller Digital Projection som mer reelle konkurrenter til Lumis serien enn VW1000. Denne type projektorer selges også nesten uten unntak via custom installasjonsfirma.
    Jeg ser på VW1000 og Sim2 Lumis som rene konkurrenter da dette er HighEnd projektorer med høy lysstyrke som kan klare store lerret. Og jeg opplevde VW1000 som mye bedre enn Sim2 Lumis 3D-S på mye mer enn bare skarphet og dette har jeg nevnt i tidligere innlegg. Nå var ikke Lumisen helt riktig kalibrert, men det er fullt mulig å ta en sammenligning til nå som den er det. Og hvorfor du drar inn Teatro i denne diskusjonen er for meg litt merkelig da det er M.150 og Lumis vi snakker om her, du skal ha en rimelig stor hjemmekino for å trenge 7000AL. Og den ekstra poweren du nevner at Lumis 3D-S har må jeg innrømme at jeg ikke så så mye til selv om vi bare så den i lav lampespenning og dette kan vi jo endre på ved neste visning. Og du sier at VW1000 passer bedre til Norsk standard enn Lumis 3D-S syns jeg blir litt for dumt og virker som et forsøk på vri seg litt unna.

Du nevner 3D som en styrke på Sim2 Lumis 3D-S og det er riktig, men den styrken har alle DLP modeller også de i den rimligere enden av skalaen. Og når vi sammenlignet viste vi ikke VW1000 i 3D, men det kan vi gjøre neste gang. Tror du vil bli overrasket da også.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...greit å ha i bakhodet at Norge ikke akuratt er et spesielt aktivt "custom install"-land pr. dato... SIM2, på lik linje med Runco og flere andre er tilpasset det amerikanske markedet.

Jeg er selv spent på hva 3-chips DLP har å by på fremover, men 1-chips DLP er for meg helt utelukket - uansett lyskilde. Ser regnbuer så det holder fremdeles, var innom flere "bother" på ISE der jeg så regnbuene flakket så det holder. Husker ikke hvilken sånn i farta, men skal det være DLP må det for min del bli 3-chips...

LED som lyskilde har defintivt også potensiale, en ser jo godt hvor mye som har skjedd i tradisjonell LED-belysning de siste par årene mht effekt, stabilitet og pris, og dette vil komme projeksjon til gode uten tvil. Spørsmålet er vel mer om laserteknologien, nå som Sony etter sigende har funnet en metode som både leverer hvitt lys, mye lys og i et svært kompakt format, vil kjøre over LED som teknologi før den i det hele tatt får fotfeste.

Jeg venter derfor med spenning på hva aktørene som retter seg mer mot det kommersielle markedet gjør med LED fremover. BenQ lanserte jo vitterlig en LED-basert hjemmekinoprojektor for 3 år siden, men den kom aldri allikevel. Trolig som følge av massive tap på hjemmekinofronten rent generelt. Sony har vel aldri falt helt for LED, men heller fokusert utviklingen mot laser, mens JVC osv. vel i utgangspunktet ikke har ressursene til å utvikle denne type nybrotsteknologi pr. dato.

IFA kan bli spennende i år - dog er det fullt mulig vi må vente helt til neste år igjen før det blir laser og LED som powrer projektorene i det mer oppnåelige prissjiktet innenfor hjemmekinosegmentet...

Nå er vel ikke akkurat VW1000 en gjennomsnittlig projektor den heller og den er vel ikke akkurat solgt i bøtter og spann her i Norge, og den retter seg vel mot custom install markeded den også...:wink:
    Mvh Andreas

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...helt enig Andreas, VW1000 er så absolutt en custom-install-projektor den også, og for de fleste kinoer i Norge, selv "uberfete" varianter, er jo mer enn 2000AL ikke nødvendig (annet enn i 3D, for med dagens lukkebrilleteknologi kan en gjerne fyre opp 5-6000AL og allikevel ikke sitte igjen med stort mer enn 1500-2000)... Når det er sagt er jo LED / laser viktige parametre i denne type custom-segmenter nettopp fordi kunden kan bruke produktet lenge / mye uten rekalibrering / justering. Jeg tror derfor kanskje spesielt laser til bli vektige argumenter innen det segmentet så snart teknologien er moden. I så måte vil jo en plattform ala VW1000 lett kunne produsere 2-5000AL, da laseren jo har langt mer "pondus". Vi får vente i spenning!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test dem kalibrert da, så vi dødelige får høre resultatet. Inkluder M.150 i sammenlikningen. Og inviter meg til showet. Didrik har nummeret mitt.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    I så måte vil jo en plattform ala VW1000 lett kunne produsere 2-5000AL, da laseren jo har langt mer "pondus". Vi får vente i spenning!
    Snakker vi om en spesifikk "lasermodul" her ...? Er det nærliggende at denne modulen blir brukt i en "ala" VW1000 plattform ? hehe

Har ingen grunn til å betvile Andreas sine tekniske observasjoner av bildekvalitet.Men er det ikke flere her som nylig har observert en Italiensk feinschmecker i kinoen til B&W på ISE ? Det er lov å komme med betrakninger...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laserdiskusjonen er veldig interesant, men hører hjemme f.eks her
    http://avforum.no/forum/produktnyhet...projektor.html

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det ikke meningen å vri denne diskusjonenen til laser.De som eventuelt vet noe har jo fått munnkurv.Var et litt fåfengt forsøk på å gnu ut litt mer info:wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått munnkurv? Hvem i all verden er det som har mulighet til å pålegge brukere på AVforum munnkurv? Nå ble i alle fall jeg interessert!

B&W kinoen på ISE har i alle fall jeg fått med meg, så kan vel kommentere litt. For å være helt ærlig, så trodde jeg det var en JVC X55 som produserte bildet. Vet ikke helt hvorfor, men merket meg ikke så mye med projektoren (var opptatt av høyttalerne), annet enn at jeg opplevde den for mørk, at den hadde god bildeskarphet, og ikke alt for høy dynamikk i mellomnivå og lyse scener. Ergo dannet det seg et bilde av X55 inne i hodet mitt. Så av bildene til BEF at så ikke var tilfellet, og at det var en Sim2 projektor som stod for bildet. I så måte var jeg overrasket over at sortnivået opplevdes såpass bra, men det er klart, det var også i kombinasjon med et akustisk lerret som "spiser opp" store deler av lysstyrken.

Opplevde altså bildegjengivelsen i rommet som veldig god. Men det er klart, hadde jeg visst prisklassen, hadde jeg nok evaluert projektoren med litt mer kritiske briller. Synd vi ikke hadde bedre tid der nede.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg leste her på AVforum at det var en del "taushetsbelakt" info ang laserteknologien fra Sony,eller var det AVS kanskje...

Uansett var det interesant med dine Lumis observasjoner

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, det var laser du snakket om ja. Trodde det var med referanse til Sim2, og koblet da ikke helt dette med munnkurv ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    B&W kinoen på ISE har i alle fall jeg fått med meg, så kan vel kommentere litt. For å være helt ærlig, så trodde jeg det var en JVC X55 som produserte bildet. Vet ikke helt hvorfor, men merket meg ikke så mye med projektoren (var opptatt av høyttalerne), annet enn at jeg opplevde den for mørk, at den hadde god bildeskarphet, og ikke alt for høy dynamikk i mellomnivå og lyse scener. Ergo dannet det seg et bilde av X55 inne i hodet mitt. Så av bildene til BEF at så ikke var tilfellet, og at det var en Sim2 projektor som stod for bildet. I så måte var jeg overrasket over at sortnivået opplevdes såpass bra, men det er klart, det var også i kombinasjon med et akustisk lerret som "spiser opp" store deler av lysstyrken.

Opplevde altså bildegjengivelsen i rommet som veldig god. Men det er klart, hadde jeg visst prisklassen, hadde jeg nok evaluert projektoren med litt mer kritiske briller. Synd vi ikke hadde bedre tid der nede.
    Synes jo det faktisk er ganske morsomt at du som har så god oversikt tror at en 400K kr projektor kunne like godt vært en 40k kr. Et forholdsvis godt argument for X55

On topik
    Digital Projection M-Vision Cine LED review - Projector - Trusted Reviews

Noen som har sett denne "live"?

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •